AMD k6-2+
Fra : Thomas

Dato : 28-06-01 20:39

Nogen der ved om AMD's CPU K6-2+ 500,533 eller 550 fås i løssalg i Danmark?
Det er en udgave til bærbare computere (derfor plusset +!!) som , i
modsætning til de alm. k6-2'ere kræver 2.0 v spænding. Der skulle være
fordele ved denne cpu, i forhold i til den alm. 2.2V., da den bla bygger på
0.18 micron teknologi istedet for 0.25 micron. Skulle bl.a. kunne
overclockes med succes. (test på www.tomshardware.com, hvor de bla. nævner
at den ikke kommer ud til alm. forbrugere, men jeg har set den til salg i
Tyskland!!! se http://www.checkpoint-gmbh.de/pcindex.html )

Mvh.

Thomas

(og ja mit MB understøtter denne chip)

Fra : raven

Dato : 28-06-01 21:39

On Thu, 28 Jun 2001 21:39:00 +0200, "Thomas" <not@me.sir> wrote:

> [...]
>at den ikke kommer ud til alm. forbrugere, men jeg har set den til salg i

Jeg tror den fås i DK, men jeg kan ikke lige huske hvor.

Jeg har stadig 1 af de k6-2+ i huset, men har solgt en anden. Min ene
søn har den på asus p5a bundkort. Den kan kun køre 500 på det. Den
anden jeg havde sad på fic va503+, hvor den kørte 550 bundstabilt.
Begge bundkort blev flashed med en speciel bios til k6-2+ og k6-3+.

Jeg kan nu ikke rigtigt anbefale det. Jeg har ikke nært så store ord
til overs som tomshardware.

Desuden skal du passe meget på med bundkort bios. Kun visse bundkort
vil boote med den. Søg på http://www.aceshardware.com efter
kompatibilitetsliste.

Hvis endelig det skal være, så er det k6-3+ 450, man skal have fat i.
Den kører efter sigende ofte 600.

Nej, det der rykker er en billig duron. Floating point benchmarks er
langt bedre, og desuden er memory transfer faktorer bedre.

Tag dig sammen og få et socketa bundkort. Det vil noget og rækker
mindst et år frem til i tiden.

Men på den anden side: en k6-2 500 er s'gu ikke uanvendelig, og jeg
har ikke set at + er markant bedre.

hilsen

John

Fra : Søren Kramer

Dato : 29-06-01 09:13

> har ikke set at + er markant bedre.
Præcis. Fordi at det oftets er fpu delen der er den begrænsende faktor og
ikke hukommelsesdelen.
Præcis som Athlon mod P4.
MVH
Søren

Fra : Martin Blirup

Dato : 29-06-01 14:01

ja ok så... men ehh manden spurgte hvor man fik fat i en sådan omtalt chip
(ikke en duron), og jeg er da oxo rimeligt nysgerrig.. Både i K6-2+ udgaven
og K6-3+ udgaven, så hvis i kunne finde et link til en butik, ville jeg
syntes det ville være fee!!
Forøvrigt køber jeg da oxo hellere thunderbird end en duron, da thunderbird
er extremt billig lige for tiden.
(i hvert fald hvis du spørger mig.)

Fra : Søren Kramer

Dato : 01-07-01 18:01

Pointen i svaret var, at en k6-2 ville føles omtrent lige så hurtig som
k6-2+
Så køb k6-2 550 eller køb thunderbird hvis det skal mærkes.
MVH
Søren

Fra : Thomas

Dato : 01-07-01 19:42

Søren Kramer <krumme@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b3f5537$0$31241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> k6-2+
> Så køb k6-2 550 eller køb thunderbird hvis det skal mærkes.

Pointen i hvorfor jeg vil rode med det, er at jeg kan nøjes med processor
kontra (processor, køler, Motherboard og kabinet!!!!!!!!!), som følger med
når man skal ud over AT og socket 7

hvilket betyder 2500kr istedet for500 kr!!!

Jeg ser en fordel i at gå fra nuværende 350mhz k6-2 til 550 mhz k6-2+ ,
måske endda @600 for kun 500 kr. (selvom mit MB version måske kun vil køre
500mzh som nævnt i et tidligere indlæg, vil selv det være en forbedring for
500 kr.

Jeg kunne sagtens finde ud af at bygge det bedste at det bedste, hvis jeg
havde mere end 500 kr

Mvh

Thomas

PS tak for alle indlæg

Fra : Thomas

Dato : 29-06-01 13:50

Tak for svaret

Hmm, jeg har selv Asus P5A-b, og havde forstået at det understøttede chippen
uden videre, men ok ;o( Og hvis den ikke kan køre stærkere end 500Mhz, er
det også lige meget. Men skyldtes det chippen selv eller Motherboardet, at
jeres ikke kunne køre højere? Det skulle da være muligt at køre med fx
5,5*100 eller 6*100 på Asus P5A??, kan jeg da på mit (måske)

Og ja, et duron system ville være ok, hvis ikke lige det ville koste mig
både kabinet, MB, Proc og køler ;o(

Mvh

Thomas

raven <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rt4njtg0fnhlgfj05jdm222crlfpjra4na@4ax.com...

Fra : raven

Dato : 29-06-01 14:26

On Fri, 29 Jun 2001 14:49:31 +0200, "Thomas" <bambanos@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>jeres ikke kunne køre højere? Det skulle da være muligt at køre med fx
>5,5*100 eller 6*100 på Asus P5A??, kan jeg da på mit (måske)

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A-B/

der finder du beta-bios'er som understøtter k6-2+ og k6-3+

Du flasher med aflash, boot på en dos-startup diskette.

Hvor du køber ?

Jeg mener jeg har set hos en leverandør: 500 MHz K6-2 Mobile
og tænkt, det jo k6-2+ 500.

Prøv f.eks. http://www.compumail.dk
de har da skrevet k6-2+550
men om det er korrekt, ved jeg ikke. Ring til dem.

Man kan muligvis købe i USA.
Prøv http://www.zdnet.com under deres computershopper
men jeg kan ikke finde det.

Her kan du se priserne i Yen:
http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20001014/etc_duronk62p.html

Man skal vist dele med 20 for at få kroner.

Jeg købte min i Darmstadt for 900,-

men de fører den ikke mere.

http://www.mrcs.net/K6-3+.htm

er iøvrigt en meget god side.

hilsen

John

Fra : Bo

Dato : 01-07-01 00:54

Jeg købte en k5-2 500 i december hos SHG. Det var en 500+ (tror jeg) da der
på processoren står 2,0 vcore

Hilsen Bo

Fra : raven

Dato : 01-07-01 07:54

> [...]

>at den ikke kommer ud til alm. forbrugere, men jeg har set den til salg i

prøv http://www.compumail.dk om den k6-2 + 550 er korrekt.

Der skal en betabios på din asus p5a-b for at boote med k6-2+. Husk
endvidere at sætte k6-rewrite i bios.

Jeg har et asus p5a, som kører med k6-2+ med en beta-bios. Men det
siges, at de nyere revisioner af asus p5a ikke kan dette.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A-B/

hvor bios til versioner med/uden lyd ligger. Du bruger aflash.exe fra
DOS til at flashe.

Du kan også få brug for sidste nye ali-drivere (ali agp driver, de er
fra 20. juni i år)

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/

hilsen

John

Fra : Thomas

Dato : 01-07-01 21:45

Damn, jeg kunne have sparet mig alt besværet!!!! Fandt et par steder på
nettet, hvor følgende blev omtalt:

"Due to a hardware problem, P5A-B Rev 1.05 will work extremely slow with a
K6plus CPU." Og beta biosen 1011 skulle ikke hjælpe her ;(

Og gæt lige hvilken revision han sidder med her ;o(

Mvh

Thomas

Thomas <not@me.sir> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uLL_6.92$c63.15037@news000.worldonline.dk...