MS Windows
briani 27239
Sikkerhedskopiering!
Fra : Marberg

Dato : 13-01-07 20:21

Jeg vil gerne har kopieret hele min harddisk over på en extern HD ca. 17
GB men hver gang går det hele i stå på grund af nedenstående meddelelse
Hvordan laver jeg det om så hele disken kopieres over på een gang?

Jeg får en meddelelse lyder sådan her.

Der er ikke mere plads, eller sikkerhedskopifilen.(bkf) er for stor til
disken.
Bemærk! Hvis disken er formateret med fat32, må sikkerhedskopifilen
højst være på 4 GB.
Sikkerhedskopieringen stoppes!

Med venlig hilsen

Marberg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-01-07 20:37

Marberg pretended :
> Bemærk! Hvis disken er formateret med fat32, må sikkerhedskopifilen højst
> være på 4 GB.

Er disken formateret med FAT32 ? for så har du nok problemet her.

Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".

Fra : Marberg

Dato : 13-01-07 21:00

Henrik Stidsen skrev:
> Marberg pretended :
>
> Er disken formateret med FAT32 ? for så har du nok problemet her.

Ja det er den sandsynligvis, men hvordan får jeg ændret det?

Marberg

Fra : Per

Dato : 13-01-07 21:12

"Marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er den sandsynligvis, men hvordan får jeg ændret det?
>
> Marberg

Går udfra at du bruger XP.

Højreklik på disken i stifinder - formatér - vælg NTFS og formatér så.

Så burde den være der.

Mvh. Per

Fra : Henrik Hartig

Dato : 13-01-07 21:27

Per wrote:

> Går udfra at du bruger XP.
>
> Højreklik på disken i stifinder - formatér - vælg NTFS og formatér så.
>
> Så burde den være der.
>
> Mvh. Per

Så mister manden jo sine data!
Du kan konvertere fra fat32 til NTFS (men IKKE NTFS -> FAT32) uden datatab:
I dos-prompten (KØR->cmd):
convert "DREVBOGSTAV":/FS:NTFS
f.eks. convert c:/FS:NTFS

Du følger anvisningen og næste gang Windows starter er dit drev konverteret.

/henrik

Fra : Per

Dato : 13-01-07 22:17

"Henrik Hartig" <henrik.hartig@varmmail.com> skrev i en meddelelse

> Så mister manden jo sine data!

Jeg fik opfattelsen af, at det var modtagerdrevet der var i FAT32.

Man burde da også kunne overføre data fra en FAT32 uden de problemer han
nævner - Der kan jo i sagens natur netop ikke være filer over 4 gb på en
FAT32.

Mvh. Per

Fra : Henrik Hartig

Dato : 13-01-07 23:03

Per wrote:

> Jeg fik opfattelsen af, at det var modtagerdrevet der var i FAT32.

Jo hvis der ikke er data på modtagerdrevet vil en formatering - som du
nævner - være at foretrække, men ellers kan en konvertering - som jeg
nævner - klare problemet uden datatab.

> Man burde da også kunne overføre data fra en FAT32 uden de problemer han
> nævner - Der kan jo i sagens natur netop ikke være filer over 4 gb på en
> FAT32.
Ved ikke om du henviser til min tråd hvor jeg siger at KONVERTERINGEN
kun kan foregå en vej og ikke konverteres tilbage (ligesom Islam ;) )

FAT32 -> NTFS ok
NTFS -> FAT32 ikke mulig

/henrik

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-01-07 23:16

Per skrev:

>Der kan jo i sagens natur netop ikke være filer over 4 gb på en FAT32.

men der kan sagtens være filer i alt der skal sikkerhedskopieres på over 4
gb, og da MS's sikkerhedskopieringsprogram kan lave backup i en fil .bkf
kan denne sagtens blive større end 4 gb.

og det er jo lige netop en bkf fil der er større end 4 gb der er problemet.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Marberg

Dato : 14-01-07 12:36

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
> .bkf kan denne sagtens blive større end 4 gb.
>
> og det er jo lige netop en bkf fil der er større end 4 gb der er problemet.

1000 tak for hjælpen, det lykkedes at få kopieret det hele.

MVH
marberg

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-01-07 00:48

Marberg skrev:

> 1000 tak for hjælpen, det lykkedes at få kopieret det
> hele.

Hvad gjorde du, formaterede du disken til NTFS?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk