/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Serversertifikat
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-07 18:54

Jeg har netop købt en ny Qtek telefon med outlook kalender.


Når jeg kører activesync, får jeg følgende fejl, og kan ikke synkronisere:

Serversertifikatet er udløbet. Det kan skyldes at dato og klokkeslet på
enheden ikke er korrekt...


Tiden er imidlertid korrekt - er der nogle kvikke hoveder hér der kan hjælpe
med en problemløsning


Hilsen Palle
NB: har også postet i dk.edb.system.lomme-pc - ind til videre uden held




 
 
J.K.Arning (26-01-2007)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 26-01-07 19:06

On Fri, 26 Jan 2007 18:53:42 +0100, Palle Johansen wrote:

> Jeg har netop købt en ny Qtek telefon med outlook kalender.
>
>
> Når jeg kører activesync, får jeg følgende fejl, og kan ikke synkronisere:
>
> Serversertifikatet er udløbet. Det kan skyldes at dato og klokkeslet på
> enheden ikke er korrekt...
>
>
> Tiden er imidlertid korrekt - er der nogle kvikke hoveder hér der kan hjælpe
> med en problemløsning
>
>

Hvad synkroniserer du op imod? Er det en lokal Outlook eller en Exchange
server eller noget helt 3.?

--
:: J.K.Arning :: 26-01-2007 19:04:18 :: http://arning.dk ::

Ukendt (26-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-07 21:35



> Hvad synkroniserer du op imod? Er det en lokal Outlook eller en Exchange
> server eller noget helt 3.?

I første omgang Outlook på mit arbejde.

Men jeg har også prøvet at få det til at virke på min hjemmepc, hvor den
bare skulle oprette forbindelse via active sync - men activesync vil slet
ikke snakke med maskinen - og jeg får samme fejlmeddelse.



J.K.Arning (26-01-2007)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 26-01-07 22:11

On Fri, 26 Jan 2007 21:35:01 +0100, Palle Johansen wrote:

>> Hvad synkroniserer du op imod? Er det en lokal Outlook eller en Exchange
>> server eller noget helt 3.?
>
> I første omgang Outlook på mit arbejde.
>

Er det en Windows Mobile telefon?

Der er et certificat involveret i det her, disse certificater er altid
gældende til en betemt dato og når den dato overskrides ja så er de ikke
længere brugbare. Ved sync imod Outlook burde der ingen problemer være men
jeg tror du evt. syncer op imod en exchange server og gør du det og ssl
certificatet på denne er udløbet så ville det forklare problemet.

Alternativt ligger der måske et certificat på telefonen, kan du i
Activesync softwaren fravælge noget med ssl?


--
:: J.K.Arning :: 26-01-2007 22:07:33 :: http://arning.dk ::

Spellwc (26-01-2007)
Kommentar
Fra : Spellwc


Dato : 26-01-07 22:09

Palle Johansen skrev:
> Jeg har netop købt en ny Qtek telefon med outlook kalender.
>
>
> Når jeg kører activesync, får jeg følgende fejl, og kan ikke synkronisere:
>
> Serversertifikatet er udløbet. Det kan skyldes at dato og klokkeslet på
> enheden ikke er korrekt...
>
>
> Tiden er imidlertid korrekt - er der nogle kvikke hoveder hér der kan hjælpe
> med en problemløsning
>
>
> Hilsen Palle
> NB: har også postet i dk.edb.system.lomme-pc - ind til videre uden held
>
>
>
Jeg havde problemet med en GPS Navigator. Det viste sig, at det var
firewall'en, der forhindrede synkroniseringen. Jeg måtte give Windows
Stifinder adgang til Internettet som Webklient, før det virkede.

--
Venlig hilsen

Leif Wassar

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste