MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista - det bliver en spændende tid.
Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 28-01-07 12:11

Nu ser vi hvordan der allerede annonceres med computere monteret med VISTA,
der så kan sælges fra frigivelsesdatoen.
Jeg glæder mig til at komme igang med Vista.
Jeg er blot i tvivl om jeg samtidig skal udskifte min computer, eller om jeg
blot skal købe programmet.
Hvor skaffer man programmet til en ordentlig pris - ikke nødvendigvis på
dansk.

Hilsen
Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-01-07 12:21

On Sun, 28 Jan 2007 12:10:30 +0100, "J. K. Jørgensen"
<jjdan@galnet.dk> wrote:

> [...]
>blot skal købe programmet.
>Hvor skaffer man programmet til en ordentlig pris - ikke nødvendigvis på

Kloge mennesker venter 6 - 12 måneder inden de skifter til Vista.

Du kan være ret sikker på at Vista har mange børnesygdomme, så vi er
en hel del der venter til Service Pack 1 inden vi skifter....

<mlr>

Fra : Poul Johannsen

Dato : 28-01-07 12:41

Hej

> Kloge mennesker venter 6 - 12 måneder inden de skifter til Vista.

Jeg venter til SP1 udkommer

> Du kan være ret sikker på at Vista har mange børnesygdomme, så vi er
> en hel del der venter til Service Pack 1 inden vi skifter....

SP1 udkommer engang til efteråret.

Mvh Poul

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-01-07 14:42

On Sun, 28 Jan 2007 12:21:02 +0100, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

> [...]
>
>Du kan være ret sikker på at Vista har mange børnesygdomme, så vi er
>en hel del der venter til Service Pack 1 inden vi skifter....

Den er de allerede i gang med, så mon ikke det er klogere at vente på
ServicePack 2
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29799

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 28-01-07 21:55

Det er ikke korrekt. Man er derimod igang med at undersøge hvad der
skal med i den kommende SP1.

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 28-01-07 17:20

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan være ret sikker på at Vista har mange børnesygdomme, så vi er
> en hel del der venter til Service Pack 1 inden vi skifter....

Hej Michael

"Kloge mennesker osv" - Der er vi jo så forskellige - Hvor er spændingen? -
og hvor er oplevelsen så?
Hvis du er så forsigtig og skal have en "ny" bil - køber du så en gammel
Fiat 600 for at undgå "børnesygdomme"?

Du vil sikkert hellere sidde i baggrunden og fryde dig over, at andre har
lidt oplevelser og problemer over det nye?
Misforstå mig nu ikke, men vi er heldigvis forskellige.

Hilsen
Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-01-07 18:18

On Sun, 28 Jan 2007 17:19:53 +0100, "J. K. Jørgensen"
<jjdan@galnet.dk> wrote:

> [...]
>og hvor er oplevelsen så?

>Hvis du er så forsigtig og skal have en "ny" bil - køber du så en gammel

Hvad er det galt med en Fiat 600

Anyway: Jeg er da en forsigtig mand. Og min Mazda 6 blev først købt da
modellen havde været på markedet et års tid

>Du vil sikkert hellere sidde i baggrunden og fryde dig over, at andre har
>lidt oplevelser og problemer over det nye?
>Misforstå mig nu ikke, men vi er heldigvis forskellige.

Jeg har såmæn bestilt en enkelt Vista - Som legetøj...

Men der går formentlig en godt stykke tid inden jeg ruller den ud på
alle maskiner. Jeg har alt for mange gamle spil, alt for megen gammel
software og for meget gammel hardware som næppe vil fungere på Vista.

<mlr>

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-01-07 20:04

"J. K. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du er så forsigtig og skal have en "ny" bil - køber du så en
> gammel Fiat 600 for at undgå "børnesygdomme"?

Så vidt jeg ved, kom den bil aldrig af med børnesygdommene, men det gør
ingen Fiat vist, ved nærmere eftertanke

mvh
Preben

Fra : KsNa

Dato : 28-01-07 23:10

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "J. K. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ved, kom den bil aldrig af med børnesygdommene, men det gør
> ingen Fiat vist, ved nærmere eftertanke

Så skulle det måske hedde livstidssygdomme.

