MS Windows
briani 27239
Windows XP maks størrelse på harddisk ?
Fra : Klauss

Dato : 22-01-07 14:53

Da jeg installerede min Maxtor hd på 250 gb som d drev fik jeg besked om at
programmet (Maxtors eget værktøj) foretog en ændring i systemet da
harddisken var over 137 gb.

Vil dette give et problem hvis jeg sætter en 250 gb disk som c drevet og
installerer Windows XP forfra ?

Jeg bliver jo nød til at installere styresystemet før jeg kan køre Maxtors
installeringsværktøj.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-01-07 16:12

Klauss skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Vil dette give et problem hvis jeg sætter en 250 gb disk som c
> drevet og installerer Windows XP forfra ?

Kommer an på hvor gammel din XP er - så vidt jeg husker skal den
være mindst SP1 for at understøtte så store diske/partitioner.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Klauss

Dato : 22-01-07 15:19

Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.

Så der kan nok blive et problem :(

Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?

Fra : jørgen

Dato : 22-01-07 16:27

Klauss wrote:
> Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
> Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.

Du kan lave dig en ny cd med SP2 slipstreamet. google 'slipstreaming'

> Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?

Du kan oprette en ekstra partition til at udfylde pladsen.
Ompartitionering kræver et 3. parts værktøj

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-01-07 20:31

Klauss wrote:

> Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
> Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.
>
> Så der kan nok blive et problem :(

Søg på nettet efter "slipstream". Det er en metode, hvorpå du kan lave
en kopi af din installationscd incl. service packs.

> Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?

Ikke uden tredjepartsprogrammer. Under alle omstændigheder vil jeg
anbefale dig at få slipstreamet en cd - en ubeskyttet Windows holder
ikke mange sekunder på vore dages internet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/