Forum lukker - hvor sørgeligt
Fra : aNdEr SaNd

Dato : 31-01-07 15:22

Nedenstående er d.d. modtaget:
"DCU og Campingferie har i fællesskab besluttet at lukke deres debatforum
midlertidigt, da indholdet ofte bliver negativt og personligt campisterne
imellem.
At der samtidigt er personer der bevidst ønsker at skabe splid og uro gør
ikke tingene bedre.
Så indtil vi har en bedre løsning, kan der ikke oprettes eller besvares
indlæg.
Vi beklager dybt at dette er nødvendigt og undskylder over for vores mange
trofaste besøgende, som vi håber har forståelse for vores handling. Der er
så megen uro og krig i verden at vi ikke også behøver at opleve det mellem
de danske campister.
Ideen med vores debatforum var at skabe et forum hvor man kunne hjælpe
hinanden - og ikke blot skælde hinanden ud.
Venlig hilsen
DCU & Campingferie"

Hvor er det trist at vi ikke kan være disciplinerede :(
/Kurt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 16:02

aNdEr SaNd wrote:

> Hvor er det trist at vi ikke kan være disciplinerede :(

I mit hoved er det godt nok ikke brugerne, det er galt med! Jeg har ikke
fulgt så meget med på DCU´s forum, men i campingferie´s forum synes jeg
egentlig at det går forholdsvis godt, når forholdsvis er lig med hvordan det
var tidligere.

DCU vil selvfølgelig fortælle os en sørgelig historie om hvor hårdt det er
at skulle lukke et forum. Det vil vi høre flere gange i løbet af det næste
mere end et år. Jamen for seven - DCU har moderator på og bestemmer - det
har vi jo set gang på gang - selv 100% hvem der må skrive hvad. Hvad er
problemet? Er deres moderator ikke hård nok??

At Nesliein også har valgt at nedlægge sit forum fortæller en del om hvor
neutral han er i sit forhold til DCU.

Medlemmer af DCU vil nok - med rette - kunne klage sin nød til DCU og
fortælle dem at hvis der lukkes for DCU-medlemsbetalte aktiviteter, så må
kontingentet for at være medlem af DCU nedsættes. Det er ikke billigt at
have en moderator til at have forbindelse med nettet fra størstedelen af
Europa (og så gør han oven i købet et ikke særligt godt job ud af det). Ring
med det samme og kræv nedsættelse af kontingentet!

Lad os håbe brugerne finder herover. Her kan vi jo bare slukke for dem vi
ikke gider høre på.

Måske er der for meget snak om køb af campingvogne i Tyskland og Sverige og
hvor man ellers kan finde dem billigere (er der nogen steder de er dyrere)
:) ?

--
Per, Esbjerg

Fra : ulrikkrog@gmail.com

Dato : 31-01-07 16:55

tjjaa
et eller andet sted kan man måske mene at Peer er blevet
tøsefornærmet, men at han har kunnet trække DCU med sig, fatter jeg
ikke.
Nu må vi bare håbe at Peer ser lyset og sætter bruger-logon på sin
måske kommende debat, så kan han bare smide kim hansen af.

mvh ulrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 17:05

ulrikkrog@gmail.com wrote:
> [...]
> Nu må vi bare håbe at Peer ser lyset og sætter bruger-logon på sin
> måske kommende debat, så kan han bare smide kim hansen af.

Der foregår et eller andet bag kulisserne jeg ikke lige kan forklare.

Neslein var jo sur på DCU på et tidspunkt fordi der var en utidig person der
havde skrevet utidigt i Neslein´s forum.

Og nu dette!

Det er jo en helt anden grøft.

Og lidt ufint også for dem der benytter foraene seriølst. De kunne godt have
henvist til usenet først :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-07 17:23

On 31 Jan 2007 07:54:41 -0800, "ulrikkrog@gmail.com"
<ulrikkrog@gmail.com> wrote:

> Nu må vi bare håbe at Peer ser lyset og sætter bruger-logon på sin
>måske kommende debat, så kan han bare smide kim hansen af.

Ja, Peer virker godtnok lidt tyndhudet i denne sag - DCU har altid
været det med deres latterlige såkaldte "moderator"..

Jeg mener ikke at "Kim Hansen" er problemet - problemet er alle de
skriveglade personer der kun venter på et eller andet fra ham, så de
rigtig kan "svare tilbage" - hvis nu de holdt deres kæft lukket ville
der overhovedet ikke være problemer med denne "Kim Hansen".

Der må ligge noget andet bag - det her virker for latterligt på mig.

Fra : svum

Dato : 31-01-07 17:48

> Der må ligge noget andet bag - det her virker for latterligt på mig.

Helt enig.
Det har da været muligt at hoppe de indlæg over der ikke var relevante
eller kun gik ud på at blive hørt.Vimå da håbe for både dem og os at de
meget hurtigt kommer igang igen, hvor skal vi ellers udveksle råd og
erfaring, og hvad skal vi bruge www.dcu.dk / www.campingferie.dk til uden et
forum

Kim

Fra : peer@campingferie.dk

Dato : 02-02-07 22:28

On 2 Feb., 09:50, Verner <> wrote:

> Ja, og med en af DCU's aflagte Moderatorer - det skal nok blive godt !

Først og fremmest tak til de mange som har sendt mail til Campingferie
de sidste dage.
Mon ikke vi finder en løsning på et fornuftigt debatforum i nærmeste
fremtid.
Man skal bare huske at selv om man logger ind og følger alverderdens
regler er der jo stadig mulighed for at hænge sig i bagateller, blande
sig i debatter og ende med at skælde hinanden ud.
Jeg forstår ikke at vi campister som er så hjælpsomme på
campingpladserne, er en samling mavesure gamle mænd på internettet.
Det er næsten værre end Kim Hansen som jo ofte har gode synspunkter,
lige til han kæde hopper af.
Det er det man bliver træt af, af snakken ikke kan holdes på et for
alle parter fornuftigt niveau.
Mit spørgsmål er bare - Hvad skal vi gøre sammen, for at samtalerne
bliver holdt på et fornuftigt niveau.
Vi behøver absolut ikke være enige, men vi kan da for pokker tale
pænt.
mvh
Peer Neslein

Fra : Michael

Dato : 02-02-07 23:53

<peer@campingferie.dk> skrev i en meddelelse

Mit spørgsmål er bare - Hvad skal vi gøre sammen, for at samtalerne
bliver holdt på et fornuftigt niveau.
Vi behøver absolut ikke være enige, men vi kan da for pokker tale
pænt.

Man kunne måske udnævne nogle folk til en slags Moderatorer, folk der tit er
på campingferies forum, og hermed mener jeg ikke dem, der altid råber
højest, men nogle stille og rolige campister. folk der kunne gå ind i en
debat, der er ved at løbe ud i sandet, og kalde folk til orden.

Mvh.
Michael Jensen

On 2 Feb., 09:50, Verner <> wrote:

> [...]

bliver holdt på et fornuftigt niveau.
Vi behøver absolut ikke være enige, men vi kan da for pokker tale

Hent en gratis SPAMfighter her.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : HSLK

Dato : 03-02-07 08:04

Godmorgen

> [...]
> højest, men nogle stille og rolige campister. folk der kunne gå ind i en
> debat, der er ved at løbe ud i sandet, og kalde folk til orden.

Det jo sådan en som mig
Peer du siger bare til hvis du har brug for hjælpe, jeg skal endda gøre det
ganske gratis

Knus henriette.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-02-07 14:42

HSLK wrote:
> Godmorgen

> Det jo sådan en som mig
> Peer du siger bare til hvis du har brug for hjælpe, jeg skal endda
> gøre det ganske gratis

Det er da kun lige indtil du finder ud af hvad det indebærer ...

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-02-07 00:02

peer@campingferie.dk wrote:
> On 2 Feb., 09:50, Verner <> wrote:

> Det er det man bliver træt af, af snakken ikke kan holdes på et for
> alle parter fornuftigt niveau.

Jeg har /meget/ svært ved at se hvad det har med DCU`s forum at gøre. DCU
har en moderator og burde ikke have nogle problemer med det der bliver
offentliggjort, og jeg kan for min dyd ikke se nogen grund til at
campingferie og DCU skulle begynde at stikke panderne sammen.

Kan du forklare den?

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-02-07 09:06

Per tillad mig en noget grov måde at svare på dit spørgsmål på:

Hvad kommer det dog dig ved?

Campingferie er et privat ejet medie, der stiller et debatforum til rådighed
for os campister, og når det hele så kører i smadder, så skal man som privat
ejer stå til regnskab for sine forretningsmæssige overvejelser - over for
dem, der har ødelagt ideen. Sjov tanke, ikke?

Jeg kan godt forstå Peer Neslein, og er forundret over, at man som campist
ikke har bedre selvkontrol, og ikke bare kan være uenige, men skal være
grove og fornærmende overfor hinanden.

DCU har valgt en moderator-funktion, og den kan man være enig i eller ej,
men det er altså deres valg i deres forum. Og når man har fulgt lidt med i
debatterne gennem de sidste år, så må man vel sige, at der har været mange
gode grunde til simpelt hen at trække stikket ud. Tænk bare tilbage på
Verner og Ven her for et par år siden - du store kineser for en krig.

Der er nogle debatører som misforstår ytringsfrihed og tror, at den giver
frihed til at misbruge andres medier. Der er skrevet meget præcise regler
for brug af disse debatfora, og dem blæser nogen simpelt hen på - og skriger
op om ytringsfrihed, så snart man prøver at styre løjerne.

Jeg synes at vi som campister har så stort udbytte af campingferie.dk, som
et fantastisk sted, hvor man kan debatere alt om camping, fra kortsluttede
sikringer til køb af campingvogn, og hvor erfarne campister kan hjælpe nye
campister, og samtidig lære af de nye, de finder nye løsninger.

Men det kan ikke passe, at så snart en campist skriver, at han har fugt i
hjørnet på sin Hobby, så starter der en mellemlang og noget nedladende krig,
hvor indholdet er, at han da selvfølgeligt bare skulle have købt sig en
anden (forståes bedre og dyrere) cv, for sådan noget Hobby-bras, kan man da
ikke forvente skal holde. Det har jo ikke meget med hjælp at gøre - vel?

