Camping i Østrig
Fra : cc

Dato : 18-01-07 16:54

Er der nogen i gruppen den har kendskab til følgende to campingpladser ved
Neusiedlersee i Østrig?

Campingplaz Oggau
A 7063 Oggau/Neusiedler See

Storchen-Camp Rust
A 7071 Rust/Neusiedler See

Vi tænker på at besøge en af disse pladser med campingvogn i juni måned.

Venlig hilsen
C C Hansen

ps. kan man købe bykort i Danmark over byen Sopron i Ungarn.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 22-01-07 23:44

--
Hej Hansen
Hvis du skal have en chance for at købe noget så specielt har jeg kun

det ved jeg ikke, ellers kan du jo prøve den ungarske Ambassade, de
kan
måske hjælpe dig videre. De ligger på:
Strandvejen 170
2920 Charlottenlund
Mobil: 22 38 45 97

Med venlig hilsen

Ole

Fra : Steen Larsen

Dato : 23-01-07 07:22

"cc" <cch@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Venlig hilsen
> C C Hansen
>

> ps. kan man købe bykort i Danmark over byen Sopron i Ungarn.

Hej C C Hansen

Det ved jeg ikke om man kan men måske et online kort kan bruges se her
http://www.sopron.hu/sopron/main.php?param=262

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : cc

Dato : 23-01-07 19:06

Mange tak for oplysningerne

hilsen
CC Hansen

Fra : Leif

Dato : 06-02-07 22:04

cc skrev:
> [...]
>
> Venlig hilsen
> C C Hansen
>

> ps. kan man købe bykort i Danmark over byen Sopron i Ungarn.

Vi har ligget en uge på Oggau i begyndelsen af juli 2005. Pladsen er
ganske udmærket med en ret stor fastliggerdel, men den mærker man ikke
meget til. Meget fin toiletbygning i den alm klasse ( ikke personlige
kabiner)men aflåst med kort, det giver også adgang til plads og til
varmt vand fin ordning. Værten (fruen) forstår dansk opdagede vi da vi
skulle rejse efter at have talt tysk til hende hele tiden. Hun har vist
more sig over os. Man skal ikke tro, at det er en badeplads, men der
ligger et friluftsbad ved siden af. Søen er omgivet af meget brede
sivbælter og hvis sommeren meget varm, kan den tørre ud. Nede ved
Mörbisch er der hvert år en konkurrence om at vade fra østsiden til
vestside, den normale dybde er omkring 1½ m.

Vi har kikket på Rust. Hvis man vil være lige ved havnen i et mondænt
badebymiljø (Gilleje) så vælg Rust - men det er også dyrere. Vores
umiddelbare bedømmelse gik på, at vi hellere ville være i Oggau.

I juli var pladsen lidt stille, ferietiden er ikke rigtig igang.
Parcellerne er mellem ret høje hække og ikke allerstørst. man kan føle
sig lidt indelukket. Restauranten er til nødspisnig.

Oggau er ikke en indkøbsby (2 - 3 km) butikkerne er få og dyre. Rust er
også dy, men kør de ca. 10 km over Rust og ind mod Eisenstadt, så
ligger der et fint Spar på venstre hånd. Ellers kør helt de ca. 20 km
til Eisenstadt, ved indkørslen fra Rust efter et par rundkørsler kommer
et stort indkøbscenter også på venstre hånd.

Der er gode cyklemuligheder langs søen. Har I råd og kommer på de
rigtige tidspunkter, er der friluftsoperette (august) i Mörbisch ude i
søen, meget berømte festspiele. Der er friluftopera i det romerske
stenbrud St. Margarethen (sidste del af juli) mellem Rust og Eisenstadt.
Til børn er der en eventyrpark lige før stenbrudet. Besøg under alle
omstændigheder stenbrudet. Der er vin overalt omkring Oggeau eller bedre
omkring Eisenstat (Grosshöflein bl.a) rødvin så god som fransk og
oversøisk.

Eisenstat er hovedstaden i delstaten Burgenland, den er ikke særlig
stor. Besøg evt. slottet Esterhazy komponisten J. Haydn var knyttet til
Eisenstat.

Har I været i Tulln nord for Wien ??

Vi er ret sikkert på messen i Herning i Camping Cheques standen som
repræsentanter for Tulln og Klosterneuburg ( ÖAMTC - FDM søsterklub).
Kommer I der, så besøg os, så kan vi snakke Øst Østrig og østrisk vin.

Dagny og Leif Johansen

Fra : cc

Dato : 09-02-07 14:06

Mange tak for svaret, vi regner med at besøge Ferie for alle i Herning, så
vi kigger lige efter om i er der.

Hilsen
C C Hansen