MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
[XP] disable dead keys
Fra : Kristian Thy

Dato : 01-02-07 09:28

Hej

Jeg vil gerne disable dead keys på ~ og ` knapperne så jeg ikke skal
trykke space hver gang jeg skal bruge dem (temmelig tit når man sidder
og laver shellscripting på *nix). Google hjalp mig ikke - kan I?

\\kristian

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 01-02-07 18:02

Kristian Thy formulated the question :

> Jeg vil gerne disable dead keys på ~ og ` knapperne så jeg ikke skal
> trykke space hver gang jeg skal bruge dem (temmelig tit når man sidder
> og laver shellscripting på *nix). Google hjalp mig ikke - kan I?

Kig lidt på denne:
http://www.microsoft.com/whdc/device/input/w2kscan-map.mspx

--
/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Kristian Thy

Dato : 02-02-07 09:58

On Feb 1, 6:02 pm, Klaus Jørgensen <k...@no.spam> wrote:
> Kig lidt på denne:http://www.microsoft.com/whdc/device/input/w2kscan-map.mspx

Mjah, det er også den information jeg har brugt til at remappe min
CapsLock til Ctrl. Men jeg kan ikke se at man kan kontrollere om en
tast er død eller ej - den giver jo det rigtige output, men jeg vil
ændre hvordan den opfører sig.

\\kristian

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 02-02-07 22:49

Kristian Thy wrote on 02-02-2007 :

> [...]
> CapsLock til Ctrl. Men jeg kan ikke se at man kan kontrollere om en
> tast er død eller ej - den giver jo det rigtige output, men jeg vil

Du kunne jo remappe ½ og § til at lave de manglende tegn.

Fra : Kristian Thy

Dato : 02-02-07 23:40

On Feb 2, 10:49 pm, Klaus Jørgensen <k...@no.spam> wrote:
> Du kunne jo remappe ½ og § til at lave de manglende tegn.

Det kunne jeg gøre. Men hvad gør jeg så når jeg skal bruge ½ og §?

Suk, hvis bare jeg måtte køre *nix på min arbejdspc ...

\\kristian