MS Windows
briani 27239
XP reinstallering - Nu uden lyd...
Fra : Rene Hansen

Dato : 31-01-07 23:39

Hej gruppe.
Jeg har fået at vide at det her skulle være det helt rigtige sted at
spørge...

Vores stationære PC var efterhånden meget ustabil, det kunne tage 5-7
forsøg at starte den op, og når den endelig kom igang kunne den
pludselig crashe uden varsel.
Jeg har prøvet at køre lidt diagnose software, og det så ud til at
hardware'n er i orden, men RAM'en bliver åbenbart hurtigt fyldt med
"clutter," sikkert fra dårligt skrevne programmer.
Så beslutningen blev taget; backup og en reinstall af XP.
Det gik sådan set uden nævneværdige problemer bortset fra en enkelt
lille ting:
Lydenhederne har godtnok fået installeret driver'e, men de er ikke
startet..
Jeg har prøvet at fjerne SiS 7018 fra enhedshåndteringen, og lade "søg
ny hardware" lede efter den.Den finder den fint og installerer driver,
men resultatet er det samme!
Lydkortet sidder på bundkortet, og jeg prøvet at deaktivere det i
BIOS'en, og at aktivere det igen.Stadig det samme:tyste højtalere, og
programmer som venligt men vedholdende advarer om at der ikke er
blevet fundet nogle lydenheder...

Jeg har ikke ændret i selve PC'ens hardware/opbygning og skidtet
virkede før reinstalleringen.
Er dernogle af Jer kloge hoveder som kan forklare det sådan lidt på
jævnt godt forståeligt dansk eftersom jeg kun anser mig selv som habil
bruger, og ikke synderlig nørdet
Jeg ville jo blive så utroligt glad hvis det kunne komme til at virke,
så kæresten og jeg kan Skype hinanden når jeg om kort tid drager ud på
de vilde vover igen (Er sømand, HURRA for Skype, skulle jeg hilse fra
kæresten og sige....)

Jeg takker noget så ydmygt hvis der er nogle som vil hjælpe lidt.

Rene

Fra : claus b. p.

Dato : 01-02-07 00:57

"Rene Hansen (slet CT9HR)" <spamjunkie@CT9HRnot.me> wrote in message
> [...]
> BIOS'en, og at aktivere det igen.Stadig det samme:tyste højtalere, og
> programmer som venligt men vedholdende advarer om at der ikke er

Du har ikke skrevet hvilket bundkort du har, men noget tyder på at de
automatisk installerede drivere ikke er dem der passer. Prøv at gå ind på
producenten af bundkortets hjemmeside og se om ikke der ligger en driver til
lydkortet der kan downloades og installeres.

/Claus

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-02-07 00:58

> [...]
> kæresten og sige....)
>
> Jeg takker noget så ydmygt hvis der er nogle som vil hjælpe lidt.

Hej

Har du ikke en cd med driver til din pc, hvis du har skal du bruge den
der ligger dine driver til lydkortet, det kan godt være XP siger den har
disse driver "men glem det"
Men ellers søg på Google efter SiS 7018 hvis det er det dit lydkort hedder.

Mvh
Kurt

Fra : Rene Hansen

Dato : 04-02-07 17:46

Kurt Lund <klander52@hotmail.com> skrev:

> [...]
>disse driver "men glem det"
>Men ellers søg på Google efter SiS
>7018 hvis det er det dit lydkort hedder.

Hej Kurt
Jeg kan selvfølgelig ikke finde den CD, tak for hintet, jeg
havde faktisk glemt at der skulle være een; selvfølgelig hjælper
det ikke meget når man ikke kan finde den...
Jeg fandt en nyere driver via google, men den hjalp ikke på
problemet, så jeg nusser videre...

Rene