Mvh
Kim

Fra : ai

Dato : 28-01-07 13:06

> [...]

> Du kan være ret sikker på at Vista har mange børnesygdomme, så vi er
> en hel del der venter til Service Pack 1 inden vi skifter....

Jeg venter til servicepack 2....................+ 186 andre opdateringer
a la XP.
/ai

Fra : Max

Dato : 28-01-07 13:49

Hej ai

> Jeg venter til servicepack 2....................+ 186 andre
> opdateringer a la XP.

Jeg er ikke engang nået til XP endnu :)

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 28-01-07 13:57

On Sun, 28 Jan 2007 13:49:26 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej ai

>Jeg er ikke engang nået til XP endnu :)

Hvad skal man også med den når man har win 2000? :)

Bare ærgerligt at de seneste versioner af visse programmer nu kun kan
køre på XP. Ellers havde jeg nok aldrig købt den.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 14:19

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man også med den når man har win 2000? :)
>
> Bare ærgerligt at de seneste versioner af visse programmer nu kun kan
> køre på XP. Ellers havde jeg nok aldrig købt den.

Nemli', Win2K ser jeg heller ingen grund til at droppe, er ikke så "sulten"
med ressourcerne. Og de få programmer der ikke kan køre under 2K, der kan
jeg godt nøjes med lidt ældre versioner.

Og som en yderligere bonus, så har onkel Bill fornyligt lovet at supportere
den ti år endnu

mvh Ebbe

Fra : Rado

Dato : 28-01-07 14:39

On Sun, 28 Jan 2007 14:19:20 +0100, "Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk>
wrote:

>Og som en yderligere bonus, så har onkel Bill fornyligt lovet at supportere
>den ti år endnu

Win 2000? Er du sikker? Har du evt. et link?

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 15:25

> Win 2000? Er du sikker? Har du evt. et link?
>

> --
> Rado

Nej desværre. Men det er inden for det sidste halve års tid jeg har læst
det. Det begrundedes med at der kørte rigtig mange licenser ude i
erhvervslivet, og dem kunne man angiveligt ikke svigte.

mvh Ebbe

Fra : Rado

Dato : 28-01-07 18:40

On Sun, 28 Jan 2007 15:24:38 +0100, "Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk>
wrote:

> [...]
>det. Det begrundedes med at der kørte rigtig mange licenser ude i
>erhvervslivet, og dem kunne man angiveligt ikke svigte.

Lyder godt. Jeg er ikke meget for at slippe min på grund af manglende
sikkerhed (sopdateringer).

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 28-01-07 22:10

Mainstream support for WIN2000 forsvinder snart men du kan købe
extended support for den i et antal år endnu.
For erhvervslivet betyder det ikke så meget at skulle betale. For
private vil det være billigere at opgradere.

Fra : Peter T.

Dato : 28-01-07 16:39

Max udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg er ikke engang nået til XP endnu :)

Jeg overvejer endda seriøst at emigrere tilbage til w2000 fra XP. :)

Jeg er sgu blevet lidt træt af evindelige advarselsballoner, kraftigt øget
ramforbrug sammenlignet med w2000 og andre irritationer i XP...

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 28-01-07 22:15

Så vil Advarslerne i Vista da tage livet af dig.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 28-01-07 14:21

> [...]
> jeg blot skal købe programmet.
> Hvor skaffer man programmet til en ordentlig pris - ikke nødvendigvis på

Hej Jørgen

Trend Micro har kun en Beta version
Creative lydkort kun en Beta version
Diskeeper aner ikke hvad Vista er for noget !
Logitech aner ikke hvad Vista er
Real One Player kan ikke bruges
Kan ikke komme på min Netbank !
Everest virker ikke godt nok
LogWindow MixW samt Simple Gold kan bruges med besvær

Er gået tilbage til Xp, og det virker

Prøver Vista igen om et par måneder

Mvh Peter

Fra : Rado

Dato : 28-01-07 14:41

On Sun, 28 Jan 2007 14:21:04 +0100, "Peter Martinsen"
<petermartinsen@thorsager.dk> wrote:

>Er gået tilbage til Xp, og det virker
>
>Prøver Vista igen om et par måneder

Hasta la vista Vista ;)

Fra : Preben Q

Dato : 28-01-07 15:34

> Hasta la vista Vista ;)

MS har opdaget at der er flere penge i legesyge folk end i seriøse mennesker.
Det er baggrunden for at Vista er blevet så 'spændende'.

Spørgsmålet er så hvor længe legesyge folk vil synes det er sjovt. ?

Jeg er bange for at folk om et par år begynder at skrotte Vista som et gammelt PCspil.
For så at komme tilbage til XP eller prøve Linux.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 28-01-07 15:57

"Preben Q" <nospam@se.kd> skrev i en meddelelse

> "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> MS har opdaget at der er flere penge i legesyge folk end i seriøse
> mennesker.
> Det er baggrunden for at Vista er blevet så 'spændende'.

Mener nu at jeg er seriøs. Til gengæld er jeg
nysgerrig

Mvh Peter

Fra : Henrik Hartig

Dato : 28-01-07 16:04

Preben Q wrote:

> Jeg er bange for at folk om et par år begynder at skrotte Vista som et gammelt PCspil.
> For så at komme tilbage til XP eller prøve Linux.

Det sidste kan anbefales. Prøv med SUSE eller KBUNTU. To gode
distributioner til "Windows"-startere

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-01-07 16:47

"Henrik Hartig" <henrik.hartig@varmmail.com> wrote in message

> Det sidste kan anbefales. Prøv med SUSE eller KBUNTU. To gode
> distributioner til "Windows"-startere

Begge har jeg prøvet på min bærbare.. Det ene virker på den ene og ikke
virker på den anden, og omvendt....

Fra : Henrik Hartig

Dato : 28-01-07 17:12

Bjarke Hansen wrote:
> "Henrik Hartig" <henrik.hartig@varmmail.com> wrote in message

> Begge har jeg prøvet på min bærbare.. Det ene virker på den ene og ikke
> virker på den anden, og omvendt....

Indrømmet det kan tid at lære --- som så meget andet... men det kan lade
sig gøre.
/henrik

Fra : wilstrup

Dato : 28-01-07 17:26

"Henrik Hartig" <henrik.hartig@varmmail.com> skrev i en meddelelse

> Indrømmet det kan tid at lære --- som så meget andet... men det kan lade
> sig gøre.

Det kan også lade sig gøre at lære kinesisk - men hvis man skal til Norge
eller Finland, så kan det vel være ligemeget?

Når man har Windows, hvad skal man så med linux?

Fra : Henrik Hartig

Dato : 28-01-07 17:51

wilstrup wrote:

> Det kan også lade sig gøre at lære kinesisk - men hvis man skal til Norge
> eller Finland, så kan det vel være ligemeget?

Forskellen ligger snarere mellem sjællandsk eller fynsk. Hvilken
linux-distribution har du brugt, som du har haft så svært ved?? Mine
nevøer på 6 og 9 år kan kun dansk men både Linux og Windows (enten er de
vidunderbørn, eller også har de ikke opbygget de voksnes barrierer
overfor forandringer og angst for det nye (læs: kinesisk).

> Når man har Windows, hvad skal man så med linux?

min pointe var at ALT nyt tager tid. Jeg har sandelig også brugt masser
af timer på Windows..

Hvad man skal med Linux??
Man skal ikke hænge sig fast i eet firma. Det er ikke enten-eller, men
snarere både-og.

Fra : Rado

Dato : 28-01-07 18:35

On Sun, 28 Jan 2007 15:34:02 +0100, "Preben Q" <nospam@se.kd> wrote:

>MS har opdaget at der er flere penge i legesyge folk end i seriøse mennesker.
>Det er baggrunden for at Vista er blevet så 'spændende'.
>
>Spørgsmålet er så hvor længe legesyge folk vil synes det er sjovt. ?

Personligt foretrækker jeg et OS der er så enkelt som muligt, så alt
det ekstra gejl siger ikke mig noget. Jeg kører også XP i classic
mode, for at slippe for så meget af cirkuset som muligt.

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-01-07 16:28

> Creative lydkort kun en Beta version
Nej har rigtige driver

> Diskeeper aner ikke hvad Vista er for noget !
Tjae

> Logitech aner ikke hvad Vista er

Nej de reklamere ellers med Vista

> Kan ikke komme på min Netbank !

Det kan jeg godt bruger Nordea

Mvh
Kurt

Fra : Vega

Dato : 28-01-07 16:36

"Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsager.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jørgen
>
> Creative lydkort kun en Beta version
Ja, men den virker også helt ok.

> Logitech aner ikke hvad Vista er
Men det skulle de gøre her i februar.

> Kan ikke komme på min Netbank !
Virker fint her BGbank.

Mvh. Vega.

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 28-01-07 17:38

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsager.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men den virker også helt ok.

> Men det skulle de gøre her i februar.

> Virker fint her BGbank.
>
> Mvh. Vega.

Hej til Vega og alle i andre.

Det er da en masse dejlige meninger og forskellige forventninger dette emne
er ført til.
Jeg har lige fået den tanke, at jeg kan udnytte både mine ønsker og min
nysgerrighed.

Jeg har længe haft kik på en BÆRBAR - og jeg kan ikke vente på at få
bekendskab til VISTA.

Min løsning må være, at køre videre med det "sikre" system på den stationære
og så købe en BÆRBAR med VISTA installeret.

Der kommer nok snart et brugbart tilbud fra ALDI.

Nu er der måske nogen der "rynker" på næsen af en ALDI-maskine.
Jeg kan fortælle, at jeg har haft 3 af de store Medion PC'er og de har
virket 100%. De er altid forsynet med alt hvad hjertet begærer af udstyr og
programmer.

Hilsen
Jørgen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-01-07 17:43

> [...]
> Jeg kan fortælle, at jeg har haft 3 af de store Medion PC'er og de har
> virket 100%. De er altid forsynet med alt hvad hjertet begærer af udstyr

Snart? hvad med onsdag
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 28-01-07 19:33

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> "J. K. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Snart? hvad med onsdag
> --
> Med Venlig Hilsen
> paul at sorensen.as

Hej Paul
Desværre ikke denne onsdag - har lige kigget i kataloget.
Kan håbe på, at der kommer et weekend katalog.
Hilsen
Jørgen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 28-01-07 19:40

> Hej Paul
> Desværre ikke denne onsdag - har lige kigget i kataloget.
> Kan håbe på, at der kommer et weekend katalog.
> Hilsen
> Jørgen
den 31 jan. 1. stk. blærbar 7.999 Kr. http://aldi.dk/COMP_DK/index.htm

Bc

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 28-01-07 20:53

"Bjarne Chr" <spam@fri.invalid> skrev i en meddelelse

> "J. K. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Bjarne og Paul
Tak for info

Gad vist om der er ram nok til billedbehandling?
Skærmen ser ud til at være ok.

Jørgen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-01-07 19:49

> [...]
>>
> Hej Paul
> Desværre ikke denne onsdag - har lige kigget i kataloget.
> Kan håbe på, at der kommer et weekend katalog.

Bjarne har svaret for mig, se på aldi's hjemmeside
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : KeNzO

Dato : 28-01-07 19:13

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 28-01-07 22:45

Se inline:

On Sun, 28 Jan 2007 14:21:04 +0100, "Peter Martinsen"
<petermartinsen@thorsager.dk> wrote:

>Trend Micro har kun en Beta version
Trend Micro Antivirus 2007

>Creative lydkort kun en Beta version
Både 32 og 64 bit support (audigy).

>Diskeeper aner ikke hvad Vista er for noget !
Diskeeper 2007 både 32 og 64 bit.

>Logitech aner ikke hvad Vista er
Ifølge deres hjemmeside har de drivere til det meste.

>Real One Player kan ikke bruges
Mange vil nok betragte det som en fordel.

>Kan ikke komme på min Netbank !
Alle Danske banker har bekendtgjort at de er klar til Vista så kontakt
din for at finde ud af hvad problemet er

>Everest virker ikke godt nok
>LogWindow MixW samt Simple Gold kan bruges med besvær

Kender ikke disse.

Listen ser ud som om den blev lavet en gang sidste år.

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 28-01-07 17:51

vista, som at springe falskærm, uden sikkerhedsskærm.
den skal nok blive god om 8-10 år