TELMORE HAR 3 DOBBELT PRISEN I UDLANDET...~
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-07 00:10

Telmore har 3 dobbelt priserne på for tale i udlandet. De har simpelthen
sat en fast pris på hele Europa (Zone2) som hedder 10 dkr/min. det vil
sige at hvis du ringer fra Italien kommer det til at koste det 3
dobbelte. Normal takst er 3.5 dkr./min.
Så Telmore er blevet langt fra det billig.
Vi har 5 abonnementer og alle bliver flyttet enden sommerferien. Jeg har
sgu ikke råd til at forgylde flere topchefer.

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-01-07 00:41

""(¯`'·.¸Christian¸.·'´¯)"" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har 5 abonnementer og alle bliver flyttet enden sommerferien. Jeg har
> sgu ikke råd til at forgylde flere topchefer.

Hej Christian

Hvor er det at du får det til normaltakst 3,5 dkr./min?

Ifølge tdc 10 kr. Sonofon 8 kr. for opkald fra Italien til dansk telefon.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : T. Hartung

Dato : 29-01-07 18:35

Fra : Per H

Dato : 29-01-07 18:58

On Mon, 29 Jan 2007 18:35:18 +0100, "T. Hartung" <T.Hartung@nospam.dk>
skrev:

>Jeg vil også droppe Telmore hvis de ikke ændre priserne igen - og jeg har
>gjort dem opmærksom på det - godt nok er jeg ikke storkunde - men de skal
>vide hvorfor jeg knurre af dem -

lige præsis. samme her

Vh Per

På med Skype.

Fra : Carsten H

Dato : 29-01-07 20:11

Burde denne snak ikke have været i en helt anden gruppe end camping ? måske
dk.forbruger havde været mere passende.

Man kan efterhånden lige så godt lave 4 store grupper. Køb, Salg, Privat,
erhverv. der spørges jo om alt mulig andet end lige gruppens fundsats.

Spørgsmål.
Kan nogle fortælle hvad det koster at køre med CAMPINGvogn på motorvejen
mellem Monaco og til Lido'en ?

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-07 11:26

On Mon, 29 Jan 2007 20:11:07 +0100, "Carsten H"
<dennemailduerikke@fjernessol.dk> wrote:

> [...]
>
>Spørgsmål.
>Kan nogle fortælle hvad det koster at køre med CAMPINGvogn på motorvejen

Carsten,

med den holdning til gruppens fundats , burde du jo nok prøve i
"dk.fritid.bil" eller "dk.fritid.rejse".

Da en campingvogn jo ikke selv kan køre, må det jo være et spørgsmål
om biler - ikke

Fra : T. Hartung

Dato : 30-01-07 11:34

"Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse

> Burde denne snak ikke have været i en helt anden gruppe end camping ?
> måske dk.forbruger havde været mere passende.

Hvorfor? Vi taler i mobil fra CV som skrevet indledningsvis? Mobil-, TV,
Radio, og navigationsudstyr er vel også en del af campinglivet og økonomien
derved?

> Spørgsmål.
> Kan nogle fortælle hvad det koster at køre med CAMPINGvogn på motorvejen
> mellem Monaco og til Lido'en ?

Ud fra dine egne betragtninger må vi jo så ikke svare på dette "OT"
spørgsmål. Motorvejspriser har ikke noget med camping at gøre da priserne
også dækker bilen, trailer m.v.

Når man nu hænger sig så voldsomt i "reglerne" vil det vel også være på sin
plads at du følger dem selv ved bl.a. at svar under det pågældende afsnit og
sletter det irrelevante.

Desuden så lav din egen tråd - dem der ikke vil se på mobiltelefonipriser
har jo frasorteret denne tråd - og kan derfor ikke hjælpe dig.

EOD

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-01-07 17:37

Carsten H skrev i eplgsm$45s$1@news01.versatel.de dette:
> Burde denne snak ikke have været i en helt anden gruppe end camping ?
> måske dk.forbruger havde været mere passende.

Næh - jeg synes det er særdeles relevant for mig som campist. Og så er det
da en lise at se at der er indlæg om andet end grej - selvom det havde været
aller sjovest at se indlæg om det at campere.

> Spørgsmål.
> Kan nogle fortælle hvad det koster at køre med CAMPINGvogn på
> motorvejen mellem Monaco og til Lido'en ?

Nu er der ret mange lido'er (lido betyder strand på italiensk), så jeg vil
anbefale dig at præcisere en smule mere.

Og, da du nu går op i netiketten - så undlad at svare over det, du svarer på

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : KHH

Dato : 31-01-07 01:54

Jeg har lige set på DR1 TV, at det kommer en ordning på EU plan om, at
priserne skal sænkes på mobiltelefoni i hele EU, det bliver tale om en
reduktion på ca 70%.

Fra : MetroHenrik

Dato : 31-01-07 13:38

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige set på DR1 TV, at det kommer en ordning på EU plan om, at
> priserne skal sænkes på mobiltelefoni i hele EU, det bliver tale om en
> reduktion på ca 70%.

Så er det derfor de har sat prisen op!!
70% nedsættelse på 10,00Kr er der flere penge i end
70% nedsættelse på 2,50Kr.

Jeg tager nok en gammel mobiltlf med, og køber et lokalt taletidskort. Det
virkede i Gambia, så virker det nok også i Tyskland/Italien.
Ellers findes der vist stadig noget med at man køber et "taletidskort" som
er betalt hjemmefra, og som kan benyttes i fastnettelefoner fra udlandet.
Kan ikke lige huske hvad de hedder??

Henrik

Fra : T. Hartung

Dato : 31-01-07 14:40

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er det derfor de har sat prisen op!!
> 70% nedsættelse på 10,00Kr er der flere penge i end
> 70% nedsættelse på 2,50Kr.

Njaaa TDC "barsler" med ca. 20% nedsættelse (fra 10 til 8 kr/min) i
begyndelsen af februar så mon ikke Telmore (der ejes af TDC) følger med her.
Hvad der sker på EU plan har jeg ikke meget styr på men et indgreb bør ske -
det koster ganske enkelt næppe de priser vi bliver pålagt - se eks.
internet/e-mail ganske gratis verden rundt!

Telmores argumenter for priszoner er at gøre det mere gennemskueligt - du og
jeg kan åbenbart ikke finde ud af det selv . De oplyser de har taget et
gennemsnit af Roaming-priserne i de enkelte lande og derfra lavet priszoner.

Som jeg ser det, svare det til at Shell ikke mener vi kan håndtere
listepriserne på 92, 95, 98 og Diesel. De tager så "et gennemsnit" af alle
priser og laver en ny fast literpris på 12 kr. uanset hvad du tanker. Smart
ikke? Der er kun en pris nemt for os og "fedt" for dem!

> Jeg tager nok en gammel mobiltlf med, og køber et lokalt taletidskort. Det
> virkede i Gambia, så virker det nok også i Tyskland/Italien.

Så er der bare det med telefonnummeret så kan ens venner/familien ikke ringe
uden du har kontaktet dem.

> Ellers findes der vist stadig noget med at man køber et "taletidskort" som
> er betalt hjemmefra, og som kan benyttes i fastnettelefoner fra udlandet.
> Kan ikke lige huske hvad de hedder??

Det har du vist ret i - men igen dem der hjemme kan ikke få fat i dig.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 16:06

T. Hartung wrote:

> Det har du vist ret i - men igen dem der hjemme kan ikke få fat i dig.

De ringer selvfølgelig bare til dit nye nummer ...

--
Per, Esbjerg

Fra : T. Hartung

Dato : 31-01-07 16:41

> De ringer selvfølgelig bare til dit nye nummer ...

?????????

Jeg tror ikke Henrik vil flytte ind i en telefonboks i 3 uger i Syd-Tyskland
fordi han har taletidskort til fastnettelefon(bokse).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 17:04

T. Hartung wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45c0b04a$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> ?????????
>
> Jeg tror ikke Henrik vil flytte ind i en telefonboks i 3 uger i
> Syd-Tyskland fordi han har taletidskort til fastnettelefon(bokse).

Det havde jeg lige overset. Troede slet ikke der fandtes telefonbokse mere
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : MetroHenrik

Dato : 01-02-07 16:15

> Det havde jeg lige overset. Troede slet ikke der fandtes telefonbokse mere
> :)
>
> --
> Per, Esbjerg

Før i tiden (for mere end 5 år siden) kunne vi godt rejse Europa rundt, uden
mobiltelefon. Hver gang vi kommer til et nyt sted, ringede jeg hjem og lagde
nummeret på pladsen. Så er det bare at kigge på opslagstavlerne hver gang
man alligevel skal i receptionen, til købmanden, i poolen, til stranden
(fyld selv på her.)
Det har jeg da tænkt mig at gøre igen.
Anden løsning er Skype, det eneste du behøver er et lille headsæt. De fleste
internetsteder jeg har været på har skype. Det er til tale. Der findes
Messenger/ICQ og lignende til skriv, og endelig hotmail, til andre ting.

Jeg behøver ikke en mobil for at holde fri/ferie.

Henrik

Fra : Manhatten

Dato : 30-01-07 16:25

"T. Hartung" <T.Hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gjort dem opmærksom på det - godt nok er jeg ikke storkunde - men de skal
> vide hvorfor jeg knurre af dem - måske jeg så kan få råd til en ekstra

Samme her og det har jeg netop også gjort dem opmærksom på. Hvis vi er
mange nok der protesterer tror jeg på vi kan tvinge dem ned i en anstændig
pris så sørg for at protestere og få andre med på det. Så det er min
opfordring.

/Manhatten