/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Aircon
Fra : kim


Dato : 21-01-07 13:24

Hvad skal man vælge? Tagmodel eller magasinmodel,med slanger og blæs.
Har kigget lidt på dem der skal bygges ned i magasinet.
Kan det svare sig at få monteret det i Tyskland eller Sverige?
Hilsen Kim



 
 
M. Pedersen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : M. Pedersen


Dato : 21-01-07 15:43


"kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45b35b4a$0$37734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvad skal man vælge? Tagmodel eller magasinmodel,med slanger og blæs.
> Har kigget lidt på dem der skal bygges ned i magasinet.

Hvis jeg havde en autoamper, så ville jeg nok vælge en tagmonteret.

Da jeg nu har en campingvogn, så vil jeg vælge en magasinmonteret
af hensyn til stabiliteten, fordi vi kører langt hvert år.

--
Hilsen Michael



Kim Bonnesen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Bonnesen


Dato : 21-01-07 17:36

Meget enig med Michael.
Dog køber rigtig mange tagmonteret ......

Desuden er der sydpå vel også køligere under vognen - hvor den
magasinmonterede henter sin køleluft . Derfor kan køling vel ske hurtigere
og så skal den heller ikke køre konstant for at holde "kulden"

Kim
"M. Pedersen" <spam_ikke@michael.pedersen> skrev i en meddelelse
news:45b37c06$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:45b35b4a$0$37734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvad skal man vælge? Tagmodel eller magasinmodel,med slanger og blæs.
>> Har kigget lidt på dem der skal bygges ned i magasinet.
>
> Hvis jeg havde en autoamper, så ville jeg nok vælge en tagmonteret.
>
> Da jeg nu har en campingvogn, så vil jeg vælge en magasinmonteret
> af hensyn til stabiliteten, fordi vi kører langt hvert år.
>
> --
> Hilsen Michael
>
>



kim (21-01-2007)
Kommentar
Fra : kim


Dato : 21-01-07 19:39

Jeg er også til den teori,med at vægten skal ligge ved gulvet. Men kender i
nogen der har monteret et anlæg som kan sige god for det.
Kim



Carsten H (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Carsten H


Dato : 21-01-07 19:57

Vi har en Dometic i vores Autocamper. Vi har valgt tagmodellen for ikke at
skulle undvære stuveplads.
Virker perfekt. Vi har nedkølet vogn til 20 grader ved 35 grader udenfor på
ca 1½ time, og så er denne B2200 meget støjsvag, så vi ikke generer
naboerne.

Carsten

"kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45b3b32e$0$48462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er også til den teori,med at vægten skal ligge ved gulvet. Men kender
> i nogen der har monteret et anlæg som kan sige god for det.
> Kim
>



Kim Bonnesen (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Bonnesen


Dato : 22-01-07 18:49

Hello Carsten
Vedr : Tagmonteret A/C
Det er jo ej heller så¨stort et problem på en autocamper , da den ikke er så
vindfølsom som f.ek.s en Campingvogn.

Det er vel et kendt fænomen at man ikke bør læsse sin Campingvogn i Højden.
Men bygge vægten op fra Akslen og rundt på bunden i vognen.
Der er vist ikke så stort et udvalg i Magasin monterede A/C anlæg , som man
kan få til loftet.?
de større leverandører er vel Electrolux og Waeco ?

Kim

"Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse
news:ep0d1c$dpr$1@news01.versatel.de...
> Vi har en Dometic i vores Autocamper. Vi har valgt tagmodellen for ikke at
> skulle undvære stuveplads.
> Virker perfekt. Vi har nedkølet vogn til 20 grader ved 35 grader udenfor
> på ca 1½ time, og så er denne B2200 meget støjsvag, så vi ikke generer
> naboerne.
>
> Carsten
>
> "kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:45b3b32e$0$48462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Jeg er også til den teori,med at vægten skal ligge ved gulvet. Men kender
>> i nogen der har monteret et anlæg som kan sige god for det.
>> Kim
>>
>
>



