MS Windows
briani 27239
Dual-boot opsætning
Fra : Morten Bowman

Dato : 11-01-07 23:14

Hejsa
Jeg er ved at gøre klar til Vista, men har ikke kørt dual-boot siden W98.
Er det bedste stadig at lave dette setup?
c: bootfiler
d: XP
e: Vista

Fra : SoftMan Brian

Dato : 12-01-07 07:56

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
> [...]
> Jeg er ved at gøre klar til Vista, men har ikke kørt dual-boot siden W98.
> Er det bedste stadig at lave dette setup?

Den løsning jeg bruger, er at lave en primær partition for hvert OS, og så
sætte den med det os jeg vil installere som aktiv. Ulempen er at man skal
boote op i det aktive OS, før man kan skifte. Fordelen er at man har en
individuel intakt bootsektor for hvert system. så kan man fuldt formatere
enhver harddisk uden at få boot problemer, og geninstallere som man lyster.

en anden løsning med intakte bootsektorer er at installere OS på hver sin
harddisk, og så ændre bootrækkefølgen for harddisk i BIOS.

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-01-07 13:37

On Fri, 12 Jan 2007 07:56:09 +0100, "SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>en anden løsning med intakte bootsektorer er at installere OS på hver sin
>harddisk, og så ændre bootrækkefølgen for harddisk i BIOS.

Jeg oplevede aldrig problemer med min boot-sektor i den tid jeg kørte med
dual-boot. Jeg geninstallerede ofte både W98 og 2000/Xp uden problemer
overhovedet.
Hvordan tænker du der kunne opstå problem?