MS Windows
briani 27239
DCOM Server Process Launcher på dansk?
Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-01-07 20:57

Spørgsmålet er enkelt. Hvad hedder tjenesten DCOM
Server Process Launcher på en dansk Windows XP SP2?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-01-07 21:24

Lars Stokholm skrev:

> Hvad hedder tjenesten DCOM Server Process Launcher på en dansk
> Windows XP SP2?

Startprogram til DCOM Serverproces.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-01-07 21:56

On 2007-01-21, Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Startprogram til DCOM Serverproces.

Okay. Hvad gør man, hvis den ikke findes i listen over tjenester?

Det er min søsters computer, der er lige til at sende til lossepladsen
(eller den nærmeste folkeskole), men de vil ikke rigtig ofre et par
tusinde på en ny. Det er desværre mig der yder support på den. ;)

Windows er frisk fra CDen, men der er alle mulige problemer med den.
Hun prøver at installere et program, som melder:

| The installShield engine (iKernel.exe) could not be launched.
|
| RPC-serveren er ikke til rådighed.

Ved at oversætte til engelsk, mener jeg at have sporet mig frem til,
at det er DCOM-tjenesten der ikke kører. Men den findes som sagt ikke
i listen.

For en god ordens skyld skal det måske nævnes, at RPC-tjenesten kører.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-01-07 22:26

Lars Stokholm skrev:

> Okay. Hvad gør man, hvis den ikke findes i listen over tjenester?

Hmm, godt spørgsmål. Mig bekendt så er den ikke afhængig af andre
tjenester lige bortset fra RPC, men den kører jo, så det lyder lidt
sært.

--
Hilsen
Madsen