MS Windows
briani 27239
Acer iDea 500 og Media Center optagelse
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 17:28

Jeg havde tænkt mig at benytte maskinen til at
overføre VHS-optagelser til DVD, og det kræver jo at
man først får optaget skidtet.

Det er kommet så vidt at jeg kan tilslutte
VHS-maskinen via et scart-kabel og se en
VHS-optagelse. Media Center reagerer også ved at
skrive fx AV 1 REC og en rød optagerklat når jeg
trykker 'optag' på fjernbetjeningen. Men såvidt jeg
kan se sker der intet, og der er ingen nye filer at
finde. Selve REC-lampen på maskinen lyser heller
ikke op som den gør når optagelse (af TV) ellers virker.

Mangler maskinen hard- eller software for at optage
fra en analog kilde, og hvad gør man så?

På forhånd tak
Niels P Sønderskov

Fra : Richard Thune

Dato : 21-01-07 18:41

"Niels P Sønderskov" <neil.southwood@remove.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> optagelse (af TV) ellers virker.
>
> Mangler maskinen hard- eller software for at optage fra en analog kilde,

Den optager i mpg2 standard (ikke dvr-ms) og gemmer dem i videomappen (ikke
recorded tv)
RT

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 00:19

Richard Thune skrev:
> [...]
> Den optager i mpg2 standard (ikke dvr-ms) og gemmer dem i videomappen (ikke

Mange tak for svaret. Det virker!

Niels P Sønderskov