Lille webshop
Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 28-06-01 19:27

Hejsa.

Jeg vil lave en MEGET simpel webshop, men hvordan griber jeg det bedst an.

Jeg har tænkt på at lave en variable f.ex $varer og så hvergang brugeren
trykker på en knap der hedder tilføj og så opdatere den variablen.

Og hvor man så tilsidst sender en mail til mig og til brugeren med al info,
men hvordan opdatere man en variable uden at slette det gamle indhold?

Det skal være simpelt da der er tale om en MEGET lille webshop med kun cirka
20-30 ting.

Eller kan det gøres mere simpelt eller slet ikke på denne måde?

Håber nogen kan hjælpe.

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 28-06-01 20:01

Hvad med at bruge et array i stedet for en simpel variabel?

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 28-06-01 20:28

"Andreas Haugstrup - solitude.dk" <admin@solitude.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at bruge et array i stedet for en simpel variabel?

Lyder godt, men hvordan smidder jeg så tingene der ind i?
Altså unden at overskrive de andre dele i arrayet? Altså, det må vel blive
noget med en kommando der tæller hvor meget arrayet indeholder og så putter
det nye ind på plads $bestil[antal+1] eller er jeg forkert på den?

Fra : Martin Frostholm

Dato : 28-06-01 22:25

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> wrote in message

> [...]
putter
> det nye ind på plads $bestil[antal+1] eller er jeg forkert på den?

PHP gør det for dig:

$bestil[] = "vare1";
$bestil[] = "vare2";

echo $bestil[0]; // vare1
echo $bestil[1]; // vare2

--
Martin Frostholm
mailto:martin@frostholm.com

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 28-06-01 22:28

"Martin Frostholm" <martin@frostholm.com> skrev i en meddelelse
> "Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> wrote in message

> putter
> >

> PHP gør det for dig:
>
> $bestil[] = "vare1";
> $bestil[] = "vare2";
>
> echo $bestil[0]; // vare1
> echo $bestil[1]; // vare2

Det var sgu simpelt. Jeg takker af hjertens mange gange.