Brugt Rømer King eller Bebe Comfort Iseos ~
Fra : Henrik Høy

Dato : 31-01-07 20:54

Hej

Vi venter barn til juni, og kan i den forbindelse låne os til en Rømer
King årg. 2002, eller en Bebe Comfort Iseos årg. 2004.

Når vores barn er blevet stort nok til at benytte stolen, vil begge
autostole have været brugt i tre år på trods af at de ikke er af samme
årgang.

Hvilken ville I vælge? Og evt. hvorfor?

På forhånd tak.

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 01-02-07 22:27

On 2007-01-31 20:54:20 +0100, Henrik Høy <henrik@nospamhoey.dk> said:

> Hvilken ville I vælge? Og evt. hvorfor?

Vi har lige bestilt en Bébé Confort Iseos Isofix, så du kan nok regne
ud, hvilken en, jeg vil anbefale.

Årsagen er nok mere interessant:

Den har vundet en stor ADAC-test og er meget afskærmende og velpolsret.
Og så kan sædet sætte i "liggeposion" trinløst. Langt de fleste andre
stole på markedet indstilles i trin, som altså ikke er noget hit, når
netop barnet sover!

--
Hans Tosti Pedersen
Varde * www.h2ns.dk

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 01-02-07 22:30

On 2007-01-31 20:54:20 +0100, Henrik Høy <henrik@nospamhoey.dk> said:

> Vi venter barn til juni, og kan i den forbindelse låne os til en Rømer

Glemte lige: Husk, at jeres kommende baby skal være min. 9 måneder før
de må komme i sådan en fremadvendt stol. Indtil da, så hedder det
babystol i kategori 1 (0-9 kg.)

Og tillykkke med den kommende familieforøgelse. :)

--
Hans Tosti Pedersen
Varde * www.h2ns.dk

Fra : Henrik Høy

Dato : 02-02-07 18:37

In article <45c25bc4$0$2461$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
hanspedersen@gmail.com says...

> Glemte lige: Husk, at jeres kommende baby skal være min. 9 måneder før
> de må komme i sådan en fremadvendt stol. Indtil da, så hedder det
> babystol i kategori 1 (0-9 kg.)

Vi kan låne os til en Easy bob, som vist skulle være til det formål.

> Og tillykkke med den kommende familieforøgelse. :)

Tak for det

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : brian

Dato : 03-02-07 09:38

Bebe Comfort Iseos årg. 2004.

har selv en bebe comfort og den er simpelthen i en klasse for sig
selv.

check lige seler ikke er slidt og fastspænding er iorden.

min kan bruges fra nyfødt hvis man ellers kan få plads til at vende
den med ryggen mod kørselsretningen.
(problemet i det er at de fleste sæder i blier hælder bagud og selv om
den ligges helt tilbage ville mit barn have siddet næsten lodret
hvorfor vi heller ikke brugte den fra nyfødt) og så skal seler i bilen
være meget lange men man kan vist få en forlænger

Brian

Fra : Anders Majland

Dato : 03-02-07 11:37

> (problemet i det er at de fleste sæder i blier hælder bagud og selv om
> den ligges helt tilbage ville mit barn have siddet næsten lodret
> hvorfor vi heller ikke brugte den fra nyfødt)

Svaret er isofix og fjern sædehynden - Så kommer stolens bund ned i vandret
som det er tiltænkt

Fra : brian

Dato : 04-02-07 10:40

>Svaret er isofix og fjern sædehynden - Så kommer stolens bund ned i vandret
>som det er tiltænkt

Er der isoficbeslag på både for og bagside af sæder idag?

Hvafor en sædehynde skal fjernes. (mener du lig en skråpude under)

Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-07 19:19

> Er der isoficbeslag på både for og bagside af sæder idag?

Afhænger af bilen - de fleste har vist stadig kun på bagsæderne og mange
også kun på de yderste pladser. Så det korte svar er undersøg det på de
modeller der er interessante. På römer/vritax's hjemmeside er en liste med
godkendte placeringer i forskellige biler og med vores recaro var der også
en liste på papir.

> Hvafor en sædehynde skal fjernes. (mener du lig en skråpude under)

Sædet man sidder på - ikke ryglænet. Forkanten af det skum er meget højt i
en fabia så da isofix beslaget jo er fast skal man enten trykket skummet
voldsomt sammen eller bare pille det af for at få isofix basen vandr. Det
sidder bare med et par "strikkepinde"....

Fra : no@no.dk

Dato : 05-02-07 22:09

On Sun, 4 Feb 2007 19:19:24 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>godkendte placeringer i forskellige biler og med vores recaro var der også

Undskyld ikke klart formuleret nok. Er isofix beslaget på barnesædet
både på forsiden og på bagsiden af barnesædet. Altså kan sædet vendes
med ryggen mod kørselsretningen og fæstnes med iosofix.

Placeringen af isofic beslagene i bilen er jeg klarover.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-02-07 23:14

> Undskyld ikke klart formuleret nok. Er isofix beslaget på barnesædet
> både på forsiden og på bagsiden af barnesædet. Altså kan sædet vendes
> med ryggen mod kørselsretningen og fæstnes med iosofix.

Basen kan kun vende en vej - recaro's kan så anvendes til både en en
bagvendt stol (-13kg) og en retvendt stol (9- kg)