MS Windows
briani 27239
Hjælp ønskes!
Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-01-07 13:45

Min nieces computer er blevet "inficeret" med et eller andet program.

Hun har fået et program ind som hedder antivermis, det skule angiveligt være
et antispyware program.
Men det er ikke til at slippe af med igen. Har prøvet alt muligt.
Programmet påstår at der er en spybotworm inde på computeren, men ingen
andre programmer kan finde den.
Så spørgsmålet er om det ikke er programmet selv der er den største spyware.
Har prøvet med spyfighter, og ad-aware. Sidste program fandt nogle dataminer
som er blevet slettet.
Ligesom jeg har slettet alt hvad jeg kan finde om antivermis. Men alligevel
dukker der stadig en lille boks op med at den er inficeret.

Hvad pokker kan jeg gøre mere end at "nuke" XP og starte helt forfra??? Det
vil jeg dog helst være fri for.

Elmer

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-01-07 13:59

http://411-spyware.com/remove-antivermins

http://spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33605

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-01-07 14:36

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> http://411-spyware.com/remove-antivermins
>
> http://spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33605

Det vil jeg prøve!

Elmer

Fra : Lyrik

Dato : 13-01-07 14:37

Den 13.01.2007 kl. 13:45 skrev Elmer Fjort <Whoknows@Whocares.com>:

> [...]
> være
> et antispyware program.
> Men det er ikke til at slippe af med igen. Har prøvet alt muligt.
+++++++
Ja det er en slags programmer som jeg kalder "Hijackware". den kører efter
idéen: "Jeg lokker dig ind på en side og overfalder dig hvorefter jeg
tager din computer som gidsel" Jeg slipper dig ikke fri før du betaler en
fuldpris af programmet. Så slipper jeg dig heller ikke fri men lader være
med at plage dig en tid"
"Jeg er fuldt lovlig, for jeg opererer under et skalkeskjul der for
eksempel hedder at rense dit system eller befri dig for spyware." "Mit
formål er at presse dig for en som regel mindre sum penge så du finder dig
i tabet."

Rene mafiametoder.

Jeg husker tydeligt da jeg selv blev offer for det. Programmet dukkede op
midt på skrivebordet mens jeg ikke var aktivt på nettet. PÅ SKRIVEBORDET!
der var en meddelelse om at det var fra Microsoft og jeg lige skulle
trykke her for at undgå fare.
SÃ¥ kunne jeg ikke komme forbi programmets hjemmeside med IE.
Jeg måtte via en anden browser undersøge nettet for løsninger.
Man kan i IE gå ind under sikkerhed i indstillinger og vælge indkørsel
forbudt skiltet. her kan man indskrive programmets adresse, gerne flere
som restricted sites. således at den ikke kan overfalde en.

Men jeg anbefaler at man ALDRIG!(med en enkelt undtagelse i starten)
surfer med Internet Explorer. Download OPERA i stedet den kan du både
modtage mails i og skrive på newsgroups. Og den har faneblade og phishing
kontrol. Men for at få: "Det har IE7 også " til at forstumme- så modtages
der 0-virus/hijackware igennem den! Det kan ingen anden browser præstere.
Du skal bruge 1 time eller to for at lære den at kende, men så kører det
bare for dig. spam fjerner man ved at højreklikke ude til venstre og vælge
fjern spam-vips så er det hele væk.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Elmer Fjort

Dato : 14-01-07 13:13

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tl3hfzqfcof222@lyriks-computer.local...

> [...]
> bare for dig. spam fjerner man ved at højreklikke ude til venstre og vælge

Det kunne se ud til at jeg har fået bugt med det, ihvertfald indtil
videre.
Ad-aware fandt indtil flere "miner" og lidt andet "sjov" på hendes
computer.
Efter at have fået det fjernet, blev der ro.
Jeg skal give rådet med Opera videre til hende.

Tak for hjælpen.

