MS Windows
briani 27239
Serial til XP Prof. eller omvendt.
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-07 17:12

Hej

Jeg står med en gammel firma PC hvor der er bundled XP Prof.

Firmaet eksisterer ikke længere, og PC'en står nu til en reinstall. Vi
har den originale label på kabinetet som viser:

Windows XP Professional 1-2 CPU
IBM
[serial nummer]

Er der nogen der kan svare på om den er låst til en bestemt udgave af XP
eller om jeg bare kan tage en hvilken somhelst XP Prof CD og smide i den
og så bruge den label?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : jama

Dato : 07-01-07 17:38

> [...]
>
> Er der nogen der kan svare på om den er låst til en bestemt udgave af XP
> eller om jeg bare kan tage en hvilken somhelst XP Prof CD og smide i den

--------------------------------

Har været ude for, at når det er en Firma PC der er solgt, så har Microcoft
indraget det pågældene serial nr.Jeg har selv en PC, hvor nr.ikke duer og
jeg har et original Windows XP Label bagpå PCen.
Mvh.Jama

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-07 17:52

In article <45a12206$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> Har været ude for, at når det er en Firma PC der er solgt, så har Microcoft
> indraget det pågældene serial nr.Jeg har selv en PC, hvor nr.ikke duer og
> jeg har et original Windows XP Label bagpå PCen.

Okay det tegner da ikke godt.

Måske jeg skulle give dem et kald på mandag og høre hvor jeg står.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-01-07 20:19

Martin Johansen [6000] skrev:

> Okay det tegner da ikke godt.
>
> Måske jeg skulle give dem et kald på mandag og høre hvor jeg står.

Serienummeret bestemmer om du skal bruge en retail,oem eller corporate cd.
Når den sidder på et klistermærke på pc'en, kan du godt gå ud fra at det er
en OEM cd du skal bruge. Der findes et par hacks til at modificere en retail
cd til at sluge et oem cd og omvendt.

Når du skal aktivere den, ringer du til MS, siger du har formateret den, og
fortæller hvor mange pc'ere key'en er brugt på, så skulle de gerne validere
den.

Microsoft har ingen mulighed for at terminere licensen fordi det er en firma
pc der skifter ejer.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-07 21:16

In article <45a146d5$0$49208$14726298@news.sunsite.dk>,
"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote:

> Serienummeret bestemmer om du skal bruge en retail,oem eller corporate cd.
> Når den sidder på et klistermærke på pc'en, kan du godt gå ud fra at det er
> en OEM cd du skal bruge.

Jeg ville egentlig gætte på det var en Corporate?

> Der findes et par hacks til at modificere en retail
> cd til at sluge et oem cd og omvendt.

Hacks = ulovligt?

> Når du skal aktivere den, ringer du til MS, siger du har formateret den, og
> fortæller hvor mange pc'ere key'en er brugt på, så skulle de gerne validere
> den.

Okay det vil jeg prøve hvis andet fejler.

Takker :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Asle Bjerva

Dato : 07-01-07 21:50

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg ville egentlig gætte på det var en Corporate?

> Hacks = ulovligt?

> Okay det vil jeg prøve hvis andet fejler.
>
> Takker :)

Hvis dette er en IBM PC, er de utstyrt med en recovery funksjon som
aktiveres med F11 under oppstart.
Dette ligger på en skjult partisjon på harddisken som formattering ikke
ødelegger, og heller ikke partisjonering om en ikke spesielt går inn for å
slette den. Ved å kjøre det slettes ALT på C drevet, og PCen gjenopprettes
slik den var fabrikkny !
Hvis recoveryfunksjonen er fjernet, kan en kjøpe recoveryCD fra IBM for
2-300 kr.
Så har man en lovlig lisens og lovlig programvare.
Hvis PCen fortsatt er under garanti (sjekk hos IBM) kan en FÅ denne (disse)
recoveryCD'ene gratis-
--
AsleB;Oslo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-07 23:03

In article <zNCdnSKuQ5ZnwTzYRVnzvA@telenor.com>,
"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> wrote:

> Hvis dette er en IBM PC, er de utstyrt med en recovery funksjon som
> aktiveres med F11 under oppstart.

Det er en IBM, så det vil jeg lige tjekke ud.

> Hvis recoveryfunksjonen er fjernet, kan en kjøpe recoveryCD fra IBM for
> 2-300 kr.

Det er jeg mere til :)

--
Med venlig hilsen,