Ny bog - om ulve og hunde og så på dansk
Fra : Søs D. Jensen

Dato : 28-06-01 19:26

Kære NG

Bare lige for at fortælle om en ny, helt vild god bog, som der er udkommet.
Den er dansk, skrevet af biolog Hanne Hjelmer Jørgensen og hedder Hund eller
Ulv - om ulves og hundes velfærd, adfærd og økologi. Det er et
litteraturstudie, som sammenligner ulve, vildtlevende hunde og 'alm.'
hunde - og ser på forskelle og ligheder mellem dem, deres adfærd, levevis
m.m. Den er VIRKELIG værd at købe - det er ikke en 'almindelig' hundebog (og
intet negativ om dem), men en gennemgang af, hvad der ligger af videnskablig
forskning om ulve og hunde. Så vidt jeg ved, findes der intet tilsvarende på
dansk. SUPER PRIMA.

Den kan købes på www.net-bog-klubben.dk.

KH
Søs
www.hundeskolentrofast.dk

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 04-07-01 10:36

emma@email.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>eller
>Ulv - om ulves og hundes velfærd, adfærd og økologi.

Det er simpelthen bare den bedste bog jeg har læst om adfærd, og den har
bare rykket noget i min forstilling om hundeverdenen. Jeg kan forstille
mig, at der er en eller to adfærdskonsulenter der også kommer til at tage
et par ting op til overvejelse

Der er i hvert fald ingen mere, der skal komme og sige, at jeg har
lederskabsproblemer

Tak for tipset

Hilsen
Poul Erik Rise

Undgå fagudtryk og sjældne fremmedord, ellers risikerer du, at recipienten
er uden familiaritet med den pågældende ekspression.

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 06-07-01 16:40

Hej Poul Erik

Glæder mig MEGET, at du synes, at bogen er lige så KANON som jeg synes. Og
du har helt ret mht. adfærdbehandlere, som skal tage ting op til
overvejelse - mig selv inkl Og jeg håber virkelige også at bogen kan
være med til ramme en stor pæl gennem myten om, hvordan man skaber sig
lederskab over sin hund - og hvad lederskab egentlig er.

Håber RIGTIG mange vil læse bogen. Der er SÅ meget at hente i den.

KH
Søs