Elmer

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 14-01-07 13:34

Det ville være rart hvis det var rigtigt. Det er det desværre ikke
Opera har gennem tiden haft mange kendte problemer. Søg på Google
efter "opera +exploit"
Så Opera er ikke løsningen.
Hav en god Antivirus og antispyware som er opraderet dagligt så er du
kommet langt hent regelmæssigt opdateringer fra Microsoft (sæt
eventuelt windows til selv at hente og installere kritiske
opdateringer). Har du Java installeret så check regelmæssigt hos SUN
efter opdateringer.
Sidst men ikke mindst læs altid hvad det egentligt er du klikker OK
til når du installerer noget fra Internettet.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-01-07 13:59

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sidst men ikke mindst læs altid hvad det egentligt er du klikker OK
> til når du installerer noget fra Internettet.

Jeg må give Jens Peter ret en IE er noget af det sikreste at bruge hvis man
tænker sig om, men den er lidt langsom til at downloade endnu håber IE7
bliver bedre, så jeg bruger Firefox til at downloade og derved har jeg redet
mig lidt "godt" spyware i ny og næ. Mit råd er derfor dette ved et vel
opdateret XP system hold fast ved IE ellers brug den browser hvis
brugerflade du bedst kan lide.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-01-07 15:23

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> posting:

>Opera har gennem tiden haft mange kendte problemer. Søg på Google
>efter "opera +exploit"

Du kunne også bare have henvist til den her:

IE 7
Affected By    4 Secunia advisories
Unpatched    75% (3 of 4 Secunia advisories)
- http://secunia.com/product/12366/

IE 6
Affected By    110 Secunia advisories
Unpatched    17% (19 of 110 Secunia advisories)
- http://secunia.com/product/11/

Opera 9
Affected By    3 Secunia advisories
Unpatched    0% (0 of 3 Secunia advisories)
- http://secunia.com/product/10615/

Opera 8
Affected By    15 Secunia advisories
Unpatched    0% (0 of 15 Secunia advisories)
- http://secunia.com/product/4932/

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-01-07 15:27

Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

Og lige for at medtage FF.

Mozilla Firefox 2.0.x
Affected By    2 Secunia advisories
Unpatched    50% (1 of 2 Secunia advisories)

Mozilla Firefox 1.x
Affected By    39 Secunia advisories
Unpatched    10% (4 of 39 Secunia advisories)

Fra : Lyrik

Dato : 15-01-07 15:19

Den 14.01.2007 kl. 15:26 skrev Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk>:

> [...]
>
> Mozilla Firefox 1.x
> Affected By    39 Secunia advisories
> Unpatched    10% (4 of 39 Secunia advisories)

++++++++++++++++++
Det er meget godt at du linker til en sådan undersøgelse, men du har
ligesom glemt at komme med en konklusion som "fru Hansen" kan bruge til
noget.
Så jeg konkluderer ligesom i mit første indlæg:
Konklusionen af denne undersøgelse af sikkerhedseksperter er at Opera er
den sikreste browser og at de har 0% sikkerhedsadvarsler til den.
Derimod er Internet Explorer den mest sårbare browser noget menneske kan
benytte sig af.
Hold dig fra IE! Surf aldrig med den. Skal du absolut bruge den til et
site som microsofts venner har monopoliseret for IE, så kun på det site.
lær Opera at kende og brug den. den er hurtigere da den er skrevet fra
bunden i maskinkode mens IE er et "stillads" bygget over en ælgammel
softwareversion af en Mozillabrowser, så vidt jeg er orienteret.
Men uanset hvad den er skrevet over, så er den måltavle for alle
hackerangreb. IE er lig "Internet Exploder

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-01-07 02:09

Lyrik wrote:
> [...]
> orienteret. Men uanset hvad den er skrevet over, så er den måltavle for alle
> hackerangreb. IE er lig "Internet Exploder

Nu har jeg aldrig brugt andet end Internet Explorere og bruger ikke
andre sikkerhedsprogrammer end dem der er med windows, og så
lige Madsens opskrift.
Jeg har _aldrig_ været udsat for malware. Dette skyldes, jeg _aldrig_
surfer efter porno og/eller piratsoftware. Ergo, hvis du har været udsat
for malware er du en lidderbuk, der stjæler dit software.

