MS Windows
briani 27239
Vista > Trådløst netværk
Fra : Autocadster

Dato : 14-01-07 11:50

Når jeg prøver at Logge Vista på et trådløst netværk, så står den og
prøver lidt og kommer så med "oprette forbindelse tager længere tid end
normalt" derefter så med "kunne ikke logge på det valgte netværk" :-@

Den kan sagtens se og tale med router, for skriver man password
forkert, så fortæller Vista at router siger det er forkert og man skal
prøve igen.

Det er på en ren Vista install hvor der hverken er installeret det ene
eller det andet.

På XP logger man bare lige på efter install uden problemer...

Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre ?

X-fut til dk.edb.netvaerk.traadloest

Autocadster / 2620

Fra : Nicolai

Dato : 14-01-07 13:47

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller det andet.
>
> På XP logger man bare lige på efter install uden problemer...
>
> Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre ?

Det er jo ikke mange informationer du kommer med, men routeren kan jo have
både en netværksnøgle og mac adresse filtrering.

Nicolai

Fra : Autocadster

Dato : 14-01-07 14:44

Nicolai sendte dette med sin computer:
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke mange informationer du kommer med, men routeren kan jo have
> både en netværksnøgle og mac adresse filtrering.

Har ikke en dyt forstand på det, hvad skal der bruges af oplysninger ?

Macadressen, er det på netkortet ? (hvis ja, så er det et og samme på
XP install og Vista)

Og netværksnøglen er den jeg kaldte for password

Autocadster / 2620

Fra : Nicolai

Dato : 14-01-07 15:35

> Har ikke en dyt forstand på det, hvad skal der bruges af oplysninger ?

Har du brugt routeren før, fra samme maskine med XP på? Så er der jo nok
ikke mac filtrering på.

> Macadressen, er det på netkortet ? (hvis ja, så er det et og samme på XP
> install og Vista)

Ja, Mac adressen er på netkortet, så det er det samme.

> Og netværksnøglen er den jeg kaldte for password

Ok, hvis du ændrer routeren til at køre helt åbent, kan du så logge på og få
det til at spille?

> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620

Nicolai

Fra : Autocadster

Dato : 14-01-07 21:56

Følgende er skrevet af Nicolai:
> [...]

> Ja, Mac adressen er på netkortet, så det er det samme.

> Ok, hvis du ændrer routeren til at køre helt åbent, kan du så logge på og få

Niks...

Autocadster / 2620

Fra : Autocadster

Dato : 16-01-07 13:32

Autocadster tastede følgende:
> [...]

> det andet.

> På XP logger man bare lige på efter install uden problemer...

> Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre ?

Virkelig ingen der sider/sad med samme problem og nu har en løsning ?

Autocadster / 2620