MS Windows
briani 27239
Vista... Import af mail fra OE6
Fra : Kim S

Dato : 27-01-07 17:14

Har installeret en DK Vista 64Bit.
Mailprogrammet kan fint importere Mailkonti, men ikke
meddelelserne fra Windows XP's Outlook Express V.6,
d.v.s. *.dbx filerne
Nogen gode idéer ?

Mvh, Kim

Fra : -=JF=- priv

Dato : 27-01-07 18:43

Kim S:
> Har installeret en DK Vista 64Bit.
> Mailprogrammet kan fint importere Mailkonti, men ikke
> meddelelserne fra Windows XP's Outlook Express V.6,
> [...]

Exporter dine mails til en windows kommasepareret fil med det gamle
mailprogram, og importer filen med det nye program.
Plejer at fungere fint!

--
Mvh. John

Fra : Hans

Dato : 27-01-07 20:17

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Kim S:

> Exporter dine mails til en windows kommasepareret fil med det gamle
> mailprogram, og importer filen med det nye program.
> Plejer at fungere fint!

Du ved ikke, hvad du skriver om, vel?

Fra : -=JF=- priv

Dato : 27-01-07 20:24

Hans har bragt dette til verden:

> Du ved ikke, hvad du skriver om, vel?

Har kun prøvet Viste ganske kortvarigt, så Vistas ET har jeg ikke
prøvet - Men 'min' metode har fungeret upåklageligt masser af gange.

Men du lyder jo majet klog, så måske du kan oplyse os mindrebemidlede?

--
Mvh. John

Fra : Hans

Dato : 27-01-07 21:06

> [...]
> prøvet - Men 'min' metode har fungeret upåklageligt masser af gange.
>
> Men du lyder jo majet klog, så måske du kan oplyse os mindrebemidlede?

Måske du kunne fortælle, hvordan man eksporteres e-mail som kommaseparerede
filer.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 27-01-07 21:36

Hans kom med denne ide:

> Måske du kunne fortælle, hvordan man eksporteres e-mail som kommaseparerede
> filer.

Ser først nu at det var fra OE han havde problemer.

Men i Outlook, som jeg fejlagtigt troede at det var,:
(frit fra hukommelsen, har hverken O eller OE på denne maskine)
Vælg filer, vælg eksporter til andet program, vælg kommasepareret, vælg
indbakke, vælg navn og plaacering til eksportfilen - and that was that.

Gætter at det er meget lig ovenstående op OE også.

--
Mvh. John

Fra : Peter Holm

Dato : 27-01-07 19:45

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
> Har installeret en DK Vista 64Bit.
> Mailprogrammet kan fint importere Mailkonti, men ikke
> meddelelserne fra Windows XP's Outlook Express V.6,
> [...]

ifølge vista help, så kan deres nye Windows Easy Transfer jo netop det.
Men jeg har selv bøvlet med det hele dagen uden held.
Hvor er det ynkeligt, at man bruger 5 år på at udvilke et nye OS og så kan
det ikke klare den task som måske allerflest har brug for, netop en transfer
af emails og konti. ØV til Vista.
Men der kommer nok et lille stykke shareware om et par måneder, der netop
adreserer det problem.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 27-01-07 19:46

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

> ifølge vista help, så kan deres nye Windows Easy Transfer jo netop det.
> Men jeg har selv bøvlet med det hele dagen uden held.

der er iøvrigt en grundig gennemgang at Windows Easy Transfer her:
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Migrating-Vista-using-Windows-Easy-Transfer.html
Måske du har bedre held med det end mig.

Mvh
Peter

Fra : Kim S

Dato : 27-01-07 22:20

> der er iøvrigt en grundig gennemgang at Windows Easy Transfer her:
> http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Migrating-Vista-using-Windows-Easy-Transfer.html
> Måske du har bedre held med det end mig.

Nej, desværre
Har prøvet at hente dem manuelt, og via "overførsel af filer
og indstillinger".
Ja, det er sgu virkelig vellykket.....
Måske man skal sende det hele til sin Gmail-konto,
og så hente det igen

Mvh, Kim

Fra : Hans

Dato : 27-01-07 22:22

Kim S wrote:

> [...]
> og indstillinger".
> Ja, det er sgu virkelig vellykket.....
> Måske man skal sende det hele til sin Gmail-konto,

Måske gør du det mere kompliceret end det er:

http://help.wugnet.com/vista/Import-dbx-files-windows-ftopict24197.html

Hans

Fra : Kim S

Dato : 27-01-07 22:40

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen
> Måske gør du det mere kompliceret end det er:
>
> http://help.wugnet.com/vista/Import-dbx-files-windows-ftopict24197.html

Ja, det virkede... Delvist. Jeg kopierede alle filer til C:\temp.
I Vista pegede jeg så på mappen, hvorefter den vil hente filerne i
C:\temp\temp og det kunne jeg ikke få lov at ændre. Lagde så filerne
over i Temp\temp. Og så importerede "Mail" dem. MEN lagde dem i
en mappe den kalder "Importeret mappe". Så må man ligge og flytte dem
én gang til. Det er sgu ikke smart... Det er da ikke for gamle Fru Jensen
ihvertfald.....
Men tak for tipset

Mvh, Kim

Fra : Hans

Dato : 27-01-07 23:14

Kim S wrote:
> [...]
> en mappe den kalder "Importeret mappe". Så må man ligge og flytte dem
> én gang til. Det er sgu ikke smart... Det er da ikke for gamle Fru

Nu spænder du altså også ben for dig selv. Det er en rigtig skidt idé og
bruge tempmappen, da systemet med største sansynlighed vil overskrive dine
filer under import.

Temp er en systemmappe - Ikke en brugermappe.

Hans

Fra : Kim S

Dato : 28-01-07 00:06

> [...]
> filer under import.
>
> Temp er en systemmappe - Ikke en brugermappe.

Øhh.. der var ikke nogen C:\Temp i forvejen....
Skrev iøvrigt forkert, og kaldte den C:\Temt.... Men tasterne
sidder jo osse tæt Men det var måske meget godt så....

Mvh, Kim

Fra : Hans

Dato : 28-01-07 00:18

Kim S wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Øhh.. der var ikke nogen C:\Temp i forvejen....
> Skrev iøvrigt forkert, og kaldte den C:\Temt.... Men tasterne
> sidder jo osse tæt Men det var måske meget godt så....

Ok. Det lyder jo som om tingene ikke har ændret sig ret meget på bugfronten.

Stadigvæk lige Microsoft'sk. Tsk tsk.

Hans