Henning

Fra : jørgen

Dato : 16-01-07 02:14

Henning Præstegaard wrote:

> Jeg har _aldrig_ været udsat for malware. Dette skyldes, jeg _aldrig_
> surfer efter porno og/eller piratsoftware. Ergo, hvis du har været udsat
> for malware er du en lidderbuk, der stjæler dit software.

Det er ikke altid en forudsætning for at få uventede gæster.

Eksempel: myspace.com

Det er ikke et pornosite, men alligevel blev de ramt, da deres
bannerhost leverede en reklame-virus til dem.

Fra : jørgen

Dato : 16-01-07 13:32

Henning Præstegaard wrote:

> Jeg har _aldrig_ været udsat for malware. Dette skyldes, jeg _aldrig_
> surfer efter porno og/eller piratsoftware. Ergo, hvis du har været udsat
> for malware er du en lidderbuk, der stjæler dit software.

Er det overhovedet muligt? At være mand, tilkoblet internettet og aldrig
kigge på let klædte damer?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-01-07 01:06

jørgen wrote:

> Er det overhovedet muligt? At være mand, tilkoblet internettet og
> aldrig kigge på let klædte damer?

Nyhedsgrupper du. Det er svaret. Men som sagt. Bruger aldrig
www til at kikke efter let afklædte damer.

mvh
Henning

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-01-07 11:51

Henning Præstegaard wrote:

> Nyhedsgrupper du. Det er svaret. Men som sagt. Bruger aldrig
> www til at kikke efter let afklædte damer.

De let PÅklædte damer er også lidt sjovere ;)

Fra : Lyrik

Dato : 19-01-07 23:27

Den 17.01.2007 kl. 01:06 skrev Henning Præstegaard
<onkelhenning@not.valid>:

> Nyhedsgrupper du. Det er svaret. Men som sagt. Bruger aldrig
> www til at kikke efter let afklædte damer.
>
> mvh
> Henning
++++++++++++
Du er ikke mere dydig end mange andre. Jeg beskrev hvordan man efter at
have installeret XP blev smidt ind på msn.com og allerede der blev min PC
udsat for angreb!

Når eksperterne i sikkerhed siger at det er den største risiko, så er det
vel rigtigt.
Måske er din pc fyldt med vira og trojaner? Du ved det måske bare ikke?
Inden du puster dig op og brækker dig en gang til over verdens synd, så
kan jeg fortælle dig at min søns PC hakkede lidt i det engang. Så slukkede
den. Det var da virus bredte sig til hans bios og destruerede hans
maskine.Den ændrede en enkelt bit i bios.-Tjaa., det var dengang.
Senere havde han 40 malware på den på en gang. Men den hutlede sig da
igennem.))

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-01-07 12:42

Lyrik <lyrik@heaven.dk> posting:

>lær Opera at kende og brug den. den er hurtigere da den er skrevet fra
>bunden i maskinkode

Nok bygger Opera ikke på andet end Opera selv, men direkte skrevet i
maskinkode tror jeg næppe den er Den er skrevet i C++, så vidt
jeg er orienteret.

Fra : Lyrik

Dato : 15-01-07 15:01

Den 14.01.2007 kl. 13:34 skrev Jens Peter Karlsen [FP-MVP]
<jpkarlsen@mvps.org>:

> Det ville være rart hvis det var rigtigt. Det er det desværre ikke
> Opera har gennem tiden haft mange kendte problemer. Søg på Google
> efter "opera +exploit"
> Så Opera er ikke løsningen.
++++++++
hvis man gør som du foreslår så får du to tre indlæg.
Det ene handler om at opgradere til Operas nuværende 9.1 browser.
det andet påpeger den generelle risiko ved angreb på *jpg-filer og den
tredie om udnyttelse af javascript.
Næh du prøv at søge på Internet explorer + exploits og sammenlign!))
Her er tusindvis af sider med udnyttelsesguf!

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"