MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan jeg slette "System Volume Information"
Fra : Kurt G

Dato : 23-01-07 10:24

Jeg har efter et mindre nedbrud og opstart med skanning af harddiskene fået
en ny mappe på C-drevet, som hedder 'System Volume Information'.

Kan jeg uden at få problemer slette denne mappe?

Mvh Kurt

Fra : emj

Dato : 23-01-07 10:47

Kurt G skrev:

>Jeg har efter et mindre nedbrud og opstart med skanning af harddiskene fået
>en ny mappe på C-drevet, som hedder 'System Volume Information'.
>
>Kan jeg uden at få problemer slette denne mappe?

Det er ikke en ny mappe og den kan ikke slettes, så det er som det
skal være.

Hilsen emj

Fra : Kurt G

Dato : 23-01-07 11:17

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Det er ikke en ny mappe og den kan ikke slettes, så det er som det
> skal være.
>
> Hilsen emj

Tak for svaret.
Men jeg tror nu, at den er ny. Jeg har i hvert fald ikke før bemærket den i
roden på C-drevet.
Men er der tvivl, får den selvfølgelig lov at leve .
Kurt

Fra : emj

Dato : 23-01-07 12:02

Kurt G skrev:

>Tak for svaret.
>Men jeg tror nu, at den er ny. Jeg har i hvert fald ikke før bemærket den i
>roden på C-drevet.
Den har altid været der. Jeg garanterer
Den har måske ikke været at se, fordi du tidligere har køret med en
mappeindstilling, hvor systemfiler er skjult.

>Men er der tvivl, får den selvfølgelig lov at leve .
Du KAN ikke slette den.

hilsen emj

Fra : Max

Dato : 23-01-07 12:10

Hej emj

> Den har altid været der. Jeg garanterer

Vel ikke nødvendigvis i roden på C drevet ?

http://www.theeldergeek.com/system_volume_information_folder1.htm

Mvh Max

Fra : Bjarne Chr

Dato : 23-01-07 12:08

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> i roden på C-drevet.
> Men er der tvivl, får den selvfølgelig lov at leve .

Den er ikke ny. Du har bare fået fjernet fluebenet i skjul operativ
systemfiler Du kan heller ikke slette den selv om du ville

Bc

Fra : kk

Dato : 23-01-07 12:11

> [...]
> i roden på C-drevet.
> Men er der tvivl, får den selvfølgelig lov at leve .

Den indeholder de oplysninger, som skal bruges ved systemgendannelse, derfor
er det klogest at lade den være.
Hvis du absolut vil af med den, kan du slå systemgendannelse fra.
mvh
kk

Fra : L.E.P.

Dato : 23-01-07 12:36

Tue, 23 Jan 2007 11:17:09 +0100, skrev "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
:

> [...]
>roden på C-drevet.
>Men er der tvivl, får den selvfølgelig lov at leve .

Den har nok bare været skjult.

I Mappeindstillinger > fanen Vis

kan man angive om man vil skjule de beskyttede operativsystemfiler
eller ej.

Hilsen Lars

Fra : Kurt G

Dato : 23-01-07 14:42

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den har nok bare været skjult.
>
> I Mappeindstillinger > fanen Vis
>
> kan man angive om man vil skjule de beskyttede operativsystemfiler

Ved at se nærmere efter, kan jeg godt se, at den ikke er ny. Undskyld!
Jeg har ikke set den før, så den har nok været skjult, og det vil jeg få den
til igen at være.
Tak for hjælpen.

Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 23-01-07 18:07

> Den har nok bare været skjult.
>
> I Mappeindstillinger > fanen Vis
>
> kan man angive om man vil skjule de beskyttede operativsystemfiler
> eller ej.
>

> Hilsen Lars

Den synes jeg ikke rigtig, at jeg kan klare.
Jeg bruger normalt TotalCmd til at manipulere med filer og der kan jeg godt
slå funktionen fra!
Skal det også kunne gøres i stifinder?

Kurt

Fra : Bjarne Chr

Dato : 23-01-07 18:25

> Den synes jeg ikke rigtig, at jeg kan klare.
> Jeg bruger normalt TotalCmd til at manipulere med filer og der kan jeg
> [...]
Ja i Funktioner / Mappeindstillinger / Vis / sæt flueben i skjul beskyttede
operativsystemfiler

Bc

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-07 18:55

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Det er ikke en ny mappe og den kan ikke slettes, så det er som det
> skal være.

Jo den kan.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.