MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
password bypass i XP
Fra : max

Dato : 06-02-07 11:05

Som far til 2 teenagebørn vil jeg godt have mulighed for at følge lidt med i
hvad der rør sig i deres dagligdag.
Det kan man bl.a. gøre ved at følge med i deres aktiviteter og kommunikation
på internettet.
Ingen moralske skrupler i den anledning. Det er for deres egen
sikkerhedsskyld.

Men hvordan kan man komme forbi password kravet når nu de har sat et sådant
op for at komme ind i XP? Eller kan man som administrator gå ind et eller
andet sted og se hvilket password de har valgt?
M.sørensen

Fra : Holst

Dato : 06-02-07 11:58

max wrote:

> Men hvordan kan man komme forbi password kravet når nu de har sat et sådant
> op for at komme ind i XP? Eller kan man som administrator gå ind et eller
> andet sted og se hvilket password de har valgt?

Hvad med bare at sige til dem, at de ikke skal have password på.

Eftersom det er for deres egen sikkerheds skyld, har de helt sikkert
forståelse for det. Alternativt kan de jo oplyse passwordet til dig, så
deres teenagesøskende fortsat ikke har adgang.

Fra : J. E.

Dato : 06-02-07 19:48

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med bare at sige til dem, at de ikke skal have password på.

Din moral er jo meget fint, men det var jo ikke det spørgsmålet gik på.
Derfor - har du behov for at udbrede dine synspunkter, så brug de
relevante grupper til det og hold dig til de emner der er i de
forskellige grupper.

Fra : analog fotografen

Dato : 06-02-07 17:51

jamen gør du det, og de vil aldrig nogensinde fortælle dig noget mere. Og
det eneste der sker, er at de så skriver sammen med dem de vil andre steder,
skolen, vennerne,biblioteket osv.

Altså muren er faldet og vi bor ikke i feks Nord Korea

Per

Fra : max

Dato : 06-02-07 18:06

"analog fotografen" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder,
> skolen, vennerne,biblioteket osv.
>
> Altså muren er faldet og vi bor ikke i feks Nord Korea

Ja, jeg syntes også den var lidt naiv...Ikke sikker på at Holst selv har
teenagebørn.

Fra : J. E.

Dato : 06-02-07 19:51

> [...]
> steder,
> skolen, vennerne,biblioteket osv.
>
> Altså muren er faldet og vi bor ikke i feks Nord Korea

Din pointe er jo meget fin, men den må du for de fleste af brugerene
her i gruppen meget gerne beholde for dig selv.
Derfor - har du behov for at udbrede dine synspunkter, så brug de
relevante grupper til det og hold dig til de emner der er i de
forskellige grupper.
Jeg gider da ikke at sidde og læse moralprædikener når der i subjekt
står noget om passwords !!!

Fra : Max

Dato : 06-02-07 20:13

Hej J. E.

> Jeg gider da ikke at sidde og læse moralprædikener når der i subjekt
> står noget om passwords !!!

Så er det ikke usenet du skal sidde og læse på, her kan man spørge
som man vil, og svare som man har lyst.

--
Mvh Max

Fra : Michael Weber

Dato : 07-02-07 00:56

"max" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op for at komme ind i XP? Eller kan man som administrator gå ind et eller
> andet sted og se hvilket password de har valgt?

Active@ Password Changer v.3.0 kan ændre password på en konto.
http://www.password-changer.com

Man kan dog ikke læse det nuværende password til en konto (ihvertfald ikke i
3.0).

Man har, for en konto, valget mellem :

- User must change password at next logon.
- Password never expires.
- Account is locked out.
- Clear this user´s password.

Fungere via en bootdisk.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-07 03:54

max skrev:

> Men hvordan kan man komme forbi password kravet når
> nu de har sat et sådant op for at komme ind i XP?

Der er sikkert en grund til at de har sat password på, det
er for at du ikke skal snage i hvad de skriver.

> Eller kan man som administrator gå ind et eller andet sted
> og se hvilket password de har valgt?

Kunne man det, ville det være et enormt sikkerhedshul i XP

Lad dog ungerne skrive hvad de vil, har de fået en ordentlig
barndom er de sikkert lige så fornuftige som dig, og ønsker
ikke at blive kontrolleret i hoved og røv.

Har du mistanke til andet, er det alligevel myndighederne
der skal tage over.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 07-02-07 16:26

max wrote:

> [...]
> sådant op for at komme ind i XP? Eller kan man som administrator gå
> ind et eller andet sted og se hvilket password de har valgt?

Installer en ordentlig keylogger (eller rettere få dem til at installere
den).
Hvis du skal spionere, så kan du lige så godt gøre det ordentligt.

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : max

Dato : 07-02-07 18:55

> Installer en ordentlig keylogger (eller rettere få dem til at installere
> den).
> Hvis du skal spionere, så kan du lige så godt gøre det ordentligt.

Kan du anbefale en? Havde på et tidspunkt installeret en sådan - family
keylogger hed den vist - , men den registrerede kun anslag fra det
tidspunkt, hvor windows allerede VAR åbnet, og derfor ikke koden for at åbne
windows. Men det er der måske andre der kan?
max

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 09-02-07 16:33

max wrote:

> [...]
> det tidspunkt, hvor windows allerede VAR åbnet, og derfor ikke koden
> for at åbne windows. Men det er der måske andre der kan?

Jeg har aldrig brugt en keylogger og jeg tvivler på at jeg kommer til
det.
Der findes sikkert 100vis på tucows.com , så der kan du starte din
søgen.

Hvis du kan se deres tastetryk, så læser du chat, emails osv
Det er da en god start, synes jeg.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-07-07 23:17

max wrote:
> Ingen moralske skrupler i den anledning. Det er for deres egen
> sikkerhedsskyld.

Hvis du vil overvåge hvad de laver, og de er indforstået med det (Jeg
kunne forstille mig juridiske problemer i forhold til dette, hvis du
IKKE fortæller dem om overvågningen, men det hører til i dk.jura), så
kan du opsætte en PC til deling af internet forbindelsen, og derpå
opsætte en proxy der gemmer alt hvad der kommer igennem forbindelsen.

Jeg har ikke lige navnet på noget software der kan dette, men det er den
mest effektive løsning, da de fleste antivirus programmer vil opdage
stort set al spion software, og du vil næppe have barnet til at opdage
at hans far udspionere ham.

For at gøre overvågningen perfekt, bør du supplere den med en GSM
sniffer der kan overvåge barnets mobiltelefon, samt et videokamera på
barnets værelse, så du kan se om der eventuelt bliver skrevet breve med
papir og blyant. Kameraet skal have lyd på, så du kan følge med i hvad
barnet siger i mobilen.

Velkommen til det overvågede teenage liv.

- Chano Andersen.