Findes der en campingvogn, som...?
Fra : Martin Schulz

Dato : 21-01-07 17:26

Hej igen.

Tak for jeres indlæg til min sidste post omkring kørekortet...

Jeg vil lige høre, om nogen af jer ved, om der findes en campingvogn, som
kan bære sig selv...? Med det mener jeg, om der findes en campingvogn, som
kan holde sig selv oppe, selvom jeg piller alt hvad der hedder køkken,
toiletrum og skabe ud af den. Karrossen skal altså være selvbærende og
afstivet...

Jeg er blevet advaret om ovennævnte pga. sammenklapsningsfaren... Hvad siger
I?

Findes der en sådan vogn?

I så fald hvilken model? (4 - 5,5 meter lang)

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-01-07 17:36

Hej

Nu må vi vist vide hvad du skal bruge den til.

Ellers kunne det da lyde som jordens dyreste trailerprojekt.

Flere trailerfabrikanter har jo helt tomme heste- og flyttetrailere, der er
lavet til at køre "tomme".
Hvis der skal ekstra vinduer i sådan en, er det da en nem opgave.

Men dem må man vist ikke campere i, men jeg er heller ikke helt sikker på om
det er dit formål

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 21-01-07 17:33

Tror du ikke det ville være bedre med en skurvogn ?

Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-01-07 18:46

> Findes der en sådan vogn?

Ja det tror jeg.

> I så fald hvilken model? (4 - 5,5 meter lang)

En Eifelland Deseo i 4 m. længde

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Martin Schulz

Dato : 21-01-07 19:02

> En Eifelland Deseo i 4 m. længde

Ok! Det ser selvfølgelig godt ud, men forespørgslen rettede sig imod
prisklassen under 15.000,-kr. Hvis vi vil bruge over 40.000,-kr findes der
flere fornuftige køjevogne, men lommepengene række ikke til det helt store
endnu...

Mvh
Martin

Fra : Martin Schulz

Dato : 21-01-07 18:51

Hejsa!

Ups! Jeg glemte vist at skrive om mit behov...

Vi skal bruge vognen til camping, men faktisk vil vi gerne have en ren
sovevogn med god plads og så et godt fortelt. Familien tæller 2 forældre, et
barn på 9 år og tvillinger på 3 år. De campingvogne vi indtil nu har kigget
på, har alle en siddegruppe i hver ende. Det er jo fint nok, men vi kommer
ikke til at få fred, hvis Emilie på 9 skal sove sammen med
tvillingerne.... --- Og nej!!! Vi vil ikke have børn i sengen på en ferie...

Er det håbløst eller er der lys for enden af tunnellen?

På forhånd tak for svarende.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Ole

Dato : 21-01-07 19:08

Der findes modeller beregnet for transport af motorcykler. Disse er opbygget
med klapsæder, klapkøkken eller evt. helt tomme. Må kunne bygges om.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 20:31

Der findes da også vogne med 3 køjer.
Jeg har også læst om en der selv byggede den 3. køje i en 2-køjers vogn.

Mvh. Per.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 21-01-07 21:09

Jeg har en Adria Unica som har en traditionel indretning med 2
siddegrupper der kan laves om til senge, men derudover har den en køje
der kan klappes ud som en ekstra seng over den lille siddegruppe, at
montere en sådan i en ældre vogn tror jeg bliver en nemmere og billigere
projekt end at skulle rydde hele vognen og starte forfra.

Her er lidt billeder af modellen
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/tema_kojevogne/kojevogne_2003_07a.asp

--
Keld

Fra : HSLK

Dato : 22-01-07 07:34

hejsa

en vogn som Adria unica 502 dk har 2 køjer 2 dinetter den ene er en dobbelt
og den anden en enkelt dinette så er der plads til jer alle.Dinette er en
side gruppe man kan slå ned til seng.

Vi har haft sådan en vogn og den har vi været glad for men om den kan findes
i dit pris leje ved jeg ikke.

Jeg er sikker på der findes andre vogne med den indretning.

knus Henriette.