POI radar advarsel forbudt i Schweiz
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-01-07 12:56

Med nyere gps kan man blive advaret hvis der er steder med rødt-lys
kameraer, blitz og radarfælder. Man downloader POI (point of interests) fra
nettet eller køber sig adgang til dem og så kan man blive advaret af gps´en,
når man nærmer sig en sådan "fælde".

Disse er nu blevet forbudte i Schweiz - man får sin navi konfiskeret og en
bøde.

http://www.astra.admin.ch/dokumentation/00109/00113/00491/index.html?lang=de&msg-id=10094

samt en uddybende:

http://www.surfinagain.com/images/astrafaq.pdf

Det er mere eller mindre usikkert om det er forbudt at have POI´er fra andre
lande i gps´en ...

Det kunne da sagtens afskrække mig fra at køre igennem Schweiz, når jeg skal
på ferie.

--
Per, Esbjerg

Fra : jopa

Dato : 27-01-07 13:27

Per Henneberg Kristensen skriblede bla:
> [...]
> blive advaret af gps´en, når man nærmer sig en sådan "fælde".
>
> Disse er nu blevet forbudte i Schweiz - man får sin navi konfiskeret
Alternativt kunne man køre med den hastighed der er gældende i udlandet.
Bøder er en dum ting at skulle afvikle fra feriebudgettet
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ped

Dato : 27-01-07 19:32

jopa skrev:

> Alternativt kunne man køre med den hastighed der er gældende i udlandet.
> Bøder er en dum ting at skulle afvikle fra feriebudgettet

Ja, men det er jo stadigvæk træls at blive betragtet som potentiel
forbryder blot for at være i besiddelse af en Navigator - hvad rigtig
mange jo er. Det er jo ligesom det pointen handler om.

Jens L. Pedersen

Fra : jopa

Dato : 27-01-07 19:37

Ped skriblede bla:

> Ja, men det er jo stadigvæk træls at blive betragtet som potentiel
> forbryder blot for at være i besiddelse af en Navigator - hvad rigtig
> mange jo er. Det er jo ligesom det pointen handler om.

En pointe jeg overså
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : M. Pedersen

Dato : 27-01-07 22:51

> [...]
> bøde.
>
> Det kunne da sagtens afskrække mig fra at køre igennem Schweiz, når jeg

Der er da flere grunde til ikke at passere Sweitz såsom
1. Man må kun medbringe et par flasker vin og sprit fra
f. eks. Italien. Det kostede mig kr. 300 i bøde, fordi
jeg glemte at vi ikke var i EU.
2. Så skal man have 2 vignetter hvis man har anhænger/CV
3. På restauranterne ved motorvejene sælges der ikke øl
vin og sprit. Lidt trist hvis man vil overnatte på en af dertil
indrettede P-pladser ved motorvejen efter en lang dags kørsel.

--
Hilsen Michael

Fra : joke

Dato : 28-01-07 17:41

"M. Pedersen" <spam_ikke@michael.pedersen> skrev i en meddelelse
> [...]
> vin og sprit. Lidt trist hvis man vil overnatte på en af dertil
> indrettede P-pladser ved motorvejen efter en lang dags

Syntes da det er ganske fint ikke at sælge vin og sprit og andre alkoholiske
drikke fra steder hvor man faktisk kun kan køre fra i bil.

Hilsen

Johnn