MS Windows
briani 27239
Højttaleren i Systray?
Fra : Peter Jensen

Dato : 06-02-07 22:26

Højttaleren i Systray'en er forsvundet fra min Windows XP Pro. Jeg kan slå
"Vis ikonet Lydstyrke på processlinjen" i kontrolpanelet til og fra, men det
påvirker ikke ikonet - det viser sig ikke. Er der en tjeneste som skal
startes før ikonet viser sig eller hvordan virker det? Lydkortet
(lydchippen) virker ok.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Taba

Dato : 07-02-07 00:15

> [...]
> det påvirker ikke ikonet - det viser sig ikke. Er der en tjeneste som skal
> startes før ikonet viser sig eller hvordan virker det? Lydkortet

Der er en service der hedder "Windows Audio" som skal køre, men hvis
lydkortet fungerer fint og der kommer lydu d af højtalerne er den slået til.
Har du installeret noget driver software til dit lydkort som måske har
erstattet Windows' egen volume kontrol?

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-02-07 16:50

"Taba" <all.spammers@die.die.die> skrev i en meddelelse

> [...]
> til. Har du installeret noget driver software til dit lydkort som måske
> har erstattet Windows' egen volume kontrol?

Jeg har ikke installeret noget som skulle kunne overtage Windows lydkontrol,
men jeg har udført adskillige mislykkede installationer af en HP scanner som
jeg opgav til sidst. Efter disse forsøg fosvandt ikonet så det kan være at
jeg skulle med en systemgendannelse. Tjenesten kører forresten.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-02-07 17:07

> [...]
> til. Har du installeret noget driver software til dit lydkort som måske
> har erstattet Windows' egen volume kontrol?

Jeg har kørt en systemgendannelse og om selv om jeg får at vide at der ikke
er ændret noget så har jeg fået højttaleren tilbage.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Taba

Dato : 07-02-07 18:48

> Jeg har kørt en systemgendannelse og om selv om jeg får at vide at der
> ikke er ændret noget så har jeg fået højttaleren tilbage.

Det var da godt - ufatteligt hvordan software kan fucke noget op...

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-02-07 16:52

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det påvirker ikke ikonet - det viser sig ikke. Er der en tjeneste som skal
> startes før ikonet viser sig eller hvordan virker det? Lydkortet

Jeg har forresten installeret en update til Medieplayer 11 - det kan måske
ha' noget med det at gøre selvom jeg tvivler.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen