MS Windows
briani 27239
fjern programmer
Fra : Egon Stich

Dato : 20-01-07 20:13

I "tilføj og fjern programmer" i xp pro findes listen over programmer, der
kan fjernes.
Hvorledes redigerer man denne liste, altså fjerner et punkt?
Der er gået ged i bæstet, så den tror den har en henvisning, der ikke
existerer mere.

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 20:31

Egon Stich wrote:
> [...]
> Hvorledes redigerer man denne liste, altså fjerner et punkt?
> Der er gået ged i bæstet, så den tror den har en henvisning, der ikke

Jeg kan anbefale EasyCleaner:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
Den har blandt andet en "Add/Remove Program List
Cleaner", som du efterlyser.

-E.G.

Fra : hcma

Dato : 21-01-07 00:25

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvorledes redigerer man denne liste, altså fjerner et punkt?
> Der er gået ged i bæstet, så den tror den har en henvisning, der ikke

meget simpelt: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no36
m v h'
hcma

Fra : jama

Dato : 21-01-07 01:57

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> meget simpelt: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no36
> m v h'
> hcma

Ja, det er den besværlige måde, og også den man skal kende del til
Computere, for at benytte.Brug heller "CCleaner" den kræver ikke meget
kendskab til Computer, for at bruge.
Mvh.Jama

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-01-07 18:27

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

[klip]
> Brug heller "CCleaner" den kræver ikke meget kendskab til Computer, for at
> bruge.

Man skal bare passe på at den ikke sletter nogle filer der hedder noget med
unistall.log, det gjorde den ved mig. Så kunne jeg ikke afinstallere
programmet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-07 20:11

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> unistall.log, det gjorde den ved mig. Så kunne jeg ikke afinstallere

"Renseprogrammerne" kan ikke slette den ugyldige sag fra "uninstall".
Man skal nok prøve sagen med regedit.?

Det egentlige problem er, at jeg ikke kan hverken installere, eller
opdatere, acrobat reader, idet inst.programmet åbenbart finder "en stump" af
en gammel udgave, og derfor afbryder installationen.
Hvor den "stunp", der åbenbart knalder inst.porogrammet ud, er hidtil ikke
lykkedes.
Formoder det er det afstalliringsprog. der henvises til fra
"afindstallerprog, men som åbenbart kun er fragmentarisk.
Manglende uninstall log kunne også være en mulighed.

Løsninger?

MVH
Egon

Fra : Jørgen

Dato : 30-01-07 00:16

> meget simpelt: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no36
> m v h'
> hcma

************************************

Metoden syntes enkel. Mit problem er at fjerne resterne af Widcomm Bluetooth
Software. Besøg i Kontrolpanel/Fjern programmer virker ikke.
Endvidere har jeg et uvelkomment billede hele tiden på mit skrivebord. Det
siger, at der er fundet ny hardware. Rettere det er Guiden til Ny hardware
Fundet. Der er ingen ny hardware, og jeg kan ikke fjerne det.

Jeg gik ind i regedit/HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/ og der fandt jeg WIDCOMM,
som jeg slettede med alle dens underfiler.

Ny start af maskinen. Ingen forandring. Jeg har stadig resterne af
programmet og det billede, jeg
ikke kan komme af med.

Har jeg ikke bårert mig rigtigt ad?
Jørgen