Hvordan skal mine RAM stilles i BIOS?
Fra : Madsen

Dato : 28-06-01 15:22

Hej,

Jeg er lidt i tvivl om hvordan det skal stå i BIOS for at jeg udnytter
mine RAM-blokke optimalt. Det er et Asus CUV4X-D med 2 x 512
PQI (133 Mhz) og i BIOS står der følgende:

SDRAM Config: By SPD (Er valgt som default)
Valgmulighederne er:
User Defined
7ns (143 Mhz)
8ns (125 Mhz)

Resten er "grået ud", pga. "By SPD" men der står følgende:

SDRAM CAS Latency: (2T valgt)
Valg imellem 2T og 3T

SDRAM RAS Precharge Time: (3T valgt)
Valg imellem 2T og 3T

SDRAM RAS to CAS Delay: (3T valgt)
Valg imellem 2T og 3T

SDRAM Active to Precharge time: (6T valgt)
Valg imellem 5T og 6T

Udfra manualen kan jeg ikke rigtig gennemskue hvad der er
optimalt, så er der en eller anden der kan give mig et tip eller to?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Anders Riis

Dato : 28-06-01 21:38

Det optimale er så lave tal som muligt, altså 2T og nedderst 5T. Men og her
kommer det, fordi du har købt det dårlige PQI ram skal du ikke regne med at
det kan mere end 133MHz og "By SPD"-setting, Du kan prøve dig frem, der sker
ikke noget ved det, dine ram går ikke istykker og du kan jo bare reboote,
prøv at sætte dem til 2T,5T, og se om det kan køre, du kunne jo også bruge
SiSoft til at se forbedringerne.

Hilsen Anders.

Fra : Madsen

Dato : 29-06-01 11:57

"Anders Riis" <riis-moebel@foni.net> skrev:

> [...]
> prøv at sætte dem til 2T,5T, og se om det kan køre, du kunne jo også bruge

Tak for det. Jeg prøer at rode lidt med det :)
Jeg har købt 133 Mhz og har egentlig heller ikke planer om at køre
det højere op end 133 Mhz. Ville bare lige være sikker på om det
nu også stod nogenlunde fornuftigt.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.