pladsanvisning i Aalborg ( lang)
Fra : jacob johansen

Dato : 25-01-07 20:05

Hej NG.

Jeg håber at kan hjælpe med et par gode råd.

Vi har en søn på snart ½ år og han skulle gerne starte i vuggestue/dagpleje
D. 1/2-07 men vi har først idag modtaget et tilbud ( på trods af flere
henvendelser).
Dette tilbud kan vi desvære ikke bruge, da denne dagplejer lukker 5
minutter efter jeg har fri ( jeg har en køretur på ca 20 min dertil)....
Min kone har selvfølgelig fortalt hendes arbejdsgiver at han vil starte D.
05/02-07 så vi lige havde et par dage til indkøring.
Jeg har snakket med dem(pladsanvisningen) og de siger at det er den eneste
plads de har på fuldtid.
MEN hvad skal vi gøre nu?
Kan det nytte noget at informere om at han har dobbelt nyreanlæg? ville det
fremme sagen?

håber virkelig på hjælp...
MVH
Jacob

Fra : Holst

Dato : 25-01-07 20:11

jacob johansen wrote:

> MEN hvad skal vi gøre nu?

I må jo blive ved med at presse på for at få et sted, der passer jeg bedre.

Indtil da må I jo forsøge at få lidt tidligere fri fra arbejde eller
hyre en barnepige til hente knægten.

> Kan det nytte noget at informere om at han har dobbelt nyreanlæg? ville det
> fremme sagen?

Næppe. Har det nogen betydning?

Fra : jacob johansen

Dato : 25-01-07 21:30

> Næppe. Har det nogen betydning?

Ja for der er nogle signaler man/vi skal være opmærlsomme på, da han skal
have medicin hvis han får feber eller på anden måde skifter adfær. Og vi
mener at det kan de bedre overskue i en vuggestue med flere ansatte.

MVH
Jacob

Fra : Holst

Dato : 25-01-07 22:59

jacob johansen wrote:

> Ja for der er nogle signaler man/vi skal være opmærlsomme på, da han skal
> have medicin hvis han får feber eller på anden måde skifter adfær. Og vi
> mener at det kan de bedre overskue i en vuggestue med flere ansatte.

Det tror jeg såmænd ikke, du skal regne med.

Men du kan jo altid forsøge at bruge det som argument. Det værste, der
kan ske, er jo, at det ikke nyttede noget.

Fra : MM

Dato : 26-01-07 08:35

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> wrote in message

> Ja for der er nogle signaler man/vi skal være opmærlsomme på, da han skal
> have medicin hvis han får feber eller på anden måde skifter adfær. Og vi
> mener at det kan de bedre overskue i en vuggestue med flere ansatte.

Har I gjort dem opmærksom på det? Der findes jo den forholdsvis nye
institution: Hyldehaven, som er en speciel vuggestue(og børnehave?) beregnet
på børn med allergi og andre ting. Der skulle de ansatte også kunne give
medicin og være obs på den slags. Det er sikkert svært at få plads og jeg
ved heller ikke om I er "berettiget" til at få en plads.

Fra : MM

Dato : 25-01-07 20:29

> Hej NG.

> håber virkelig på hjælp...
> MVH
> Jacob

Vi har selv været enormt heldige med pladsanvisningen til begge børn (vi har
så været mindre heldige, når det gælder om deres behandling af
fripladsansøgning). Men flere i mine børns dagpleje har oplevet, at de har
klokket i det. og at de ikke altid har så meget styr på sagerne.

Jeg har _hørt_ om en mor, der ville have en vuggestueplads, men kun blev
tilbudt dagpleje, det hjalp at ringe ind til dem mindst 1 gang om dagen i
over en måned. Jeg bryder mig ikke selv om metoden, men det hjalp åbenbart.

Men der står jo i papierne om pladsansøgning, at de ikke kan opfylde jeres
ønsker (husker ikke hvilke) når man gør brug af pladsgarantien.

Fra : Holst

Dato : 25-01-07 23:00

MM wrote:

> [...]
> over en måned. Jeg bryder mig ikke selv om metoden, men det hjalp åbenbart.

Ja, chikane er jo også en metode til at få sin vilje.

Fra : MuS

Dato : 26-01-07 12:01

> Men der står jo i papierne om pladsansøgning, at de ikke kan opfylde jeres
> ønsker (husker ikke hvilke) når man gør brug af pladsgarantien.

Hvis de ikk kan opfylde en af de 3 ønsker man har skrevet på ansøgningen,
går de over på pladsgaranti.
Kommunerne har pladsgaranti, men det betyder at de SKAL finde en plads til
jer indefor kommunen, og efter som Aalborg er blevet stor kan man komme
meget langt nu :(
/Bente