Har det betydning om en movers motorer mon~
Fra : L. Kulle

Dato : 29-01-07 20:26

Jeg har lige købt en Mover truma Se og skal have den
monteret. Nu er spørgsmålet.
I vejledningen anbefales montering foran hjulene. Nu vil
jeg helst have den bag ved hjulene fordi jeg måske senere
skal have et airconditionsanlæg i et magasin som er foran
omtalte hjul. Spørgsmål:
Har det reelt noget betydning om moverens motorer
monteret foran eller bagved CVens hjul?
Spiller det nogen rolle for stabiliteten under kørsel?

--
Mvh. Lars

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-01-07 01:03

> Jeg har lige købt en Mover truma Se og skal have den
> monteret. Nu er spørgsmålet.

Det er også den bedste mover på markedet.

> I vejledningen anbefales montering foran hjulene. Nu vil
> jeg helst have den bag ved hjulene fordi jeg måske senere
> skal have et airconditionsanlæg i et magasin som er foran
> omtalte hjul.
Monter den foran, den giver maks 1 -2 kg mere kugle vægt, hvis det er det du
er bange for

Spørgsmål:
> Har det reelt noget betydning om moverens motorer
> monteret foran eller bagved CVens hjul?

Ja den bliver fuldt med jord og andet skidt bag hjulet

> Spiller det nogen rolle for stabiliteten under kørsel?

Nej overhovedet ikke.

En af grundene nogen har den bag hjulet er fordi de har købten Reich mover,
de fylder mere, så der er mindre frihøjde,samt de stikker uden for dækket og
de risikere at køre på med moveren på kanstenne, rundkørsler osv.
Kører de på skubbes moveren ind i dækket og de kan ikke kører videre.

Jeg har haft truma mover på min vogn fra 2001 uden problemer samt den ny
vogn fra 2006 er der Truma SE på.
Jeg har derud over monteret en del af hver slags.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D