kim (22-01-2007)
Kommentar
Fra : kim


Dato : 22-01-07 19:11

Ja, det du skriver er jo sådanne man ville læsse den. Så vejen frem er nok
et lydsvagt magasin monteret aircon fra de 2 lev.Waeco og Electrolux, men
er prisen den samme i Tyskland som herhjemme kan ikke så meget tysk så jeg
kan GOOGLE mig igennem? Men jeg takker for besvarelserne, og lige 1 ting til
kan man altid bruge dem på pladserne jeg tænker på 3Aop 5A.og skal man så
betale ekstra?
Kim
"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45b4f8e4$0$72306$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hello Carsten
> Vedr : Tagmonteret A/C
> Det er jo ej heller så¨stort et problem på en autocamper , da den ikke er
> så vindfølsom som f.ek.s en Campingvogn.
>
> Det er vel et kendt fænomen at man ikke bør læsse sin Campingvogn i
> Højden. Men bygge vægten op fra Akslen og rundt på bunden i vognen.
> Der er vist ikke så stort et udvalg i Magasin monterede A/C anlæg , som
> man kan få til loftet.?
> de større leverandører er vel Electrolux og Waeco ?
>
> Kim
>
> "Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse
> news:ep0d1c$dpr$1@news01.versatel.de...
>> Vi har en Dometic i vores Autocamper. Vi har valgt tagmodellen for ikke
>> at skulle undvære stuveplads.
>> Virker perfekt. Vi har nedkølet vogn til 20 grader ved 35 grader udenfor
>> på ca 1½ time, og så er denne B2200 meget støjsvag, så vi ikke generer
>> naboerne.
>>
>> Carsten
>>
>> "kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45b3b32e$0$48462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Jeg er også til den teori,med at vægten skal ligge ved gulvet. Men
>>> kender i nogen der har monteret et anlæg som kan sige god for det.
>>> Kim
>>>
>>
>>
>
>



Ivan Sparvath (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Ivan Sparvath


Dato : 22-01-07 20:49

"kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45b4fe1b$0$47581$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ja, det du skriver er jo sådanne man ville læsse den. Så vejen frem er nok
> et lydsvagt magasin monteret aircon fra de 2 lev.Waeco og Electrolux, men
> er prisen den samme i Tyskland som herhjemme kan ikke så meget tysk så
> jeg kan GOOGLE mig igennem? Men jeg takker for besvarelserne, og lige 1
> ting til kan man altid bruge dem på pladserne jeg tænker på 3Aop 5A.og
> skal man så betale ekstra?

Og http://www.ostjydsk-caravan.dk/ har det som åbningstilbud i deres nye
butik.

Ivan, Århus



Jan Boegh (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 23-01-07 17:58

Ivan Sparvath skrev i 45b51543$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
dette:

> Og http://www.ostjydsk-caravan.dk/ har det som åbningstilbud i deres
> nye butik.

Suk! Citat fra deres hjemmeside:
Østjydsk Caravan holder butikken lukket i December!

Meget aktuelt!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html


Jesper Hedegaard (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 23-01-07 19:34


"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:45b63ea2$0$97039$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ivan Sparvath skrev i 45b51543$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> dette:
>
>> Og http://www.ostjydsk-caravan.dk/ har det som åbningstilbud i deres
>> nye butik.
>
> Suk! Citat fra deres hjemmeside:
> Østjydsk Caravan holder butikken lukket i December!
>
> Meget aktuelt!
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
> http://jan.boegh.net/foto.htm
> Frøperspektiv:
> http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Æhhh....sov du fra nytårsaften...og til nu ?
Min kalendender har da sagt januar i - lad mig se - ca 23 dage
--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



Jan Boegh (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 23-01-07 20:13

Jesper Hedegaard skrev i 45b65531$0$48430$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
dette:

>> Suk! Citat fra deres hjemmeside:
>> Østjydsk Caravan holder butikken lukket i December!
>>
>> Meget aktuelt!

> Æhhh....sov du fra nytårsaften...og til nu ?
> Min kalendender har da sagt januar i - lad mig se - ca 23 dage

Skarp iagttagelse. Og mon ikke samme skarpe iagttagelsesevne burde kunne
fortælle dig at Østjysk Caravancenters hjemmeside er uaktuel - noget der for
undertegnede trækker får mig til at overveje deres kvalitetsstyring.

