MS Windows
briani 27239
Patche nyinstallere WinXP (uden internet)
Fra : D

Dato : 16-01-07 01:04

Imorgen skal jeg installere en Windows XP. Normalt er det jo ikke noget
problem, at opdatere maskinen med en SP2 og derefter Windows Update men med
denne maskine, tør jeg ikke tilslutte den internettet før den er fuldt
patchet (ingen firewall imellem den og internettet - ud over WinXP's
indbyggede).

1) Vil jeg kunne stole på, at en nyinstalleret WinXP med SP2 + WinXP's egen
firewall kan holde nysgerrige ude indtil maskinen er fuldt patchet via
Windows Update?

2) Kan jeg download en "alle updates efter SP2" CD somewhere (og evt. nemt
installere alle disse patches)?

Fra : jørgen

Dato : 16-01-07 01:46

D wrote:

> 1) Vil jeg kunne stole på, at en nyinstalleret WinXP med SP2 + WinXP's egen
> firewall kan holde nysgerrige ude indtil maskinen er fuldt patchet via
> Windows Update?

Ja. Check dog lige efter, inden tilkobling af netværk, at Windows ikke
automatisk har lavet undtagelser i firewallen.

XP uden servicepack bør også holde. Så vidt jeg er orienteret, er der
ikke fundet nogle huller i Windows' egen firewall endnu.

Når firewallen er aktiveret, kan ormene ikke nå de services som er
fejlbehæftet. Men besøg *kun* Microsoft's hjemmeside indtil alt er
opdateret.

> 2) Kan jeg download en "alle updates efter SP2" CD somewhere (og evt. nemt
> installere alle disse patches)?

Til hver patch er der en "more info", hvor den kan hentes

Fra : jørgen

Dato : 16-01-07 01:53

jørgen wrote:

> XP uden servicepack bør også holde. Så vidt jeg er orienteret, er der
> ikke fundet nogle huller i Windows' egen firewall endnu.

Det passer ikke helt. Der er et mindre hul før SP2 (eller er det SP1?),
hvor tcp/ip stacken er blottet nogle få sekunder inden firewallen kommer
op og køre

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-01-07 01:59

D wrote:

> 1) Vil jeg kunne stole på, at en nyinstalleret WinXP med SP2 +
> WinXP's egen firewall kan holde nysgerrige ude indtil maskinen er
> fuldt patchet via Windows Update?

Ja.

Hvis du vil sikre dig yderliger, så læs denne brugsanvisning igennem
og lav disse ændringer inden du går på nettet med maskinen.
http://www.t29.dk/madsen/tjenester_winxp_sp2.pdf

mvh
Henning

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-01-07 02:12

D <d@REMOVE.invalid.xyz> wrote:

> [...]
> firewall kan holde nysgerrige ude indtil maskinen er fuldt patchet via

Hvad kan de der lige har købt en computer med Windows Xp SP2 ellers
gøre?

Fra : Gamle

Dato : 16-01-07 02:20

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hvad kan de der lige har købt en computer med Windows Xp SP2 ellers
> gøre?

Have f.eks. AVG free + en ny definitionsfil. Så kan man opdatere AVG fra en
mappe. Ydermere kan man hente f.eks. Zonealarm og installere inden man går
på nettet.
Det funker 100% for mig, når jeg hjælper andre.
Hvis man så lige har Superantispyware installeret og kører den, når man er
færdig, så kan man ikke forlange mere.

Mvh.
Torben

Fra : Pluto

Dato : 16-01-07 17:42

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det funker 100% for mig, når jeg hjælper andre.
> Hvis man så lige har Superantispyware installeret og kører den, når man er færdig, så

Jeg ville forlange en kopi af systempartitionen taget før internetforbindelsen blev sat
til. Det gøres med True-Image. Version7 er gratis:
http://www.acronis.com/mag/vnu-ati7