MS Windows
briani 27239
Flere IP-adresser på samme adapter i Vista
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 18-01-07 11:47

Hej

Jeg har tidligere kørt med følgende opsætning i windows XP uden problemer.

En adapter
En IP adresse ved DHCP
En statisk IP adresse

Den statiske IP adresse angav jeg i registreringsdatabasen i:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\

Det har virket upåklageligt og det har tilladt mig at have to computer som
hver var forbundet til internettet og samtidig på et LAN som jeg brugte til
intern filoverførsel.

Nu kører jeg Windows Vista og hvordan laver jeg nu samme trick?
Registreringsdatabasen ser lidt anderledes ud nu. De nøgler jeg plejede at
ændre findes ikke mere. I bund og grund ønsker jeg blot at lave et LAN
(tcp/ip) samtidig med at begge computere hver for sig er forbundet til
internet ved DHCP.

--
Jacob
jacob@etlivmedsle.dk

Fra : Jacob Jensen

Dato : 18-01-07 12:11

Hovsa - som nogle måske har bemærket så hedder jeg altså Jacob og ikke
"news.inet.tele.dk" :) Det gik lidt for stærkt med opsætningen af serveren.