MS Windows
briani 27239
Disklæsningsfejl...genstart computeren
Fra : SpookiePower

Dato : 11-01-07 22:35

Jeg er løbet ind i et problem jeg ikke lige kan komme fri af.
Jeg har fundet en HD frem som jeg vil sætte i en maskine, som
det eneste HD drev. Da jeg tilsluttede HD'en (maxtor 120Gb)
bootede jeg op på Maxtor-Maxblast4 cd'en, formaterede HD'en,
undersøgte den for fysiske fejl som den ikke havde nogle af.
Jeg satte nu maskinen til at boote på DVD-drevet, smed en
original XP-pro cd i og valgte HD'en hvorpå xp skal ligge.
Da den har overført de filer der skal overføres (i dos skærmen)
skal computeren genstarte. Her kommer den med fejlen -
disklæsningsfejl. Det burde ikke være en fysisk fejl,
for det har jeg jo tjekket for. Hvad kan det ellers
skyldes ??

--
My PhotoGallery
www.photo.box2600.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-01-07 22:40

On Thu, 11 Jan 2007 22:34:32 +0100, SpookiePower
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

> [...]
>disklæsningsfejl. Det burde ikke være en fysisk fejl,
>for det har jeg jo tjekket for. Hvad kan det ellers

Mon ikke fejlen ligger i BIOS. Du har sat den til at boot'e fra en
harddisk der ikke eksisterer....

<mlr>

Fra : SpookiePower

Dato : 11-01-07 22:51

Michael Rasmussen wrote:

> Mon ikke fejlen ligger i BIOS. Du har sat den til at boot'e fra en
> harddisk der ikke eksisterer....

Nej, det har jeg undersøgt.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-01-07 23:09

On Thu, 11 Jan 2007 22:51:11 +0100, SpookiePower
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

>Nej, det har jeg undersøgt.

Ok,

Hvad er det helt præcis der giver dig en fejlmeddelelse: Er det BIOS,
eller kommer den et stykke ind i Windows opstarten ?

Hvilket program var det helt præcis du brugte til at teste disken for
fejl ? Maxtor diske bør testes med PowerMax...

Kan det tænkes at Disken på en-eller-anden måde har flyttet sig, dvs
var på enplacering da du boot'ede installations CD'en og nu ligger på
en anden placering: For så stemmer oplysningerne i boot.ini ikke
længere...

<mlr>

Fra : SpookiePower

Dato : 11-01-07 23:23

Det lykkedes mig at fjerne fejlen. Den har et par gange før
sagt "overclocking failed". Ikke at jeg har overclocket den
på nogen måde, men jeg ændre på en opsætning i BIOS vedr.
overclocking, så, så jeg ikke mere til den. Mærkeligt.

Men jeg har fået endnu et mærkeligt problem.

Efter at maskinen har bootet på xp-cd'en, installeret
de filer der skal installeres og genstarter for at
fortsætte installationen, går det galt igen.

I stedet for kommer med "overclocking failed" fejlen,
siger den nu "Windows kunne ikke starte, fordi denne
fil er beskadigt eller mangler : \windows\system32\config\
system\" Jeg har aldrig oplevet dette før.

Fra : O. Skjold

Dato : 11-01-07 23:50

SpookiePower skrev i

<klip>

> I stedet for kommer med "overclocking failed" fejlen,
> siger den nu "Windows kunne ikke starte, fordi denne
> fil er beskadigt eller mangler : \windows\system32\config\
> system\" Jeg har aldrig oplevet dette før.

Registreringsdatabasen er ødelagt. Hvis du gider, så kan den
gendannes ved at følge denne vejledning:
http://support.microsoft.com/kb/307545

Få i øvrigt hellere checket en gang mere at bundkort/disk er ok

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : SpookiePower

Dato : 12-01-07 00:00

O. Skjold wrote:

> Registreringsdatabasen er ødelagt. Hvis du gider, så kan den gendannes
> ved at følge denne vejledning: http://support.microsoft.com/kb/307545

Men det er jo inden at xp bliver installeret færdig på computeren.
Kan det så allerede gå galt med Registreringsdatabasen ?