MS Windows
briani 27239
Installering af XP
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 28-01-07 09:54

Sidder med en Amitech computer og skal installere XP men men men
den låser/fryser fast i Windows XP opstartsbilled!

Jeg kan installere og det hele men under genstarten fryser den i det billed
hvor
det er der "løber" denne blå linie forneden

Jeg kan godt starte maskinen op i fejlsikret tilsatnd uden problemer.

Jeg har opdateret BIOS da jeg læste at det kunne være et problem.

Maskinen er en P4 1,7 GHz med 256 ram.

KAN problemet være at de serienummer jeg bruger kan lave denne fejl ?
Den brokker sig ikke over serienummeret når man taster det ind!

Er der nogen som kan hjælpe mig ud af dette lille problem ?

På forhånd tak
Claus

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 28-01-07 10:15

Claus Rasmussen skrev:
> [...]
> det er der "løber" denne blå linie forneden
>
> Jeg kan godt starte maskinen op i fejlsikret tilsatnd uden problemer.

Det kunne være et hardware problem - noget der er defekt - feks ram'en.

Hvis du har nogle diagnostik programmer fra producenten ville disse
måske kunne fortælle det hvis det er tilfældet.

> Jeg har opdateret BIOS da jeg læste at det kunne være et problem.

Du kan nok hente diagnostikprogrammer samme sted som den nyere BIOS

> KAN problemet være at de serienummer jeg bruger kan lave denne fejl ?
> Den brokker sig ikke over serienummeret når man taster det ind!

Det tror jeg ikke

/A

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 28-01-07 11:54

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måske kunne fortælle det hvis det er tilfældet.

> Du kan nok hente diagnostikprogrammer samme sted som den nyere BIOS

YES

Tak for tippet - det så ud til at være et gammelt lydkort der sad i - da det
blev pillet ud startede den perfekt op!

Tak for hjælpen!

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Rado

Dato : 28-01-07 12:20

On Sun, 28 Jan 2007 09:53:55 +0100, "Claus Rasmussen"
<claras@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
>det er der "løber" denne blå linie forneden
>
>Jeg kan godt starte maskinen op i fejlsikret tilsatnd uden problemer.

Tyder på at det er en driver der skaber problemer. Prøv at slå alt fra
i msconfig i fejlsikret tilstand:

/Start/kør/msconfig

gå ind under Start (eller hvad det hedder i DK versionen) og fjern
alle krydser

boot så normalt og se om det virker. Gør det det, kan du herefter
prøve at slå driverne til igen en for en indtil du finder den der
skaber problemer.

>KAN problemet være at de serienummer jeg bruger kan lave denne fejl ?

Næppe.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-01-07 14:03

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev :

>Tyder på at det er en driver der skaber problemer. Prøv at slå alt fra
>i msconfig i fejlsikret tilstand:

Hvordan vil du gøre det under en installation

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Rado

Dato : 28-01-07 14:45

On Sun, 28 Jan 2007 14:02:33 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Hvordan vil du gøre det under en installation

Det er ikke under installationen, men bagefter - som han skriver kan
han godt starte op i fejlsikret tilstand...