MS Windows
briani 27239
hjælp til lyd kort
Fra : Ole H

Dato : 05-01-07 17:56

Min gamle fars pc-er en Aldimaskine fra ca. 2001 model Medion (PCMT5) MED MT
91/32301 MED DK

Den gik ned så jeg har geninstalleret XP, nu kan den så godt finde lydkortet
men det bliver ikke installeret og han har ikke længere driverne! XP siger
blot at derer fundet et MULTIMEDIELYDKORT!

Det er et onboard lydkort! Er der nogen bud på hvilke drivere jeg skal have
fat på! Der kan vel ikke være brugt så mange forskellige lydkomponenter i
Medion maskinerne!

Jeg kan allerede nu sige, at det ikke er et AC97 de drivere har jeg prøvet!

Hilsen Ole

--

fjern 2300 i mailadressen

snailes772@2300hotmail.com

Fjern 2300 hvis du skriver direkte

Fra : ck

Dato : 05-01-07 18:40

> Jeg kan allerede nu sige, at det ikke er et AC97 de drivere har jeg
> prøvet!
>
> Hilsen Ole

Har du prøvet og søge efter driveren hos medion under driver og opdateringer
www.medion.com/dk/

CK

Fra : Ole H

Dato : 05-01-07 21:32

Tak for hjælpen

Lydkortet er et C-Media Soundchip 8738

Grunden til at jeg ikke umiddelbart kunne bruge Medions hjemmeside var, at
jeg bor et stykke vej fra den gamle, han bruger forstørrelsglasset i XP når
han er på nettet, så at skulle bede ham om at give mig serienummeret over
telefonen ville ikke blive en succes. Man skal angive serienr. for at
downloade.

Jeg har nu alligevel tvunget den gamle ned på knæ med et forstørrelsesglas
og fået samtlige nummer på pc-en, det tog ca. 45 minutter, så problemet er
løst (-; - Medion havde alle driverne, undtagen XP som jo er præinstalleret
ved køb, jeg har nu mailet Medion om en løsning på problemet med XP, så nu
er jeg spændt på hvad de siger, de skriver på deres hjemmeside at såfremt
man har brug for en hel ny installation skal man kontakte dem, det er hermed
gjort. Den cd-er der følger med ved køb er en man kan bruge til at genskabe
maskinen, men kun hvis backuppen ligger på D:drevet, men jeg har gr. virus
lavet en ny partion så alt er væk.

Hilsen Ole

Fra : ck

Dato : 06-01-07 10:06

"> Tak for hjælpen

Og jeg siger tak for du lige kommer med en melding om hvordan det gik, jeg
syntes det er ret irriterende at folk ikke kommer med en tilbagemelding om
det råd de fik lykkedes, eller de har fået en anden løsning på problemet

CK