MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Virtuel skærm
Fra : Lars HT

Dato : 05-02-07 19:02

Hej

Er det muligt at definere en virtuel skærm, som er større end den fysiske
skærm?
Jeg har brug for at tage nogle skærmprints af god kvalitet, så hvis jeg
kunne maksimere på en større skærm end jeg har, kunne jeg grappe i bedre
kvalitet!

En løsning???

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-02-07 19:34

> [...]
> Jeg har brug for at tage nogle skærmprints af god kvalitet, så hvis
> jeg kunne maksimere på en større skærm end jeg har, kunne jeg grappe

Umiddelbart er det ikke muligt, fordi alle dialogbokse osv ligger i samme
opløsning. Men dine skærmdump kan sagtens printes ud i ok kvalitet, men det
fordrer, at du IKKE ændrer på dimensionerne.

Claus

Fra : Lars HT

Dato : 13-02-07 19:28

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Umiddelbart er det ikke muligt, fordi alle dialogbokse osv ligger i samme
> opløsning. Men dine skærmdump kan sagtens printes ud i ok kvalitet, men
> det fordrer, at du IKKE ændrer på dimensionerne.

Undskyld det sene svar!

Jeg forstår ikke helt! Hvis jeg viser det samme vindue på en stor skærm, vil
det så ikke give et bedre skærmprint end på en lille skærm?

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-02-07 17:07

> Jeg forstår ikke helt! Hvis jeg viser det samme vindue på en stor
> skærm, vil det så ikke give et bedre skærmprint end på en lille skærm?

Nej, det er fuldstændig samme opløsning. Alting bliver jo også mindre på en
skærm, når man går op i opløsning. Menuer, vinduer og dialogbokse ligger i
den samme opløsning, uanset skærmopløsning.

Men hvad er problemet?

Så længe du bare skriver ud i 1:1 altså original størrelsen, så burde
opløsningen være god nok. Det er kun, hvis du skal forstørre dine udprint.

Alternativet er så at lave alle menuer og dialogbokse selv. En anden løsning
kunne være at printe dem ud på fotopapir og så skanne dem ind igen med en
dpi, som svarer til forstørrelsen. Herefter er det rimeligt hurtigt at
rense.

Claus

Fra : Lars HT

Dato : 14-02-07 18:03

> [...]
> med en dpi, som svarer til forstørrelsen. Herefter er det rimeligt hurtigt

Okay, men så må jeg hellere gå til bekendelse:
Det drejer sig om en pdf-fil, som jeg ikke kan udskrive, da den er
beskyttet!

Så tænkte jeg, at jeg kunne blæse den op på en stor skærm - fuld
side-visning - og så grappe de enkelte sider en efter en!
Det må da give bedre opløsning på en stor skærm - eller hvad?

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-07 08:17

> Så tænkte jeg, at jeg kunne blæse den op på en stor skærm - fuld
> side-visning - og så grappe de enkelte sider en efter en!
> Det må da give bedre opløsning på en stor skærm - eller hvad?

Næh...

Hvis du har et billede på 100x100 pixels, så ændrer det sig ikke ved, at du
skifter skærmopløsning. Billedet bliver bare fysisk mindre på skærmen, men
filen er akkurat den samme.

Men det afhænger af flere ting, bl.a. den opløsning, billederne ligger med.
Er der pixels nok, så kan man godt zoome i billedet.

Claus

Fra : Lars HT

Dato : 15-02-07 21:22

> [...]
>
> Men det afhænger af flere ting, bl.a. den opløsning, billederne ligger
> med. Er der pixels nok, så kan man godt zoome i billedet.

Men, det er jo ikke et billede, men en pdf-fil i Acrobat Reader!?
Hvis jeg gør Reader-vinduet meget lille og vælger at kunne se en hel side i
vinduet - og så grapper siden - bliver opløsningen da meget grovere, end
hvis jeg maksimerer Reader, viser en hel side og grapper den!?

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-07 08:21

> Okay, men så må jeg hellere gå til bekendelse:
> Det drejer sig om en pdf-fil, som jeg ikke kan udskrive, da den er
> beskyttet!

http://www.freedownloadscenter.com/Business/Applications/3A_PDF_Password_Remover.html

0,5 sekund på google...

Der er indtil flere alternativer.

Claus

Fra : Lars HT

Dato : 15-02-07 21:23

> http://www.freedownloadscenter.com/Business/Applications/3A_PDF_Password_Remover.html
>

> 0,5 sekund på google...
>
> Der er indtil flere alternativer.

Men ingen, som kan klare DRM-beskyttede PDF'er!?

Lars