Og når ganske bestemte debatører enten starter en tråd eller deltager i den,
så er der lige så sikkert som Amen i kirken andre bestemte debatører, som
starter en "Er du der nu igen--"krig, hvor man holder op med at tale om
trådens emne, men nu skal kanøfle debatøren.

Jeg har prøvet at tælle op, og så vidt jeg lige kan se det, så er det maks
10-15 personer, som simpelt hen ikke kan finde ud af at bruge disse fora på
en civiliseret måde. Tænk at det skal være muligt for denne meget lille
gruppe, at stoppe så gode fora, som kan give så mange campister så gode
muligheder.

Og når det så sker, at man må holde en pause, fordi løjerne er røget af
sporet, så hyles der op og der kræves svar. Kræves! - hold da op med det
pjat.

Peer Neslein skylder ingen svar på noget som helst, men giver den garanteret
alligevel. Og der skal nok komme en løsning på det med debatten - men det
der virkelig vil være noget at afkræve, vil være, at vi som bruger disse
debatfora, opfører os ordentligt.

Med vintersolen i øjet, en lørdag morgen på DCU Hornbæk.

/Flemming U

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-02-07 08:00

Flemming Udbjørg wrote:
> Per tillad mig en noget grov måde at svare på dit spørgsmål på:
>
> Hvad kommer det dog dig ved?

Det kommer ikke mig ved. Men det fritager mig da ikke for retten til at
spørge ud i luften hvad årsagen er.

> [...]
> campist ikke har bedre selvkontrol, og ikke bare kan være uenige, men
> skal være grove og fornærmende overfor hinanden.

Skulle campister være bedre mennesker end andre?

> [...]
> har været mange gode grunde til simpelt hen at trække stikket ud.
> Tænk bare tilbage på Verner og Ven her for et par år siden - du store

Der er bare det ved det at Verner har helt ret i sin kritik. Det er blot
måden det bliver bragt frem i lyset på mange har noget imod.

Og DCU`s måde at klare denne kritik på er /så/ typisk - censur.

Men så længe toppen kan blive ved med at se pengene strømme ind på kontoen,
så er det jo godt nok - for dem. Campisterne, derimod, sidder fast i DCU -
Dansk Censtur Union, Dansk caravanbranche Union - og hvad de ellers kan
kaldes.

> [...]
> skulle have købt sig en anden (forståes bedre og dyrere) cv, for
> sådan noget Hobby-bras, kan man da ikke forvente skal holde. Det har

Det er jo lige som heller ikke det der sker. Der sker nærmere det at visse
personer med interesse i at stå på god fod med /alle/ forhandlere fortæller
at hvis man er kommet til at købe en Hobby, som falder fra hinanden på den
første tur, så er det helt fint. Man kan bare købe til forhandleren og imod
betaling få den byttet til en anden. Det hænger bare ikke sammen!

> Og når det så sker, at man må holde en pause, fordi løjerne er røget
> af sporet, så hyles der op og der kræves svar. Kræves! - hold da op
> med det pjat.

Vi klarer os såmænd sagtens uden campingferie. Jeg går ikke glip af noget og
jeg slipper for at bruge min tid på at åbne tråde, finde interessante tråde
og hvad har vi :)

> [...]
> debatten - men det der virkelig vil være noget at afkræve, vil være,
> at vi som bruger disse debatfora, opfører os ordentligt.

Det kan godt være han giver en forklaring. Men lur mig om der er noget logik
i den.

DCU slået sammen med Campingferie - eller rettere omvendt. Så rabler det!

Fra : Sten Bo

Dato : 05-02-07 08:39

> DCU slået sammen med Campingferie - eller rettere omvendt. Så rabler det!

Men den bemærkning indrømmer du så højere forventninger og mening om
Campingferie.

Jeg ser det som, at man prøver at fortælle folk, at parterne godt kan enes,
tale pænt til hinanden, og at krigen på nettet, (der føres af hvem?) ikke
skal ske med midler stillet til rådighed af... Man prøver at køle tingene
ned.

Man er åbenbart kommet til punktet, dårlig forretning at fortsætte. Man kan
så spørge, hvem trak i bremsen og hvorfor?

Og ellers har jeg tidligere fremsat et par gætterier. Ting tar tid.

Bortset fra det er det da spændende.

mvh
Sten

Fra : Gismo

Dato : 03-02-07 10:02

> [...]
> offentliggjort, og jeg kan for min dyd ikke se nogen grund til at
> campingferie og DCU skulle begynde at stikke panderne sammen.

Jeg tror det har noget med økonomi at gøre, DCU har måske givet
et tilbud på domænet campingferie.dk, og hvem kan ikke fortænke
et privat mand der overvejende lever af reklamer i at sikre sig lidt fast
indkomst, også samtidig kunne lave det samme som adm. direktør
i samme selskab. hvorfor ellers samarbejdet.....

Man skal i øvrigt tage DCU's medlems tal med et gran salt, jeg har en
kollega der er har skiftet forsikringsselskab til 3kroner, og fik det første
års medlemskab af DCU betalt for at kunne opnå % i trekroner,
det samme kan opnås ved Rune eller Bauta forsikring i samarbejde
med FDM om Runa el. Bauta forsikring om forsikringerne betaler
medlemskabet ved jeg ikke.

Gismo.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-02-07 10:39

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det samme kan opnås ved Rune eller Bauta forsikring i samarbejde
> med FDM om Runa el. Bauta forsikring om forsikringerne betaler

Jamen alle gæt er da lige gode - men er stadigvæk gætterier

At DCU's medlemstal skal tages med et gran salt er da meget muligt, men der
er vel grænser for "svindleriet" da der jo trods alt er en revisor på
regnskabet, som skal stå inde for det der oplyses at være
medlemskontingenter.

Og hvordan mener du iøvrigt, at DCUs oplysninger om medlemsantal påvirkes
af, at Trekroner eller andre betaler for kontingentet? Et medlem er vel et
medlem, uanset hvem der betaler og hvordan. Har man et medlemsnummer, og er
kontingentet betalt, så er man medlem og kan tælles med.

Og hvordan hænger DCUs medlemstal så sammen med, at campingferie.dk har
lukket sit debatforum, mener du?

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 03-02-07 11:10

> [...]
> det samme kan opnås ved Rune eller Bauta forsikring i samarbejde
> med FDM om Runa el. Bauta forsikring om forsikringerne betaler

Tak til Peer for de gode ord.

Og så til PHK Det kan vi jo ikke vide men må så "gætte" inden for Peers og
DCU meddelelse og opfordringer.

Skænderierne.

Nøglen ligger nok i, netop som vi er opmærksomme på, forholdet mellem nogle
campister der er fanatisk imod ledelsen i DCU - og campister der er for,
eller i hvert fald imod dem der er imod opponenterne. Med en særlig person
og stil som katalysator.

Og så kommer min stillefærdige opfattelse; At Peer så, og gentaget igen her
i tråden, forsvarer folks ret til at udtrykke sig. ( Hvis man kan siger
tingene pænt)

Har i for øvrigt lagt mærke til, at der altid var mest ballade på
campingferie når Per var ude og rejse eller måtte forventes at være travlt
optaget, messer f.eks. - eller uden, hvad man kunde forvente, god
internetforbindelse. Vulkanturen f.eks.

Bare mit "elevatoroverblik" der har set nogle måske forkerte sammenfald.

Det besvare Ikke PHK s spørgsmål, der selvfølgelig findes parterne i mellem.
Mon Branchen heller er særlig begejstret?

Til Gismo. Den var go. Godt nok har jeg hørt nogle DCU omsætningstal,
men tror du for alvor at Peer ku finde på at kaste håndklædet i ringen for
det DCU kan præstere? Det ville vist være meget pinligt over for
medlemmerne. Jeg har tvært i mod en forventning om at DCU på sigt kommer ud
i en mere FDM lignende udgave. Ikke at man vil købe sig til tavshed.

Undskyld Peer. Du er jo en fredelig mand. Jeg håber ikke jeg vader alt for
meget i tomatbedet. Det er bare lidt tankespind.

mvh

,

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-07 11:34

> [...]

>bliver holdt på et fornuftigt niveau.
>Vi behøver absolut ikke være enige, men vi kan da for pokker tale

Hej Peer.

Du har jo afprøvet alle de pædagogiske løsninger der måtte være, uden at det
har løst problemet. Hvorfor så mange debatter kører af sporet er helt
uforståeligt, men måske er der 10-12 person-navne, der måske endda kun
dækker over 4-5 personer, der har det som en livsstil at skabe splid og
ufred. Ud over det er der yderligere et par stykker, der er lovligt
undskyldte, men hvis adfærd udvirker det samme.

Jeg tror ikke du kommer uden om et login-system, hvor den første
registrering er betinget af at brugeren oplyser en valid e-mail adresse,
hvor aktiveringslink bliver sendt til.
I opsætningen kan du angive de "fy-ord" som du ikke vil se på forummet,
herunder og hvilke logon-navne der er uønskede.
Dernæst ville jeg i dit sted med så stort et besøgstal, "ansætte" et antal
moderatorer, der på dine vegne kan sørge for at de udstukne retningslinier
bliver overholdt.
Sanktionerne kunne sagtens gradueres, således at overtrædelser første gang
blev påtalt. Næste gang medfører det en udelukkelse i en given periode.
Hjælper det ikke, så udelukkelse for bestandig. Det kunne sagtens laves med
en vis form for automatik, således at moderatorerne blot skal foretage en
"afvingning" i en checkbox.

Selvfølgelig vil det ikke være muligt at lave en skudsikker løsning, men det
kunne gøre livet så surt for "debat-spoilerne" at de fortrækker til andre
fora, f. eks http://www.vores-forum.dk/camping/ eller lignende. Jeg har i
øvrigt tidligere tilbudt Kim Hansen, at være behjælpelig med opsætning af et
standard forum i hans navn. Og det endda ganske gratis. Tilbudet står stadig
ved magt.

Jeg ved godt at mit ydmyge forum ikke på nogen måde kan måle sig med dit;
men mit system er sat op som beskrevet ovenfor, dog uden moderatorer. Jeg
har endnu ikke haft behov for at udelukke en eneste bruger, og der bliver
debatteret i et pænt sprog.

--
Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : N. Lindhard

Dato : 04-02-07 09:20

> [...]
> har endnu ikke haft behov for at udelukke en eneste bruger, og der bliver

Erfaringen fra et andet forum, der næsten har været frit for negative tråde
var, at bøvlmagere ofte også er for nærige til at betale for fornøjelsen ved
at genere andre. Så et - gerne beskedent - kontingent luger meget effektivt
ud i deres rækker. Desuden har det været godt at få en moderator, som ikke
var paragrafrytter, men et besindigt og klogt menneske, der diskret kunne få
en debat tilbage på sporet, når nogen glemte sin gode opdragelse.

Jeg har ikke kendskab til, at nogen har måttet udelukkes, men det har
kontingentet måske sørget for.

Nic

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 04-02-07 10:41

"N. Lindhard" <banestien@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> glemte sin gode opdragelse.
>
> Jeg har ikke kendskab til, at nogen har måttet udelukkes, men det har

Jamen det er da i bund og grund sørgeæigt, at 10-12 brus-hoveder skal have
lov til at ødelægge fredelige debatfora. Og for mig handler det ikke om
penge, når jeg siger, at det med kontingent synes jeg er en meget dårlig
idé.

Det er bestemt ikke alle campister, der har mange penge at rutte med, og når
man læser de hidsige debatter om prisen på et campingpas til 80 kr., frygter
jeg, at vi kommer tilat lukke mange uden for døren til en debat, som de
gerne ville være med i.

En moderatorfunktion kunne være en løsning, men jeg holder nu meget af den
frie debat. Men der skal være en "bremser" der i hver gruppe kan "gribe
ind", når der er nogen som kører ud af sidelinjen og ikke overholde
reglerne. Der skal være vide grænser, men ordnede forhold. Og når "man" så
ikke kan holde sig indenfor reglerne, må man finde sig i, at blive sat
udenfor. Punktum.

Peer har forsøgt sig et par gange, men ikke fulgt det rigtigt til dørs. Men
det er det, der skal til. Der skal være konsekvens bag advarslerne.

"Jamen dem der ødelægger det hele kan da bare begynde forfra i et nyt navn"
siger man. Ja - og hvis de så opfører sig ordentligt, når de har fået
navneskifte, så er det jo helt ok. Og ellers bliver de jo lukket ude igen.
Og på et tidspunkt nå de vel blive træt af legen.

Vi skal ikke lade os tyranisere af de få, som har en ubædig grang til at
være grove og uartige i deres sprog eller omgang med andre. Vi skal ikke
finde os i det, og vi skal lære at sige fra. Det er ikke kun en opgave for
dem der ejer debatsiderne. Det er i høj grad vores eget ansvar.

Stop tyrannerne -hver gang. Ti dem ihjel. Giv dem intet at leve af.

Men det er her det kniber - for de fleste af os

Og så må ejerne trække stikket ud, til vi savner vores debatforum så meget,
at vi vil give de en ny chance.

/Flemming U

Fra : jacobi

Dato : 04-02-07 16:11

Tak til Carsten og Sten Bo

Undskylder lige at jeg spurgte her i tråden.

Jeg bruger Express. og explore 7.0

Jeg opretter en ny tråd hvis det ikke virker, så jeg ikke bruger mere
spalteplads i denne tråd.

Mvh.
Tom

Fra : Sten Bo

Dato : 04-02-07 17:51

"jacobi" <jacobi@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

OK. Tom.

Men der findes faktisk et par nyhedsgr. til Internet og mail nyhedssnak.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews

og
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews.outlook-express

og spørgsmålene hører sådan set hjemme der.

Men, man er jo først nød til at finde ud af at der er noget at spørge om, og
jeg syntes, at denne indledende korte hjælp til at komme i gang fra gr. her
er helt fin. Set i synsvinklen, at der i øjeblikket nok er mange campister
der kikker i google gr. tråden Forum lukker - hvor sørgeligt - og ved at se
det her får "blod på tanden" efter den ægte vare.

Man behøver for resten ikke at hænge på google gr. Jeg faldt engang over
www.1001.com med dk. oversigten her.
http://www.1001newsgroups.com/tree_group_db_html.php?node0=dk

Dengang syntes jeg det kørte dårligt - men det kan være blevet bedre siden
eller også har jeg fået en bedre forbindelse.

Hygge fra
Sten

Fra : Sten Bo

Dato : 04-02-07 17:55

,

> Man behøver for resten ikke at hænge på google gr. Jeg faldt engang
> over www.1001.com med dk. oversigten her.

http://www.1001newsgroups.com/tree_group_db_html.php?node0=dk

,

Beklager fejl 1001 link, i klarer det nok

Sten

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 31-01-07 17:03

Ja
Så skete det .....
Nå nu kan der ikke koges mere suppe på disse "pladerballe" ting i disse
forums.
Som Per skriver er dette forum som regel inden for "rammerne" og vi kan jo
som per også skriver selv lege moderatorer !

Kim

Fra : ulrikkrog@gmail.com

Dato : 31-01-07 17:12

ja jeg måtte tilbage i fora for at finde, et link til dette...

Men mon ikke campingferies debatforum kommer tilbage i en eller anden
form.

mvh ulrik

Fra : jacobi@home2.gvdnet.~

Dato : 31-01-07 18:15

On 31 Jan., 17:47, "svum" <s...@sol.dk> wrote:

> [...]
> eller kun gik ud på at blive hørt.Vimå da håbe for både dem og os at de
> meget hurtigt kommer igang igen, hvor skal vi ellers udveksle råd og

Men der er også kommet flere de sidste år på campingferie.dk der er
meget glade for at debattere. Jeg er og enig med dem der skriver at
det ikke er kim der er problemet, det er alle dem som ikke har noget
at tilføje debatten andet end at gå personligt til angrib på ham.

Men med den sidste tråd hvor man hænger Peer ud for at have udleveret
mail adr. på Kim, kan jeg godt forstå han lukker forumet. Man står jo
på nakken af hinanden for at svine Peer til. Og det kan man takke
sådan en som Erik Nielsen for. Men jeg håber virkelig ikke at han får
held med at få folk med over i hans forum. Så skulle det da lige være
Erik Jensen, ham kommer jeg ikke til at savne

Men jeg og mange andre kommer til at savne campingferie.dk. Det er det
første jeg lige kigger ind på når jeg står op om morgenen, og det
sidste jeg ser på inden jeg går i seng. Man bliver jo lidt afhængig af
at komme der og jeg vil i hvert fald få et stort hul i min dag. Og når
man så går hjemme hver dag!!!

Mvh.
Tom

Fra : HSLK

Dato : 31-01-07 18:29

Hejsa Tom

> [...]
>man så går hjemme hver dag!!!

>fnis< troede kun det var mig der var så skør skønt at høre jeg ikke er
Jeg går også hjemme så nettet betyder meget og camping endnu mere fro der
kommer jeg lidt ud og ser andet end hjemmets 4 vægge

knus Henriette.

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-07 23:22

> [...]
>sådan en som Erik Nielsen for. Men jeg håber virkelig ikke at han får
>held med at få folk med over i hans forum.

Sikke en gang vrøvl du kommer med.

1/ Man udleverer ikke en persons emailadresse på nettet, uden vedkommendes
accept. Heller ikke Kim Hansen's (som jeg i øvrigt på ingen måde
sympatiserer med!)
2/ Den oplyste adresse, fejlskrevet eller ej (de fleste har regnet ud at det
skal være .com) tilhører formodenlig en eller anden måske sagesløs person
der nu - på opfordring af Peer Neslein - modtager bunkevis af ubehagelige
mails. Kald det spamming!
3/ Min rolle i sagen er, at jeg offentlig har spurgt Peer Neslein, hvorvidt
han også kunne finde på at oplyse min adresse, hvis jeg faldt i unåde. I
samme forbindelse nævnte jeg, at spørgsmålet ikke skulle ses som et
debatoplæg!
Næh, hele sagen bunder i en alt for vattet holdning til de uønskede
skribenter i forummet. Peer Neslein er ejer af forummet og har altid haft
den indiskutable ret til at udelukke dem der ikke ville følge hans regler.
Det har han haft rigelig lejlighed til, men har valgt at sige "fy" så mange
gange at det blev utroværdigt.
4/ Jeg har ingen intentioner i at "få folk med over i mit forum".
hobby-forum.dk er et "smalt" forum for ejere af- eller personer med
interesse i Hobby campingvogne og autocampere.
De personer er der nok i forvejen og det er godt nok for mig. Jeg skal jo
ikke leve af det.

Hvis du søger på Peers forum vil du se at jeg har deltaget med ca. 400
indlæg, med hjælp til løsning af diverse campingspørgsmål. Jeg er der for
interessens skyld, ligesom de fleste andre brugere.

Mit gæt på det nye samspil mellem campingferie.dk og DCU, er at det munder
ud i et fælles forum.

Fra : Sten Bo

Dato : 01-02-07 10:14

"Erik M. Nielsen" <admin på campingtips.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interessens skyld, ligesom de fleste andre brugere.
>
> Mit gæt på det nye samspil mellem campingferie.dk og DCU, er at det munder

Hej Erik

Mailadr. bruges IKKE af andre, da Peers mail til kim netop kom tilbage.
Uanset Kims "forveksling" dk og com.

Jeg syntes, at det skete er forståeligt.

Mon dog at de slår sig sammen. Hvorfor det? Konkurancen går via på hits,
besøgene på siden, på annonceindtægter - og hvorfor i alverden sku
campingferie "forære" dcu flere millioner hits?

Det må i så fald antages at ha været meget dyrt for DCU.

Sorgens dag hvis der indføres fælles moderato og forum. Men det komme
selvfølgelig an på hvordan det gøres. Figuren Kim, og opponenter, hvem det
så er, har meget på samvittigheden.

Når jeg andet sted skriver at det er naturligt at man taler sammen, er det
set i synsvinklen, 2 hel-kommercielle foretagender!

Krig koster penge.

Mvh

,

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 01-02-07 10:19

"Erik M. Nielsen" <admin på campingtips.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> 1/ Man udleverer ikke en persons emailadresse på nettet, uden vedkommendes
> accept. Heller ikke Kim Hansen's (som jeg i øvrigt på ingen måde
> sympatiserer med!)
[klip]
> [...]
> unåde. I samme forbindelse nævnte jeg, at spørgsmålet ikke skulle ses som
[klip]
> Mit gæt på det nye samspil mellem campingferie.dk og DCU, er at det munder
> ud i et fælles forum.

Hej Erik, jeg synes det er helt ok, at Peer lader os andre prøve at 'spore'
den anonyme Kim Hansen / Verner / Bo Børgesen og hvad han ellers har smykket
sig med af navne.
Han er både blevet bedt om at holde sig væk ... og har SELV lovet at holde
sig væk.

Du kan ikke i fuldt alvor tro, at du bliver slået i hartkorn med KH ? Det er
der vist INGEN der har grund til at tro.

Gud forbyde et tættere samarbejde med DCU.

Hilsen

Ivan
.... som dags dato har frameldt sig mails på campingferie.dk og forsøgt at
slette sig som bruger på hobby-forum.dk

Fra : MetroHenrik

Dato : 01-02-07 16:09

> samme forbindelse nævnte jeg, at spørgsmålet ikke skulle ses som et
> [...]

Hvorfor skriver du det så i et debatforum??
Du behøver ikke at svare, Ddt var en konstatering!!

Henrik

Fra : viisholm

Dato : 31-01-07 18:16

Det måtte jo komme , før eller siden. uden at være rygklapper forstår
jeg udmærket Peer´s beslutning
det er bare træls at enkelståen personner skal ødelægge for andre, men
det kunne tænkes at det også
var det der var mening med at knække eller tyranisere eller provokere
med de rigtige knapper som man
ved det kan skabe splid imedlem campister. Alt i mens vi er henstille
til slyngenstuen kan Peer og Moderator
følge med her og se om "NOGEN" er kommet på bedre tanker

Prøv at se her er en artikkel af Anni Løndal de Lichtenberg
sakse fra flix.dk om Charmør & Tyran

Mange af os støder på et eller andet tidspunkt ind i en psykopat,
eller en person med svære psykopatiske tilbøjeligheder, og så kan
nedennævnte være godt at vide.

Nogle af disse psykopater er ledere i dansk erhvervsliv, andre er
mødre, fædre, ægtefæller, kærester, politikere, og en hel del er
kolleger. Hvis du er vokset op med en forælder, som er psykopat, så
har du her en meget stor del af forklaringen på nogle af de ting, som
du går og tumler med - bl.a. vil du sandsynligvis have mindre
selvtillid og selvværd end normalt.

At have en chef eller en kollega der er psykopat (eller har svære
psykopatiske tilbøjeligheder) er den største trussel mod et godt
psykisk arbejdsmiljø. At have en psykopat tæt inde på livet er direkte
sygdomsfremkaldende - dette gælder også på arbejdspladsen.

Dagligt at omgås en psykopat eller en person med svære psykopatiske
tilbøjeligheder er en ekstrem stor belastning, bl.a. fordi:

1. De svinger mellem at være yderst charmerende, muntre, snaksomme,
sprudlende og livlige og så tyranniske, hvilket får de fleste normale
mennesker til at overveje deres del af skylden, når psykopaten enten
er charmerende eller tyrannisk. De fleste af os ved jo, at der i
reglen er "skyld" på begge sider, men dette gælder ikke, når man har
med en psykopat at gøre, og det kan være meget, meget frustrerende og
også det, som er endnu værre. Psykopaten kan være, og er, både charmør
og tyran på beregning.

2. De ydmyger og nedgør systematisk for at nedbryde andres selvtillid
og det lykkes dem temmelig ofte, både fordi de netop også kan være
yderst charmerende på rette tidspunkt og i rette sammenhæng - f.eks.
udadtil og fordi de ofte er meget fagligt dygtige. De er ofte gode
værter, de er ofte midtpunkt og holder morsomme taler. De tager aktivt
del i diskussioner om politik, kunst og andre emner. De har en
entusiastisk og selvsikker måde at fremsætte deres synspunkter på og
de fleste normale lader sig fascinere og narre - blot ikke ham/hende
som også kender psykopatens tyranniske side, og denne viden kan til
tider være en meget ensom viden.

Bestyrelsen kender kun psykopaten fra den charmerende side (ellers var
han blevet fyret) mens f. eks. medarbejderne også kender den
tyranniske side.

Den psykopatiske medarbejder udviser i reglen kun den charmerende side
over for f.eks. chefen og de kolleger, som "har noget at skulle have
sagt". Da psykopaten samtidig i reglen er fagligt dygtig, så vil de
medarbejdere, som jævnligt rammes af psykopatens negative sider, ofte
fremstå som nogle brokrøve eller de får stemplet: "misundelige",
"jantelovstilhænger", "kværulantiske" eller "sladrehanke".

3. De skaber altid konflikter og de er eksperter i at mobbe og skabe
intriger - især elsker de at dele folk op i dem de kan lide og dem de
ikke kan lide - og til disse folks store fortvivlelse, så hører de om
mandagen til i den ene bås og om tirsdagen - måske allerede mandag
eftermiddag i den anden.

4. De vil bestemme, de vil have deres vilje og de lyver og manipulerer
for at få den, og deres humør, reaktioner og temperament er eksplosivt
og ofte uforudsigeligt og uberegneligt. De råber, kommer med trusler
og slår måske. De reagerer ganske urimeligt og med barnlig trodsighed.
De pludselige raserianfald, som ofte ingen årsag har, går pludselig
over, hvorefter de fortsætter, som om intet var hændt.

5. De er ekstremt følsomme over for kritik og de indrømmer aldrig egne
fejl af den simple grund, at de aldrig mener, at de har fejl - de er
simpelthen eksperter i, at give andre skylden - især indadtil - også
selvom det er totalt ulogisk og får alle andre til at ryste på
hovedet. De kræver - og mener selv at dette krav er ganske rimeligt -
at andre accepterer dem som de er og at det er de andre, som må "lave
sig om". Disse er markante træk og det er disse træk der umuliggør en
helbredelse, for du kan ikke - ligegyldigt hvor mange eksempler og
logiske argumenter du har - få psykopaten til at indse, at han er
ansvarlig for sine egne handlinger - psykopaten lærer ikke af sine
fejl, for han mener ikke, at han har nogen, og han overvejer yderst
sjældent om hans handlinger er rigtige eller forkerte. Det er også
disse træk, som især ødelægger det psykiske arbejdsmiljø.

6. De er meget kontrollerende (men kan ikke selv fordrage regler,
faste aftaler og retningslinier) og sjældent tilfreds med andres
indsats, og deres kritik er ikke logisk da de vender rundt på
tallerknen utallige gange. De har en dyb og ekstrem mistillid til
andre og det er meget, meget få mennesker, som de kan lide, hvis nogen
overhovedet. Internt i familien forbyder de al omtale af problemer -
både indadtil og udadtil, hvilket fører til at tilliden til hinanden
forsvinder. I arbejdslivet betragter de drøftelsen af problemer som
illoyalitet.

7. De kører deres løb uden tanker for andres ønsker og behov af den
ene grund, at de ikke evner at føle hverken skam, skyld, anger eller
sympati - de mangler i ekstrem grad både den intra- og interpersonelle
intelligens (evnen til at forstå sig selv og andre). De er ligeglade
med, at andre har det skidt. Forpligtigelser og ansvar betyder intet
for dem.

8. De KAN godt være venlige og betænksomme, men kun når de vil opnå
noget. Der er i reglen slående forskel på det psykopaten siger, og det
han gør i virkeligheden. De mangler følelsesdybde, men kan ofte
udtrykke dybe følelser med ord. De reflekterer sjældent og de evner
ikke at mærke deres egne følelser.

9. De er ofte rastløse, impulsive, irritable, vrede, ganske urimelige
i deres krav og handlinger og de er ikke sjældent voldelige - nogen
lærer med tiden at styre de voldelige tilbøjeligheder, men kommer de i
affekt, hvilket de ofte gør, så kan de igen reagere voldeligt.

10. De opfatter ofte følelser som en svaghed. De kan kun møde andre ud
fra handlinger og ikke følelser. De er både nedladende og arrogante i
samværet med andre - især i samværet med folk, som de føler sig
overlegne over for. Psykopater er ofte meget sårbare, misundelige og
autoritetstro, hvorfor de skruer op for charmen, når de står over for
en person, som de føler sig underlegen over for.

11. De lyver og bedrager og uanset hvor mange beviser du står med, så
enten bagatelliserer de, benægter de eller også giver de andre
skylden. Men det er først, når du lærer psykopaten at kende, at du
opdager løgnene. I starten vil du sikkert stole på ham, blive
fascineret af ham og finde ham meget sympatisk.

12. Af andre typiske ting kan nævnes, at psykopaten ofte lider af
depressioner. De har 30 gange så stor risiko for stofmisbrug/
alkoholisme end normale. Deres problemløsningsevne er elendig og de
har ofte mange skilsmisser. De er ekstremt mistroiske og jaloux. De
tænker meget i konkurrence og absolutte modsætninger.

Har du med en psykopat at gøre, så er der tre ting, som du kan gøre:

1. Lær at leve med ham/hende, som han/hun er, for du kan ikke lave ham/
hende om, du kan ikke belære ham/hende og du kan heller ikke "redde"
ham/hende - selv ikke professionelle psykologer, psykiatere eller
samtaleterapeuter kan helbrede psykopaten. Den eneste trøst er, at jo
ældre psykopaten bliver, desto mindre tydelige bliver hans uheldige
egenskaber. Han kan dog LÆRE visse ting, men altid kun på et
overfladisk niveau.

Måden du lærer at leve med psykopaten på, er ved ikke at lade ham/
hende påvirke dig følelsesmæssigt og aldrig må du lade ham/hende pille
ved din selvtillid eller dit selvværd - lettere sagt end gjort! Og så
skal du lade være med at håbe, at han/hun ændrer sig, for det gør han/
hun ikke. Måske kan du også have gavn af at vide, at psykopater kun
har respekt for folk, som giver igen og er lige så hårde, som dem
selv. At forklare sig og forsvare sig overfor en psykopat er meget
lidt heldigt både fordi, han/hun ikke vil/kan forstå dig og fordi han/
hun betragter sådanne forklaringer som ævl, bævl og piveri. Psykopaten
har kun foragt for folk, som prøver at appellere til deres manglende
forståelse, medfølelse, ansvarlighed, retfærdighedssans og
indlevelsesevne.

2. Flygt!

3. Læs denne artikel igen og igen og giv den eventuelt til dem, som
også har med psykopaten at gøre - især dem, som ikke ved, at han/hun
er psykopat. Det nytter ikke noget, at du giver det til psykopaten,
for han/hun vil ikke kunne genkende sig selv.

Fra : ulrikkrog@gmail.com

Dato : 31-01-07 18:28

det lyder jo simpelt hen som du har kim hansen i hver en linie du
skriver.

og det er enddog meget svært ikke at lade sig påvirke af ham, det kan
vi jo se også skete med Peer, for i bund og grund er det kim Hansen
der i gennem meget lang tid er skyld i campingferies debatforums
endeligt.

mvh ulrik

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 31-01-07 18:37

Skal vi prøve at holde Kim debatten ude af dette forum ?
Ligeledes bør vi vel også begrave de 2 andre forum med sorg i sindet.
DCU & Neslein har vel også fået nok reklame nu ?

Denne her nyhedsgruppe er heldigvis stadig seriøs.....

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-07 19:48

On Wed, 31 Jan 2007 18:37:14 +0100, "Kim Bonnesen"
<bonnesen.kim@mail.tele.dk> wrote:

> for i bund og grund er det kim Hansen der i gennem meget lang tid er skyld i campingferies debatforums
>endeligt.

Helt uenig, det kan en enkelt ikke være skyld i.

Bare manden skriver et indlæg, hvor han spørger hvad klokken er, så er
der omgående en håndfuld "skribenter" der går totalt i selvsving.

Det er dem der skal skydes på - de elsker jo diskussionen for dens
egen skyld - uanset emnet.

Fra : Sten Bo

Dato : 31-01-07 20:02

<Christiansen> skrev i en meddelelse

> [...]
> der omgående en håndfuld "skribenter" der går totalt i selvsving.
>
> Det er dem der skal skydes på - de elsker jo diskussionen for dens

Og jeg mener også, at det er helt ved side af at skde på Hobby Erik Odense.

Fra : jacobi@home2.gvdnet.~

Dato : 31-01-07 19:08

Denne tråd handler jo netop om campingferie.dk så mon ikke det vi skal
debattere her!!

Jeg mener ikke at Peer kan få nok reklame!! men der er vist heller
ingen tvivl om at der ikke er mange danskere med cv der ikke kender
campingferie.dk

Jeg synes Peer har været god til at holde sig væk fra debatten, men at
se Erik Nielsen være den der skubber campingferie det sidste stykke ud
over kanten, det klær ham ikke. Når man selv har et forum, burde man
holde sig til det og ikke gå ind i andres forum med kritik, det gør
man direkte over for ejeren af det forum.

Ulrik! Jeg mener ikke at Kim er alene om det, der er mange andre, dig
inklusiv, der kammer over når i ser hans navn, men i kan da ikke sige
at han ikke har en pointe i det han skriver. Jeg er også medlem af DCU
men han pisser ikke mig af. Man må også se ind i sig selv.

Mvh.
Tom

Fra : Sten Bo

Dato : 31-01-07 19:59

> [...]
> ikke tingene bedre.
> Så indtil vi har en bedre løsning, kan der ikke oprettes eller besvares

Mon ikke de begge om kort tid dukke op med "den rigtige løsning". Ingen
grund til at fortvivle.

Et godt forum er et utrolig stort aktiv og begge har brug for campisternes
bevågenhed.

Campingferie havde ud over det nævnt ovenfor, en utrolig masse ævle bævle
indlæg (genkender i den?) og DCU manglede, set herfra indlæg set i forholdt
til medlemsskaren. Måske affødt af moderatorsystemet.

Ryst posen, lav nogle effektive systemer og det hele kører igen.

Det tankevækkende er, at man at man som naturligt må være, har snakket
sammen, hvad gør vi?

Men jeg er sikker på at vi komme på igen. Andet vil være helt uforståeligt.

Fra : Claus DN

Dato : 31-01-07 20:37

> [...]
| midlertidigt, da indholdet ofte bliver negativt og personligt campisterne

Jeg er også en af dem der plejer at få min daglige dosis campingsnak ved et
besøg på campingferie og dcu. Jeg kiggede konsekvent kun efter indlæg med op
til 10 svar. Tråde med flere svar viste sig altid at være mudret til af
personfnidder.

Med dette personlig filter tændt havde jeg meget fornøjelse af forummet, så
jeg beklager da at det nu er lukket. Til gengæld konstaterer jeg med glæde
at folk nu søger herover, der var efterhånden begyndt at blive lidt stille

Jeg håber dog at begge fora kommer op at køre igen da begge hjemmesider også
indeholder anden relevant information som jeg med glæde læser. Med al
respekt for Nessleins mere eller mindre kommercielle interesser i
campingbranchen, er mandens produkt unikt i Danmark og jeg glæder mig over
et sted hvor jeg kan læse om min store interesse og dele den med andre.

Vh. Claus
P.s. Der er nu kun 2 måneder til påske, hvor den nye campingsæson starter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 21:20

Claus DN wrote:
> [...]

> kommercielle interesser i campingbranchen, er mandens produkt unikt i
> Danmark og jeg glæder mig over et sted hvor jeg kan læse om min store

Realistisk set er fora en tidrøver, hvor man bruger alt for lang tid på at
finde ud af hvor langt man har læst i en tråd, at folde tråden ud og at
finde tråden man interesserer sig for. Disse ting er klart markerede her på
usenet.

--
Per, Esbjerg

Fra : viisholm

Dato : 01-02-07 17:11

Det er i grunden ret ejendommeligt at DCU sammearbejder
campingferie.dk om Debatforum
da de ikke har disse problemmer og sorter alt fra der har en snert af
kritik og negativ
så på en måder er det ret mærkligt at DCU forum også vælge at lukke
deres forum
Og det er til trods for at der næsten er menesketomt for spørsmål. så
hvad har de at miste ?

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-07 17:21

"viisholm" <andy@viisholm.dk> skrev i en meddelelse
>Og det er til trods for at der næsten er menesketomt for >spørsmål. så hvad
>har de at miste ?
Netop. Det er derfor jeg tror de indgår en form for samarbejde med Neslein.
Som du så rigtigt siger; de har intet at miste.

Fra : Sten Bo

Dato : 01-02-07 17:56

[...]

Campingferie har jo på sin egen mangelfulde måde vist, at et forum kan køre
med virkelig mange deltagere på trods af skænderier osv. Nogle har endda
tilkendegivet at man betragtede dem som et ekstra krydderi, sikkert forstået
som, bare de ikke selv fik ørene i maskinen.

Et eller andet sted tror jeg godt det ku ha fortsat, bare der havde været
lidt mere; "yt fra min butik"

Omvendt er det ikke morsomt hvis man "ude i landet" truer med at hænge folk
på nettet og gør det, hvis man ikke får sin vilje. Vi har jo haft et par
eksempler - og her har der vel at mærke været navn på afsendere.

Jeg kan, med det vi har oplevet, overhovedet ikke forestille mig at Peer går
ind for forhåndsgodkendelse - men ... og hvad er der så tilbage?

i stedet for moderator og helt åbent forum. ?? Log in og en eller anden form
for identitetstjek. Vi glemmer vel sent indlæggene der beviseligt og
beklaget kom fra DCU huset.

Men hvem kan i virkeligheden undvære kritikken, bare den er saglig.

Vi kan jo kun gætte på hvorfor begge syns det fint at ta en pause lige nu.

Fra : Grods

Dato : 02-02-07 08:23

Jeg er langt hen ad vejen enig med Sten Bo.
Der bør være plads til det "ekstra krydderi" på en ikke alt for reguleret
debat.

Samtidig mener jeg, at Peer nok har været for "nølende" med at træde i
karaktér og lukke tråde, der kom helt ud af kontrol og blev alt for
personlige.
På den anden side, er Peer jo selv blevet meget tyndhuddet med tiden. Der
har været flere eksempler på, at så snart en tråd begyndte at diskutere og
sætte spørgsmål ved noget Peer havde gjort eller sagt, så blev han
"skoledrenget-fornærmet", smed folk ud og lukkede debatten. - Og det klædte
ham, efter min mening, ikke.

Men lad os nu se om det bliver den store forbrødring mellem campingferie,
ungcamping og DCU. Og hvad de tidligere støtter mener om det. - Det skal jo
nok blive en debat værd

vh
Grods

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 09:50

Fra : Grods

Dato : 03-02-07 12:33

Ja, det er da ærgerligt, at debatten i campingferie.dk er lukket. -
Midlertidigt ?
Men denne tråds diskussion, indlæg og tilbud om gratis hjælp (til en privat
virksomhed??) endda tilsyneladende med et koket blink med øjet, er i
virkeligheden en pseudo-diskussion.

En pseudo-diskussion fordi
1. Peer Neslein kan jo blot, som indehaver og ansvarlig, styre adgangen som
han vil - hvis han vil.
2. Hovedparten af trådene i debatten har jo været ganske fornuftige og
vedkommende.
3. Enkelte kæfter op om alt muligt, i alle mulige forbindelser - som i alle
andre af livets forhold
4. Enkelte har følt sig trådt over tæerne - tjahh, sådan er det jo tit.
5. Hvis man er utilfreds kan man vel blot springe over, men hvis man vil
mobbes, så bliver man mobbet.
6. Og endelig, hvis Peer ikke kan lide at høre kritik af sine egne
aktiviteter, så er da det fornuftigt at lukke debatten.

Så derfor:
Hvis debatten forbliver lukket, så fred være med det.
Hvis Peer åbner igen, med DCU eller uden, med censur eller uden, med log-on
eller uden, så fint med det.

God week-end
Nu skal vi snart forårscampere
Grods

Fra : Sten Bo

Dato : 03-02-07 12:51

"Grods" <petergrods@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis debatten forbliver lukket, så fred være med det.
> Hvis Peer åbner igen, med DCU eller uden, med censur eller uden, med

Meget rigtig Grods Og intet nyt!

Men du hopper over det interessante. Lukning at 2 "konkurende" forums
samtidig.

Det er interessant!

Især da der må formodes ikke at ha forekommet upassende skriverier hos DCU.
Ingen grund til at lukke med mindre... ja hvorfor? hvad er der sket hos DCU
i forholdet til Campingferie.

Da vi må formode at campingferie som privat styret er nogenlunde hurtigt
beslutningsdygtige, er der måske nogle forløb der skal respekteres i
foreningsregi. og hvorfor nu det?

Lukning af campingferies forum samtidig er måske bare en høflighedsting til
foreningen er kommet på banen igen. Touche. Eller hvad det nu hedder.

Det her er skrevet med et stort underholdende drillende weekendgrin og blik
i øjet. Frit valg på alle hylder Braniack...

Hun siger jeg skal på genbrugspladsen med tomme flasker, så hyg. Kan være
der er en A/C mere.

Fra : kim

Dato : 03-02-07 14:09

Kan godt lide FORUMMET hvor alle svare på det konkrete i et spørgsmål og så
højst 3 svar ellers en ny tråd.
Måske får man bank eller tudet ørerne fulde, men så hopper jeg sgu bare af
mojn.Mvh Kim

Fra : Sten Bo

Dato : 03-02-07 15:00

"kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så højst 3 svar ellers en ny tråd.
> Måske får man bank eller tudet ørerne fulde, men så hopper jeg sgu bare af

Her får du så alligevel svar.

Jamen Kim. Fint nok. Det må du jo selv om. Men ikke særlig givende. Og du
får selvfølgelig ikke bank, selv om din kommentar ikke var til emnet. Der er
faktisk deltagere der får det hele kogt ned i et svar, og har man kun tid
til at læse et eller to svar har jeg også favoritter, idet der altid svares
fagligt korrekt.

Hvad med forkerte svar til §§ spørgsmål.

Eller hvis nu der er 25 der har lyst til at kommenterer lige det her, og de
ikke
ser eget synspunkt repræsenteret? Eller hvis det er, så et, hvor har du
ret, kan være til stor opmuntring.

F.eks. til holdningsspørgsmål hvor argumenternes kvalitet og fobier
sættes op mod hinanden. ER der noget nyt, er det altid velkommen her, uanset
om der allerede er skrevet 100 indlæg. Bliver læst selvfølgelig efter emnets
natur.

Og vi har det derefter tit som med programmerne i TV - det der har vi set
700 x før.

Jeg så et andet sted, at man konsekvent springer over tråde med mere end 10
indlæg - det er måske næsten altid tråde der handler om ting der ikke ER
løsning på. Men det kan man jo ikke vide?

Som i denne hvor vi ikke har mange oplysninger - og bare gætter som ren
underholdning.

Fra : kim

Dato : 03-02-07 15:36

Ok min ven, men kan i ikke bare få hinandens Email så kan i jo fortsætte og
lade os andre bare læse tråden.
Hvoe svært kan det være.Og nu har jeg ikke flere koments.
Mvh Kim
Tror på det bedste i selv de gnavne mænd(kvinder)

Fra : HK

Dato : 03-02-07 15:57

Ja nu er det hele i gang igen

HK

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Per

Dato : 03-02-07 16:07

Krigen er startet igen, bare på et andet landområde.

Hilsen Per.

Fra : HK

Dato : 03-02-07 16:10

Bliver man ikke klogere

HK

Fra : jopa

Dato : 03-02-07 16:14

HK skriblede bla:
> Bliver man ikke klogere

De fleste campister jeg har mødt evner såmænd ikke meget andet end at drikke
bajere og ryge cecil

--
Mvh. John
Tidligere fastligger der altid vågnede op til hosten af tobakslunger

Fra : HK

Dato : 03-02-07 16:22

> De fleste campister jeg har mødt evner såmænd ikke meget andet end at
> drikke
> bajere og ryge cecil

Er lige holdt op med at ryge 3 mdr. det er sku hårdt men det går

HK

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Grods

Dato : 04-02-07 21:07

Sig mig HK - kan du ikke bare springe indlæggene over ??

Grods

Fra : Knud

Dato : 06-02-07 17:51

Hej John.
"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Mvh. John
> Tidligere fastligger der altid vågnede op til hosten af tobakslunger

Det er da nogle kedelige oplevelser du har haft omkring campister?
Jeg kan slet ikke genkende dem her på Sjælland, eller i Sverige, Norge
hvor vi mest bevæger os mest.
Jo, et par gange i sønderjylland, men det var måske fordi de kunne hente
sprut og cecil billigt i Tyskland

Mvh Knud
www.kaben.dk

PS. For god ordens skyld, i min verden er en fastligger ikke en campist.
En campist er en nomade, han bevæger sig rundt.
Man er fastligger fordi det er den billigste måde at have et sommerhus
på.

Fra : Sten Bo

Dato : 03-02-07 16:33

"Per" <per-a@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Krigen er startet igen, bare på et andet landområde.
>
> Hilsen Per.

Ikke med mig!

Fra : Sten Bo

Dato : 03-02-07 16:33

> [...]
> Hvoe svært kan det være.Og nu har jeg ikke flere koments.
> Mvh Kim
> Tror på det bedste i selv de gnavne mænd(kvinder)

Skal vi ikke bare la det stå ?
--

Kunsten at vælge er følgende spil
som foregår skjult for forstanden;

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 03-02-07 16:46

Hesja

Måske vi skulle oprette er uafhængigt forum - men www.campingdebat.dk
er allerede væk - og www.campingforum.dk er optaget af en forhandler

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-02-07 17:58

www.netink.dk / www.GPSdebat.dk wrote:

> Måske vi skulle oprette er uafhængigt forum - men www.campingdebat.dk
> er allerede væk - og www.campingforum.dk er optaget af en forhandler

Tja, det måtte vel ende med at Peer ville lukke ned for en kortere eller
længere periode. At det så foregår i enighed med DCU kan undre - men pyt...

Det er trist at se, hvordan internettets relative anonymitet får det værste
frem i nogle personer. Men det afspejler bare, hvad vi ser hos de unge med
deres mobning pr. SMS og "happy slapping" optagelser på deres
mobiltelefoner. Der vil altid være nogle, der ikke kan lade være.

Lige siden fænomenet "Kim Hansen" dukkede op for år tilbage, har det været
tydeligt, at det ville være nødvendigt med en eller anden form for styring.
Det kunne for eksempel være med tilmelding og tilsendelse af godkendelse til
brugerens e-mail, en metode der fungerer fint hos Erik Nielsens Hobby-Forum.
En anden måde er at fortsætte med at bruge nyhedsgruppen her, hvor folk
almindeligvis ikke er helt anonyme, hvilket får luset de værste fra.

Enkelte har ytret at de finder det svært at bruge nyhedsgrupperne. Det
skyldes, at de, lige som Peer, bruger dem via Google groups, og skal slås
med en langt fra optimal brugerflade. Jeg kan kun anbefale, at man finder
gruppen dk.fritid.camping via siden http://usenet.dk og læser lidt om
gruppen her: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.camping - og
måske gå direkte til gruppen via de links, der er mederst på sidstnævnte
side.
Hvis man buger en Windows-baseret computer, så virker denne link måske, og
fører én direkte til gruppen via Outlook Express - news:dk.fritid.camping -
den enkelte også få hjælp til opsætning hos deres internetudbyder.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Sten Bo

Dato : 03-02-07 18:20

"www.netink.dk / www.GPSdebat.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en
meddelelse news:1fb9s2hp56h0em663tfd3an5vgitr7gngv@4ax.com...
> Hesja

> Måske vi skulle oprette er uafhængigt forum - men www.campingdebat.dk
> er allerede væk - og www.campingforum.dk er optaget af en forhandler

Det her er da så uafhængigt som det kan blive.

Jeg kan godt set at det er fristende med log ind og udelukkelse af
besværlige (eneste begrundelse?) men der er jo allerede et
www.vores-forum.dk/camping/ - og så er der et forum med moderering på
www.campingdanmark.dk hvor jeg ikke har hørt klager fra nogen der har
fået slettet.
Muligt vel endda sandsynligt det sker men folk har da ikke klaget her.

Jeg er tilbøjelig til at give andre ret, Jo flere, spredning, jo dårligere,
uden at forklejne initiativerne. Der er allerede trafik på "vores" og man
kan da afvente lidt.

Men herligt og positivt.

Jeg bruger Outlook Express til at læse det her - og det virker da fint.
Hvis man ikke vi ha det, ser jeg at Mozilla Thunderbird, også et
postprogram, kører fint og er let at ha med at gøre. Her er da hverken log
in eller andet stads til at sinke tankevirksomheden.

Fra : jacobi

Dato : 03-02-07 20:06

On 3 Feb., 18:20, "Sten Bo" <fjerng...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> postprogram, kører fint og er let at ha med at gøre. Her er da hverken log
> in eller andet stads til at sinke tankevirksomheden.

Hej Hvordan får du det til at virke med dit outlook??? Kan du ikke
give en opskrift på det.

Mvh.
Tom

Fra : Sten Bo

Dato : 03-02-07 21:11

,

Hej Hvordan får du det til at virke med dit outlook??? Kan du ikke
give en opskrift på det.

Mvh.
Tom

Hej Tom

Der er en masse info om nyhedsgr. her http://www.usenet.dk/

Det er omtrent som at sætte op til e-mail. I oplysningerne der tastes ind
vises min mailadr. med en tilføjelse så spamrobotterne ikke fristes.

Du kikker først på din udbyders hjemmeside eller i aftalen med dem og ser
hvad deres nyhedsserver hedder. (Hos mig news.stofanet.dk) Der ligger som
oftest en vejledning til opsætningen der.

