MS Windows
briani 27239
Functionen Musicalbum art?
Fra : Erling S.

Dato : 11-01-07 16:16

Hej gruppe.
Jeg har købt mig en mp3-afspiller, der understøtter visning
af f.eks. CD-cover under afspilning af musikfiler.

Men hvilken program skal man have fat i for at kunne gemme
det i en mp3-fil?

Jeg har en enkelt mp3-fil, hvor coveret vises, så det virker
åbenbart.

Jeg har kikket på min Windows Media Player. Den kan jo hente
covers på nettet, når man ripper.
Men kan man sætte disse covers i i mp3-filen?
Jeg har prøvet at kopiere covers over i mp3-spille, men
det hjælper ikke, så det skal nok være et speicielt program,
der kan indsætte dette i selve mp3-filen?

Nogen bud?

vmh
Erling

Fra : Richard Thune

Dato : 11-01-07 19:03

> Jeg har kikket på min Windows Media Player. Den kan jo hente
> covers på nettet, når man ripper.
> Men kan man sætte disse covers i i mp3-filen?
Hvis det er en af de nyere (10-11) så ja.
I biblioteket vælg alle numre i et album, højreklik og vælg avanceret
koderedigering, så fanen billeder og tilføj, hvis du vil bruge de billeder
der er downloaded gå til musikmappen og vælg billedet folder.jpg, filen er
system og skjult men skriver du navnet findes den alligevel. Vælg billedtype
til omslag (forside).
RT

Fra : Erling S.

Dato : 11-01-07 20:53

Richard Thune skrev:
> [...]
> system og skjult men skriver du navnet findes den alligevel. Vælg billedtype

Hej.
Tak for tipset.
Det virker fint her, men jeg kunne ikke finde funktionen "avanceret
koderedigering" i version, så jeg brugte min bærbare, der har version 10.
mvh
Erling

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-01-07 19:52

On Thu, 11 Jan 2007 16:16:26 +0100, Erling S. wrote:

> Nogen bud?

Jeg ved at Tag&Rename kan, den kan ovenikøbet finde covers hos bl.a. Amazon
for dig:

http://www.softpointer.com/tr.htm

Fra : Erling S.

Dato : 11-01-07 20:54

Thomas Jespersen skrev:

> Jeg ved at Tag&Rename kan, den kan ovenikøbet finde covers hos bl.a. Amazon
> [...]
Jeg har lige hentet den hjem og vil prøve at installere den.
mvh
Erling