MS Windows
briani 27239
Xp og Vista
Fra : Manden fra Langå

Dato : 03-02-07 23:28

1. kan man godt køre både xp og vista på samme maskine.

2. Sikkert dumt spørgsmål men kan man godt instalere et 64 bit styresystem
på en 32 bit maskine?

--
Mod dumhed kæmper selv guder forgæves

Fra : jørgen

Dato : 03-02-07 23:31

Manden fra Langå wrote:
> 1. kan man godt køre både xp og vista på samme maskine.

ja. for at undgå konflikter, er det nok bedste på forskellige partitioner

> 2. Sikkert dumt spørgsmål men kan man godt instalere et 64 bit styresystem
> på en 32 bit maskine?

nej. en 32 bit CPU kender ikke samme instruktioner som en 64 bit CPU

Fra : J. E.

Dato : 04-02-07 12:51

"jørgen" <na@invalid> skrev i en meddelelse

> ja. for at undgå konflikter, er det nok bedste på forskellige
> partitioner

mig bekendt vil det være umuligt på samme partion - hvordan skulle
det kunne fungere ?

Fra : Hans

Dato : 04-02-07 13:00

"J. E." <jn580@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "jørgen" <na@invalid> skrev i en meddelelse

> mig bekendt vil det være umuligt på samme partion - hvordan skulle
> det kunne fungere ?

Du har ret.

Fra : jørgen

Dato : 04-02-07 13:04

J. E. wrote:

> mig bekendt vil det være umuligt på samme partion - hvordan skulle
> det kunne fungere ?

Diskstrukturen for NTFS er den samme for de to systemer, så hvis man kan
holde data for hvert system i forskellige biblioteker, så burde det
kunne lade sig gøre

Fra : J. E.

Dato : 04-02-07 13:09

> Diskstrukturen for NTFS er den samme for de to systemer, så hvis man
> kan holde data for hvert system i forskellige biblioteker, så burde
> det kunne lade sig gøre

OK - jeg var bare sikker på, at nogle systemmapper og filer ville være
sammenfaldende
og derved konflikte.

Fra : Hans

Dato : 04-02-07 14:02

> [...]
>
> Diskstrukturen for NTFS er den samme for de to systemer, så hvis man kan
> holde data for hvert system i forskellige biblioteker, så burde det

'Burde' - du gætter, og du ved det ikke, vel?

Fra : jørgen

Dato : 04-02-07 18:03

Hans wrote:

> 'Burde' - du gætter, og du ved det ikke, vel?

- det kunne du godt have formuleret lidt mere høfligt, kunne du ikke?

Jeg har ikke selv gjort forsøget, men jeg har læst andre har gjort det.
Jeg siger heller ikke, at det kan gøres uden at tweake lidt hist og pist.

Jeg svarede på et indlæg om, at det var *umuligt* at gøre. Det er så
bare det jeg sætter spørgsmålstegn ved.

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 04-02-07 00:52

"Manden fra Langå" <carsten.phillip@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> 1. kan man godt køre både xp og vista på samme maskine.

Ja - sagtens - Gøres nemmest og sikrest på to partitioner
Der vælges så start system via Bootmenu når windows normalt vil starte op,
her vælges så endten Xp eller Vista, og der kan bestemmes hvilket der er
default efter et bestemt stykke tid uden bruger input

> 2. Sikkert dumt spørgsmål men kan man godt instalere et 64 bit styresystem
> på en 32 bit maskine?

Nej - det kan der ikke... Der kan dog omvendt - 32 bit styresystem på 64 bit
kompatibel CPU

> Mod dumhed kæmper selv guder forgæves

Det er vidst så sandt som det er sagt, men der er nu ikke direkte dumme
spørgsmål herinde, tvært imod - står man og brænder for et svar, og ikke
selv har mulighed eller kompetancer for at løse det, jamen så er det da
dejligt med noget hjælp :)

/ Jonas