Kattens Værn + flytning
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 28-06-01 20:24

Hej NG

Jeg har lige et par spørgsmål.

1) Jeg er lige flyttet og har forsøgt at være inde på Kattens Værns
hjemmeside for at melde flytning men kan ikke komme ind på den del af siden
hvor man ændrer adresse er der nogen som ved hvorfor? Jeg har dog sendt en
mail med den nye adresse.

2) Jeg er flyttet hjem til mine forældrer tril jeg forhåbentigt snart får en
bolig i Århus. Den har før haft en anden mis at lege med, men nu er den
ekstremt aktiv, især om natten hvor den holder folk vågne ved at løbe rundt
og vælte ting ned fra reoler, borde o.l. samt ved at komme op i sengen og
nusse en i hovedet. Det er meget sødt men lidt trættende i længden. Er der
nogen der har et godt råd til at undgå for meget af dette?

3) Mine forældre har en hund og Lille Mis og den går sammen. Det går okay,
indtil videre er der Lille Mis der har styret huset (et par gange har den
kradset Kimmie - hunden - over snuden). Men de sidste par dage har den - læs
Lille Mis - holdt sig på det værelse hvor den har sine ting. Den har så vidt
jeg ved ikke været oppe at tottes med hunden, men kan det alligevel være på
grund af den?

På forhånd tak

Camilla og Lille Mis

Fra : Ann K.

Dato : 28-06-01 20:53

Hej Camilla.
Prøv at lade Lille Mis lede efter sit foder om natten... dvs spred tørkosten
ud over gulvet i "hans" værelse, rod noget tørkost godt ind i et gammelt
tørklæde, gem noget i bag "den grimme sofapude" etc. Han vil blive så træt
af at bruge sit hoved for at få mad, at han simpelthen hellere vil sove end
lave ballade!
Ok, det kræver at han og hunden holdes adskilt om natten... ellers tror jeg
ikke han får meget at spise! Vovse kan så til gengæld få lov til at
støvsuge for rester om morgenen...
Metoden har virket endda meget fint her i huset...
Når du så har fået et mere permanent sted at bo, kunne du jo evt skaffe ham
en ny legekammerat
Mvh Ann