Hvis ikke går du op i linien foroven. Funktioner og finder Konti/tilføj og
nyheder og der komme en guide frem og følger den, herunder skriver navnet
på din udbyders nyhedsserver. Osv. osv

Du kan også vælge den gratis nyhedsserver sunsite.auc.dk som beskrevet på
http://www.usenet.dk/info/msoe.html

Samme opsætning. Jeg har Outlook 6.0 og det ser ud til at ske på samme måde.

Fra : Sten Bo

Dato : 03-02-07 21:32

,

> Samme opsætning. Jeg har Outlook 6.0 og det ser ud til at ske på samme
> måde.
>
> Mvh

Ja altså, når du så kommer så langt spørges der om oversigten over
tilgængelige nyhedsgr. skal hentes. sikkert 40-50.000

Når det er sket bruger du søg og skriver camping - eller mere præcist
dk.fritid.camping og dk.marked.privat.camping og vælger at abonnere på dem.
Viola.

Hos mig Stofa har jeg indlæg et år tilbage. Ældre må jeg finde dem med
google.

DU skal lige være opmærksom på indstillingsmulighederne for hvor meget og
hvordan der hentes. Højreklik på mappen.

Der er også (var i altfald) et sted man kan stille hvor længe de gemmes på
egen pc (her under Indstillinger/Vedligeholdelse)
og jeg har før set at folk har troet at "man" havde slettet indlæg på
pc´en - og det så viste sig at der var sat et flueben i oprydning efter
f.eks 30 dage. Kik lidt rundt i programmet, der er mange muligheder for
tilpasning. (en ting af gangen!

Mvh
Sten

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-02-07 23:33

jacobi wrote:

> Hej Hvordan får du det til at virke med dit outlook??? Kan du ikke
> give en opskrift på det.

Tom, allerførst skal vi have på det rene, at du taler om ét program -
Outlook - og at Sten og jeg taler om et andet - Outlook Express. Outlook er
en ren mailklient, og Outlook Express er kombineret mailklient og
nyhedslæser.

Du er på nettet via GVD net, og de har på deres hjemmeside vejledninger til
opsætning af henholdsvis Outlook Express og til opsætning af newsserver.
Følg denne link, og du vil finde de to punkter på siden:
http://www.gvd.dk/?page=viewpage&page_id=12&lev1_id=10&lev2_id=12

Opstår der yderligere problemer, så skriv blot igen...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- der håber på forståelse for dette indlæg i en "forkert" gruppe

Fra : Sten Bo

Dato : 04-02-07 10:29

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Carsten Stage
> --
> - der håber på forståelse for dette indlæg i en "forkert" gruppe.

Hejsa. ja der er forskel på de 2 programmer.

I Office 2003 s Outlook er der en henvisning til at man skal bruge
nyhedslæseren i Outlook Express. Og jeg har lige søgt på MS Office 2007
Outlook News på deres side, men finder intet, så det er vist stadig det
samme.

Jeg ser at Tom bruger Mozilla Firefox 4 - og så er der da hvis det er den
der er inde, en mulighed for at bruge Mozilla Thunderbird der kan begge.
Jeg ved så ikke om den der kom med Firefox 4 eren kunne, men den Thunderbird
version 1.0.6 der kom her da jeg for nylig opdaterede Firefox Mozilla til
5.0 , kan. Der er ingen speciel grund til at der ikke er skiftet mailprogram
også. Ser nemt ud.

Her, hentes post og nyheder samtidig med, Synkroniser alle. Der er her en
særhed i Ekspress idet den somme tide viser med blåt, at der er nye
nyhedsindlæg. De kan ikke ses i mappen, men dukker så op når der klikkes på,
Hent de næste 300 brevhoveder.
Jeg har set spørgsmål om det og i nye med news og Express får den lige så I
kommer godt i gang uden knaster.

Herligt, jo flere jo bedre.

Jeg syns da også at google er blevet helt elendig. længe siden. Måske gør
jeg det forkert, men.. Tung at danse med. De har også fået indflettet lidt
personbeskyttelse, skjuler egenskaberne for indlægget der stadig dukker frem
her i Express selv om man bruger google.
Så ved det!!

Fra : bjn

Dato : 06-02-07 19:39

On 6 Feb., 17:51, "Knud" <manden-i-...@mand.invalid> wrote:
> [...]
> En campist er en nomade, han bevæger sig rundt.
> Man er fastligger fordi det er den billigste måde at have et sommerhus

sikke da en gang fis og lukke ud med hvad en fastligger er

Fra : Sten Bo

Dato : 06-02-07 20:50

,

> [...]

> på.

sikke da en gang fis og lukke ud med hvad en fastligger er

? Ja det hele er noget værre fis.

Den her grinede jeg af.

Hvorfor snorker kvinder?

......De spoler tilbage!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-02-07 08:27

bjn wrote:

> sikke da en gang fis og lukke ud med hvad en fastligger er

Nok det mest veldokumenterede argument længe set på usenet ..

Fra : Tom Jacobi Nielsen

Dato : 07-02-07 09:30

At sige at en fastlægger ikke er en campist, det er noget sludder!! Der er
mindst 3 former for campister og det er fastlægger, sæsonlægger hvor man er
nomade i ferier og så er der nomader. Der er ingen der kan sige man ikke er
campist hvis man ejer og bruger sin cv, hvad enten man rejser meget eller
man lægger fast.

At sige det kun er folk der ikke har råd til et sommerhus, der er
fastlæggere synes jeg er meget groft over for den gruppe af campister, der
ønsker at være fastlæggere.

Tænk bare på alle de mennesker der ikke kan rejse pga. sygdom, eller alder
og det kan være campister der har været nomader i 30 år, men nu er blevet
fastlæggere. Hvilken måde er er mest campistagtig er vel op til hver enkelt.

Såe Knud, det er en ommer!!!

Fra : Grods

Dato : 07-02-07 13:54

Det er jo sjovt, så kloge folk gør sig på egen vegne. - I kortere eller
længere indlæg.
Samtidig med at de samme folk bliver fornærmede på andres vegne - det er da
interessant.

Grods

Fra : Grods

Dato : 07-02-07 13:57

Nu har Peer Neslein tilsyneladende erkendt, at han heller ikke selv kan
holde sig fra debatten: "Fremover vil jeg løbende komme med kommentarer til
campinglivet, i denne lille rubrik."
Så nu er debatten genopstået på campingferie.dk - med én deltager.
Så bliver man jo heller ikke udsat for kritik . . . . . .

Grods

Fra : Sten Bo

Dato : 07-02-07 16:50

> [...]
> Så nu er debatten genopstået på campingferie.dk - med én deltager.
> Så bliver man jo heller ikke udsat for kritik . . . . . .

Filosofilistisk? Det går da meget godt

Hvor placerer dine sig?

Men et indlæg/ debatoplæg i en debatgr.forum er vel ikke det samme som at
fremsætte kommentarer.

Aktuelle kommentarer. En lille leder, en kronik, eller som Erik, der
fremsætter "kommuniker" i et debatforum der ikke ønskes debatteret.
Jeg er ikke helt sikker på, at der menes det samme.

Man kunne måske forestille sig at Peer der begynder nedtællingen til nyt
bedre forums åbning. Så behøver vi ikke tjekke ustandseligt.

Nu er der XXX dage til genåbning...

Er der nogen der har en eller anden god dag der kan festligholdes? Jeg
leder efter Peers fødselsdag der på et tidspunkt blev festligt bemærket i
forum, men har ikke held med google. Hvornår var det nu det var. Min
hukommelse er som en si - og hvis nu der er længe til, dur det ikke.

Fra : Daniel

Dato : 09-02-07 12:31

Plejer Neslein (husk ind i mellem at stave Neslein bagfra!) at annoncere saa
kraftigt paa www.dcu.dk?

- Daniel -

Fra : kbe

Dato : 09-02-07 14:58

Hej Daniel
Hvad er dit problem?

mvh
kjeld

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 09-02-07 16:05

> [...]
> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Plejer Neslein (husk ind i mellem at stave Neslein bagfra!) at annoncere

Jeg kan ikke finde de reklamer du henviser til Daniel. Når jeg klikker på
linket kommer jeg bare til DCU forsiden.

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 09-02-07 19:07

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> "Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde de reklamer du henviser til Daniel. Når jeg klikker på
> linket kommer jeg bare til DCU forsiden.
>
> /Flemming U

Næ jeg kan heller ikke lige se forbindelsen. Heller ikke til indlægget der
klippes.

Fra : Grods

Dato : 10-02-07 09:17

I "gamle dage" hed Peer faktisk Nielsen . . . . jeg ved ikke noget om,
hvorvidt han også stavede Peer uden dobbelt e.
Nu er der jo også alt for mange, der hedder Nielsen

Grods

Fra : Sten Bo

Dato : 10-02-07 10:23

>I "gamle dage" hed Peer faktisk Nielsen . . . . jeg ved ikke noget om,
>hvorvidt han også stavede Peer uden dobbelt e.
> Nu er der jo også alt for mange, der hedder Nielsen
>
> Grods

Der var pga. de nye navneregler et indslag i tv om "navneudviklingen", - og
det ser ud til, at "sen" navnene forsvinder hastigt.

Det vender nok på et tidspunkt.

Men Peer med familie har da heddet sådan længe.

Utroligt.

mvh

Sådan her kan det også gøres.

http://video.google.com/videoplay?docid=8618919178040780339&pr=goog-sl

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 11-02-07 09:45

> Men Peer med familie har da heddet sådan længe.
>
> Utroligt.

Utroligt, at dette kan være et debatemne. de rer i tusindvis af mennesker
der ændrer navne - nogen efter besøg ho nummerologer, andre på anbefaling af
en syns kvinde og andre igen bare fordi de vil have et andet navn end det de
har.

Men hvordan er det lige, at dette kan blive til et interessant emne i et
camping-forum??

Hold da helt op, hvor har vi brug for et åbent og censurfrit debatforum. Der
flyves lavt nu!

Er der nogen som ved, hvilket mærke undertøj Peer Neslein bruger

/Flemming U

Fra : kjeld krogh

Dato : 11-02-07 10:05

Hej Flemming
Du hjælper, som du plejer, godt med til at holde liv i denne tråd. Lad dog
denne tråd dø i fred der er jo intet nyt i den
mvh
Kjeld

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 11-02-07 11:18

"kjeld krogh" <kbkrogh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du hjælper, som du plejer, godt med til at holde liv i denne tråd. Lad dog
> denne tråd dø i fred der er jo intet nyt i den

Enig Kjeld - så jeg skal lære at gøre som dig; At kommentere de indlæg som
du ikke menr burde være bragt, for at vise, at man bare burde lade være med
at skrive, så tråden dør af sig selv.

Et eller andet sted lyder det jo rigtigt - men hvordan virker det, når man
åbenbart skal skrive ind om det ?

For...vi er vel ikke inde på, at men ikke må udtrykke sig i dette forum? Det
er vel ok at debatere de lukkerede debatfora, og vel også ok at have en
holdning til niveauet i en debat, er jo egentlig handlede om, hvorvidt man
ønsker eller ikke øsnker DCU's og Campingferie.dk tilbage på nettet.

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 11-02-07 12:55

> [...]
> Der flyves lavt nu!
>
> Er der nogen som ved, hvilket mærke undertøj Peer Neslein bruger

Helt enig og det var derfor "utroligt" kom på. Men så er jeg også mikset om
hvor der kommenteres, stort og småt, også galt hvis hele altid skal være SÅ
højtideligt og seriøst for at slippe gennem "filtret".
Man må vel indrømme Peer og co. en hvis kendthed, sådan at alt man foretager
sig er spændende for nogle.

Kan vi ikke stadig ha plads til blinket i øjet og en morsom bemærkning.

Det syns jeg netop var en af kvaliteterne ved campingferie, at det
efterhånden var en masse helt almindelige mennesker der bare kom med stort
og småt.

Man kan jo ikke klage over trafikmængden hverken her eller i vores f.

Campingturen jeg... fyld/bonus... linkede til var her set både alvorligt, er
det det ungerne får ud af turen, lang lang lang?
Med sted interesse, er det noget? Natur og noget at se på, og endelige med
overbærende ufrivillig morskab over det ubehjælpsomme i filmen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-02-07 13:03

Flemming Udbjørg wrote:

> Er der nogen som ved, hvilket mærke undertøj Peer Neslein bruger

Kort undertøj - fordi han kører altid med store vintervogne vi andre ikke
engang har råd til at leje for en overnatning ;)

Fra : news@llz.dk

Dato : 11-02-07 15:00

Sun, 11 Feb 2007 13:02:39 +0100, tastede: "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> bl.a.:

>Kort undertøj - fordi han kører altid med store vintervogne vi andre ikke
>engang har råd til at leje for en overnatning ;)

He, he..

Det er der ikke noget nyt i, forstået på den måde, at Peer vel helt
naturligt også 'skal have noget ud af det'..

Efter mange år som 'proffessionel campist' må det være svært at teste
en Adria Altea 390 DS objektivt - lidt ligesom motorjournalisten, der
hellere vil teste Ferrari end Yugo (hvis den findes endnu).

Peer driver en forretning og skal vel - især - tækkes sponsorerne.

Til tråden:
Jeg synes, det er ærgeligt, at forum er lukket på campingferie.dk
Jeg har støttet mig meget til de råd og anvisninger, som blev delt ud
med rund hånd.
Linket til at lukke sammen med DCU kan jeg ikke se - der skal nok være
noget om det, der nævnes tidligere. Jeg kan bare ikke se denne
sammenhæng.

-----
Med venlig hilsen

-henrik

Fra : Grods

Dato : 12-02-07 09:30

Jeg er helt enig i, at det er ærgerligt at skulle undvære de gode råd og
vejledninger der kom frem på debatten. i kan jo håbe at det kommer tilbage i
en eller anden form.
Men sådan som Peer, bl.a. i vinterserien fra Sverige, er begyndt at rose
fordelene ved DCU-medlemskab, så skal man nok ikke forvente et lige så
"nuanceret" forum som tidligere . . . . . Men lad os se, hva de finder på i
branchen.

Grods

Fra : Sten Bo

Dato : 12-02-07 10:01

> [...]
> fordelene ved DCU-medlemskab, så skal man nok ikke forvente et lige så
> "nuanceret" forum som tidligere . . . . . Men lad os se, hva de finder på

Det havde jeg overset. Han man aldrig sagt det tidligere.?

Det kan jo også være at DCU opper sig med det de nu gennem tiden er blevet
kritiseret for? Jeg har da, hvad det så er værd, fornemmet en temmelig
klar holdning fra forskellige der har udtalt sig, også DCU folk.

Det behøver ikke at være negativt.

Fra : Sten Bo

Dato : 12-02-07 09:45

<news@llz.dk> skrev i en meddelelse
,

> Peer driver en forretning og skal vel - især - tækkes sponsorerne.

Nej. Det er alt for kort set.

Det afgøres i det lange løb af os, kunderne.

Peer og campingferie har det alle vil ha, hvis bare...

Og det er det der trækker.

Vi vil se "og være sammen med" almindelige rigtige rare mennesker, ha
troværdighed, køre, eller i altfald se de store vogne, opleve luksus og ha
tid og mulighed til at dyrke vores interesse. Af sted - ture til nær og
fjern.

Og så er der, som så mange har , en (indtil flere) stor hjemmeside, tv
programmer og et blad der dokumentere det der foregår.

Pointet er, at vi alle, hvis bare vi kunne, ville gøre det samme, bob bob,
og har egentlig temmelig god forståelse for hvad der skal til... En
frygtelig masse arbejde, overblik, snakketøj der er til at holde ud og
troværdighed hos alle.

Fint at alle kan ta telefonen, sende en mail, ses på en messe. Hvad sker?
Var det ikke bedre hvis? Og få et direkte svar (hvis der er et).

Set fra min "pind".

Og tak og lov, at det ikke er "os" der er i brændpunktet.

Mvh Sten

Fra : news@llz.dk

Dato : 12-02-07 10:50

Mon, 12 Feb 2007 09:45:20 +0100, tastede: "Sten Bo"
<fjerngoss@stofanet.dk> bl.a.:

>Det afgøres i det lange løb af os, kunderne.

Klippet en del ;)

>Og tak og lov, at det ikke er "os" der er i brændpunktet.

Jamen, det er vi jo netop - også ud fra den argumantation, jeg ellers
har klippet ud :D

Jeg kan godt se din pointe, men håber da ikke, at DCU og
campingferie.dk går sammen. Jeg sætter pris på så mange kilder, som
muligt, når jeg skal investere/bytte/låne/feriere/fastligge osv.

Det er tidligere nævnt i tråden, at en forholdsvis simpel løsning på
problemet med de 'trælse' indlæg var en mere formel registrering på
siderne. Den kan jeg kun tilslutte mig.

Jeg administrerer et par hjemmesider og oplever ikke de problemer, vi
har set på campingferie.dk

-henrik

Fra : Sten Bo

Dato : 12-02-07 11:49

> [...]
> <fjerngoss@stofanet.dk> bl.a.:

> Klippet en del ;)

> Jamen, det er vi jo netop - også ud fra den argumantation, jeg ellers

Jo men det var mere som dem der skal leverer varen Forstået på flere
leder.

> Jeg kan godt se din pointe, men håber da ikke, at DCU og
> campingferie.dk går sammen. Jeg sætter pris på så mange kilder, som
> muligt, når jeg skal investere/bytte/låne/feriere/fastligge osv.

Debatten og kilderne inspirationen svækkes betydeligt ved at blive splitte
op. Chancen for et par gode svar øges faktor xxx jo flere der er på. Som
sådan er der vel ikke forskel hvor svaret kommer fra, vi er i de fleste
tilfælde almindelige campister, og når først det "kører" og vi har udviklet
den rigtige svare spørge kultur, egernundersøgelser og links dokumentation
inden der prikkes - er det vel lige meget hvor vi finde svar. Her,
dk.fritid.camping var ved at blive rigtig godt, men nogle ville af
uransagelige grunde det anderledes.

Et eller andet sted bør der, eller kan være interesse forskel. Man har
forsøgt at få campingferies portal til at tilgodese forbrugersiden i
konflikter med branchen, hvor jeg opfattede sagerne som en
forbrugerforenings opgave. Der er Statslige neutrale forbrugerportaler der
er langt mere forbrugerkonfliktorienterede end DCUs forum. Jeg skal så ikke
kunne sige hvor meget der redigeres/sorteres på dem. Jeg har før brugt
udtrykket, og undskyld skæg for sig og snot for sig, og mener man burde
ha en bredere horisont hos DCU end kun rabatter til medlemmerne.

Det er vel i grunde kun marginaler der skal til for at gi en image forskel.
Hvad med neutral brug af synshallerne til eftersyn. Forhandlerne har til
tider mere end die kan overkomme. Og bare muligheden er der, promiller vil
måske bruge det, - og man er ude af søgelyset. 999 % har et udmærket
forhold til deres forhandler, mit er fremragende og jeg stoler ubetinget på
dem, men i forbrugerforeningsregi burde der være en eller anden mulighed for
separation.

(Jeg har hørt at det har været diskuteret

Alle ville vel ha det, gøre bedre med en tydeligere "markedsfordeling" hvis
der snappes lidt i haserne på efternølerne. Vi lever i en stor verden.

> [...]
> siderne. Den kan jeg kun tilslutte mig.

> Jeg administrerer et par hjemmesider og oplever ikke de problemer, vi

Det har man åbenbart ikke haft tiltro til. Campingdebatten har haft en meget
træls fortid.

For så vidt ville vi alle måske stå os ved at debatten kører lige præcis
hvor den er i øjeblikket. Her og i Vores. Bare den komme igang igen uden al
det fnidder. "Freden" mellem DCU og campingferie gør måske, at de mystiske
indspark forsvinder.

Fra : Sten Bo

Dato : 10-02-07 01:28

> [...]
> Venlig hilsen
> DCU & Campingferie"
>
> Hvor er det trist at vi ikke kan være disciplinerede :(

Hej Campister.

Jeg faldt lige over dette

http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=162

Og læs så regelsættet der linkes til.

Sprøjts ide med points og "karmagivning" ?