Eller du fangede måske ikke ironien?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html


Jens (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 23-01-07 22:09


"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:45b65e3b$0$8206$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev i 45b65531$0$48430$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> dette:
>
>>> Suk! Citat fra deres hjemmeside:
>>> Østjydsk Caravan holder butikken lukket i December!
>>>
>>> Meget aktuelt!
>
>> Æhhh....sov du fra nytårsaften...og til nu ?
>> Min kalendender har da sagt januar i - lad mig se - ca 23 dage
>
> Skarp iagttagelse. Og mon ikke samme skarpe iagttagelsesevne burde kunne
> fortælle dig at Østjysk Caravancenters hjemmeside er uaktuel - noget der
> for undertegnede trækker får mig til at overveje deres kvalitetsstyring.
>
> Eller du fangede måske ikke ironien?
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
> http://jan.boegh.net/foto.htm
> Frøperspektiv:
> http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

....eller også er de bare ude i god tid, der ovre i Jylland - det er jo sket
før

/jens



M. Pedersen (24-01-2007)
Kommentar
Fra : M. Pedersen


Dato : 24-01-07 00:30


> > PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
> > http://jan.boegh.net/foto.htm
> > Frøperspektiv:
> > http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html
>
> ...eller også er de bare ude i god tid, der ovre i Jylland - det er jo
sket
> før

Det er vejret skyld. Bønderne har det som pindsvinene, de
ved ikke at der er vinter før de ser is og sne.

--
Hilsen Michael



Jan Boegh (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 23-01-07 17:55

kim skrev i 45b4fe1b$0$47581$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:

> besvarelserne, og lige 1 ting til kan man altid bruge dem på
> pladserne jeg tænker på 3Aop 5A.og skal man så betale ekstra?

Mine erfaringer er mest fra Italien, hvor jeg har besøgt mange pladser med 3
eller 5 A. og flere af dem har et direkte forbud mod brug af AC.

vh
Jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,
the second mistake was called WO-MAN,
and the third mistake was the invention of THE POODLE."


Kim Bonnesen (24-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Bonnesen


Dato : 24-01-07 17:17

Hej Kim
Jeg ser ikke de yderligere indlæg besvare dit udemærkde spørgsmål. Så jeg
vil forsøge.
De fleste anlæg er det muligt at få oplyst Watt forbruget på - Og her skal
du bruge OHM`s lov (U=R * I )

Ved 220 Volt kan de se således ud : 220V .Forbrug = 1700Watt =ampere ?
1700:220=Ampere = 7,72 Ampere vedd 220 Volt.

Ved 12 Volt kunne det se sådan ud :
Forbrug = 60 Watt
60Watt : 12 Volt = 5 Ampere ved 12 Volt!

__________________
Og på sprøgsmålet om man kan købe mere strøm
(220V) på pladserne?, sjældent muligt da mange pladser har samme kabel anlæg
& sikringer på alle pladser for at gøre det nemmest for alle.
Dog kan du være heldig på enkelte pladser hvor der er lavet nye
campingområder at få muligheden(Opdages først ofte når man er på stedet)


Håber det gav mening ?
Kim
"kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45b4fe1b$0$47581$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ja, det du skriver er jo sådanne man ville læsse den. Så vejen frem er nok
> et lydsvagt magasin monteret aircon fra de 2 lev.Waeco og Electrolux, men
> er prisen den samme i Tyskland som herhjemme kan ikke så meget tysk så
> jeg kan GOOGLE mig igennem? Men jeg takker for besvarelserne, og lige 1
> ting til kan man altid bruge dem på pladserne jeg tænker på 3Aop 5A.og
> skal man så betale ekstra?
> Kim
> "Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45b4f8e4$0$72306$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hello Carsten
>> Vedr : Tagmonteret A/C
>> Det er jo ej heller så¨stort et problem på en autocamper , da den ikke er
>> så vindfølsom som f.ek.s en Campingvogn.
>>
>> Det er vel et kendt fænomen at man ikke bør læsse sin Campingvogn i
>> Højden. Men bygge vægten op fra Akslen og rundt på bunden i vognen.
>> Der er vist ikke så stort et udvalg i Magasin monterede A/C anlæg , som
>> man kan få til loftet.?
>> de større leverandører er vel Electrolux og Waeco ?
>>
>> Kim
>>
>> "Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse
>> news:ep0d1c$dpr$1@news01.versatel.de...
>>> Vi har en Dometic i vores Autocamper. Vi har valgt tagmodellen for ikke
>>> at skulle undvære stuveplads.
>>> Virker perfekt. Vi har nedkølet vogn til 20 grader ved 35 grader udenfor
>>> på ca 1½ time, og så er denne B2200 meget støjsvag, så vi ikke generer
>>> naboerne.
>>>
>>> Carsten
>>>
>>> "kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:45b3b32e$0$48462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>> Jeg er også til den teori,med at vægten skal ligge ved gulvet. Men
>>>> kender i nogen der har monteret et anlæg som kan sige god for det.
>>>> Kim
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



kim (28-01-2007)
Kommentar
Fra : kim


Dato : 28-01-07 19:01

Takker mange gange for svarene, har været væk nogle dage,derfor ingen tak.
Mvh Kim
"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45b78661$0$8691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Kim
> Jeg ser ikke de yderligere indlæg besvare dit udemærkde spørgsmål. Så jeg
> vil forsøge.
> De fleste anlæg er det muligt at få oplyst Watt forbruget på - Og her skal
> du bruge OHM`s lov (U=R * I )
>
> Ved 220 Volt kan de se således ud : 220V .Forbrug = 1700Watt =ampere ?
> 1700:220=Ampere = 7,72 Ampere vedd 220 Volt.
>
> Ved 12 Volt kunne det se sådan ud :
> Forbrug = 60 Watt
> 60Watt : 12 Volt = 5 Ampere ved 12 Volt!
>
> __________________
> Og på sprøgsmålet om man kan købe mere strøm
> (220V) på pladserne?, sjældent muligt da mange pladser har samme kabel
> anlæg & sikringer på alle pladser for at gøre det nemmest for alle.
> Dog kan du være heldig på enkelte pladser hvor der er lavet nye
> campingområder at få muligheden(Opdages først ofte når man er på stedet)
>
>
> Håber det gav mening ?
> Kim
> "kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:45b4fe1b$0$47581$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Ja, det du skriver er jo sådanne man ville læsse den. Så vejen frem er
>> nok et lydsvagt magasin monteret aircon fra de 2 lev.Waeco og
>> Electrolux, men er prisen den samme i Tyskland som herhjemme kan ikke så
>> meget tysk så jeg kan GOOGLE mig igennem? Men jeg takker for
>> besvarelserne, og lige 1 ting til kan man altid bruge dem på pladserne
>> jeg tænker på 3Aop 5A.og skal man så betale ekstra?
>> Kim
>> "Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45b4f8e4$0$72306$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Hello Carsten
>>> Vedr : Tagmonteret A/C
>>> Det er jo ej heller så¨stort et problem på en autocamper , da den ikke
>>> er så vindfølsom som f.ek.s en Campingvogn.
>>>
>>> Det er vel et kendt fænomen at man ikke bør læsse sin Campingvogn i
>>> Højden. Men bygge vægten op fra Akslen og rundt på bunden i vognen.
>>> Der er vist ikke så stort et udvalg i Magasin monterede A/C anlæg , som
>>> man kan få til loftet.?
>>> de større leverandører er vel Electrolux og Waeco ?
>>>
>>> Kim
>>>
>>> "Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:ep0d1c$dpr$1@news01.versatel.de...
>>>> Vi har en Dometic i vores Autocamper. Vi har valgt tagmodellen for ikke
>>>> at skulle undvære stuveplads.
>>>> Virker perfekt. Vi har nedkølet vogn til 20 grader ved 35 grader
>>>> udenfor på ca 1½ time, og så er denne B2200 meget støjsvag, så vi ikke
>>>> generer naboerne.
>>>>
>>>> Carsten
>>>>
>>>> "kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:45b3b32e$0$48462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>>> Jeg er også til den teori,med at vægten skal ligge ved gulvet. Men
>>>>> kender i nogen der har monteret et anlæg som kan sige god for det.
>>>>> Kim
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408188
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste