tysk import
Fra : Tanja Kristensen

Dato : 29-01-07 21:04

Hej.
Jeg overvejer at købe en campingvogn i tyskland, den skal være fra 92 - ?...
Men jeg har hørt at der er et anderledes gas tryk end i dk.

Er der nogle der kender noget til det ? og er det et problem

Mvh Tanja k

Fra : Gismo

Dato : 29-01-07 21:50

"Tanja Kristensen" <tanjak@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at købe en campingvogn i tyskland, den skal være fra 92 -
> ?...
> Men jeg har hørt at der er et anderledes gas tryk end i dk.

Det er korrekt, det er først i 1997 de ændre det fra 50mb til 30 mb som i
DK.

Gismo.

Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 29-01-07 22:56

Hejsa...

Vi har en tysk vogn, med det "gamle" gastryk og har ikke oplevet noget
problematisk ved det....

Udstyret i vognen er jo bygget til det...... Og man skulle kunne få de tyske
flasker i DK

Mvh.

Skafte Jørgensen

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-01-07 01:08

> Hejsa...
>
> Vi har en tysk vogn, med det "gamle" gastryk og har ikke oplevet noget
> problematisk ved det....

Det er bare ikke lovligt, der må maks være 30 mbar i en gasintalation, dette
gælder også i et hus.

> Udstyret i vognen er jo bygget til det......

Det gør det ikke lovligt her i DK

> Og man skulle kunne få de tyske flasker i DK

Jeg har aldrig set dem her på sjælland, så jeg tror det må være en som
importere dem.

Hej Skafte læs lige min signatur.
--
Hilsen Jørgen
Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis i svarer under

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-01-07 01:13

> [...]
> Men jeg har hørt at der er et anderledes gas tryk end i dk.
>
> Er der nogle der kender noget til det ? og er det et problem

Ja det er ikke lovligt at køre med mere end 30 mbars tryk, og i Tyskland
kørte man med 50 mbar indtil 1997-1998 stykker

Du kan få den ombygget til 30mbar det er dyserne i komfur, køleskab og
varmeovn, samt gas regulator.
du kan jo spørge dernede om de kan bygge den om

Husk at få cven fugt testet inden køb.

Det er også meget normalt at de ikke har blæser på varmen, mit råd er at
finde der har blæser og helst 12V udgaven da den så også virker når den
sider på bilen.

Held og lykke med købet

--
Hilsen Jørgen