Pædagogudd. når man har 4 børn
Fra : Familien Juul

Dato : 29-01-07 12:15

Jeg vil gerne have en udd. som pædagog og startede også op på seminariet
inden jeg blev gravid. Har termin d. 4/2 ´07
Desværre kunne jeg kun fuldføre 1. semester, hvilket jeg syntes var MEGET
hårdt eftersom jeg har 3 børn på hhv. 8, 6 og 1½ år, jeg havde jo kun
timerne fra børnene var lagt i seng og til jeg selv gik i seng (dvs. af og
til temmelig sent), samt i weekenden til at læse...

Nu kan jeg så ikke finde ud af hvad der er smartest at gøre.
1. starte op med 2. semester til august (så skal jeg 3 dage i praktik i maj
og 2 uger på skole i juni.)
2. starte forfra til februar ´08 (da der sikkert ikke starter et
indslusningshold op for os der har noget fra den nuværende udd., udd. bliver
lavet om til aug.)
3. vente nogle år med at tage min udd. indtil børnene er blevet noget
størrer

Gode råd ønskes.....

Mvh. Charlotte

Fra : Holst

Dato : 29-01-07 12:52

Familien Juul wrote:

> Gode råd ønskes.....

Vil du tage en fuldtidsuddannelse på normeret tid, mens du har
(forholdsvis) små børn, er du nødt til at have en mand, der aflaster dig
endog ganske meget i dagligdagen.

Hvis du allerede synes, første semester var hårdt, så skal du næppe
forvente, at det bliver bedre på senere semestre. Kender ikke
pædagoguddannelsen, men sådan er det i hvert fald på mange andre
uddannelser. Og du får næppe mere tid til rådighed, når du nu snart har
det fjerde barn.

Så du må se at få din mand på banen.

Fra : Andreas

Dato : 29-01-07 16:31

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver lavet om til aug.)
> 3. vente nogle år med at tage min udd. indtil børnene er blevet noget

Jeg er selv pædagog. Begyndte på uddannelsen, da jeg var 40. Ming to børn
var store, på det tidspunkt.
Jeg synes, at du er heldig, at du har fået hele fire dejlige unger. Hvis jeg
var dig, ville jeg bruge et par år, eller flere, på stille og roligt, (så
stille og roligt, som det nu kan lade sig gøre.) at nyde ungerne, mens de
endnu er små. Den tid kommer ikke tilbage!
Held og lykke med det hele!

Fra : Patruljen

Dato : 29-01-07 17:32

Fra : Patruljen

Dato : 29-01-07 17:37

> [...]
> lavet om til aug.)
> 3. vente nogle år med at tage min udd. indtil børnene er blevet noget

Hej Charlotte.

Jeg er også pædagog og er senere blevet terapeut.

Før jeg mener noget - som helst -
Må jeg da stille et par spørgsmål ?

Er du alene med ungerne ?

Hvor gammel er du og i givet fald - hvor lang tid vil du eventuet
vente ?

Hvad er dit ambitionsniveau som pædagog ?

Skal du tjene penge ved siden af 4 unger plus studiet ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Familien Juul

Dato : 29-01-07 17:43

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh. Charlotte

Hej Charlotte.

Jeg er også pædagog og er senere blevet terapeut.

selvfølgelig

Er du alene med ungerne ?
Nej jeg bor sammen med de 2 små´s far, har de 2 store hver 2. uge (1 uge ad
gangen)

Hvor gammel er du og i givet fald - hvor lang tid vil du eventuet
vente ?
Jeg er 27, ved ikke hvor længe jeg vil vente

Hvad er dit ambitionsniveau som pædagog ?
Alm. pæd.

Skal du tjene penge ved siden af 4 unger plus studiet ?
Det bliver der jo nok ikke tid til.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 29-01-07 18:36

On 29 Jan., 17:43, "Familien Juul" <juul160...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Er du alene med ungerne ?
> Nej jeg bor sammen med de 2 små´s far, har de 2 store hver 2. uge (1 uge ad

Så har i velsagtens et fælles mål, som hedder, at jeres betingelser og
måske ligefrem livskvalitet forbedres, tænker jeg.
Er i enige om " projektet ", så hjælper din fyr med ungerne om
aftenen, når du skal læse. Eller er jeg for optimistisk, mon -

> Hvor gammel er du og i givet fald - hvor lang tid vil du eventuet
> vente ?
> Jeg er 27, ved ikke hvor længe jeg vil vente

Hvis du er 27 syntes jeg , som min gode kollega, at du skulle vente et
par år, og tage dig godt af de mindste, til de er fit til en
daginstitution - så har du somend tid nok. Du skal måske også tænke
på, at mødre har særlige praktiske kompetancer

Jeg har haft kolleger, som mens jeg har fumlet rundt med øre
temp.måleren, har lagt hånden på panden og fuldstændig korrekt
erklæret feber indefor 1/2 grad - Børnesygdomme bare for at tage e´et
eksempel.

> Hvad er dit ambitionsniveau som pædagog ?
> Alm. pæd.

Daginstitution. Så kommer dine erfaringer som - mor - dig tilgode.

> Skal du tjene penge ved siden af 4 unger plus studiet ?
> Det bliver der jo nok ikke tid til.

Godt - ellers ville det nok være håbløst umuligt.

Held og lykke Familien Juul. Pas godt på jeres unger -

Venlig hilsen Bruun

Fra : Rikke og Per

Dato : 30-01-07 11:05

> [...]
> bliver lavet om til aug.)
> 3. vente nogle år med at tage min udd. indtil børnene er blevet noget

Som så mange andre, der har svaret her, er jeg også pædagog. Jeg blev selv
gravid mens jeg gik på seminariet (ganske vist med min 1.), jeg gik fra til
1. februar og startede op til 1. februar året efter. På det tidspunkt tog
min mand orlov i 3 måneder, hvilket gav en blid opstart. Jeg ved
selvfølgelig ikke om dette er en mulighed for jer. Jeg syntes dog du skal
vente et år med at begynde igen, men kan ikke rigtig se hvorfor du skulle
begynde forfra, du har jo et års uddannelse, det må da også tælle!!??

Held og lykke med det hele.

Rikke