MS Windows
briani 27239
Defender virker ikke længere
Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 04-01-07 18:02

Jeg har fået et problem med at Windows Defender lige efter start af PC med
denne fejlmeddelelse i et vindue:

Application failed to initialize: 0x800106ba. A problem caused Windows
Defender Service to stop. To start the service, restart your computer or
search Help and Support on how ti start a service manually.

Problemet synes at starte efter forrige opdatering af defender via microsoft
update. Jeg har siden fået installeret endnu een update af defender og har
stadig samme problem. Jeg har forsøgt at starte defender manuelt og her får
jeg samme fejl. Der findes på microsoft hjemmeside en procedure for at
afinstallere defender, men den er lidt kompliceret, så jeg søger her
foreløbig en anden løsning.

På forhånd tak for hjælp

Fra : KIJ

Dato : 04-01-07 18:40

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <dont_spam_me@invicible.com> skrev i en
meddelelse news:459d3304$0$13970$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> jeg samme fejl. Der findes på microsoft hjemmeside en procedure for at
> afinstallere defender, men den er lidt kompliceret, så jeg søger her

Måske skal du have den sidste version, set bl.a. hos VerdensNavle:

Windows Defender klar til download
Microsoft har netop udsendt den endelige version af
sikkerhedsprogrammet Windows Defender.
http://www.comon.dk/newsletter.php?id=28766
http://kortlink.dk/microsoft/3gkm
http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=565

Men husk at afinstallere den gamle version forinden.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 04-01-07 19:38

> [...]
Der findes på microsoft hjemmeside en procedure for at
> afinstallere defender, men den er lidt kompliceret, så jeg søger her

Du kan da nemt afinstallere Defender via kontrolpanel Tilføj / Fjern
Programmer. Jeg lader Defender selv tjekke for nye opdateringer hver gang
den kører en scanning. Det bruger jeg slet ikke microsoft update til og den
kører uden problemmer her. Du har vel hentet den færdige version?
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=435BFCE7-DA2B-4A6A-AFA4-F7F14E605A0D&displaylang=en

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-01-07 23:13

> [...]
> jeg samme fejl. Der findes på microsoft hjemmeside en procedure for at
> afinstallere defender, men den er lidt kompliceret, så jeg søger her

Hej

Bare hent den nye (ikke Beta) Defender og installer den

Du behøver ikke at afinstallere den gamle (som "KIJ" siger)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 04-01-07 23:29

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Bare hent den nye (ikke Beta) Defender og installer den
>
> Du behøver ikke at afinstallere den gamle (som "KIJ" siger)

hmmm Note: If you have version 1.1.1592.0, you must first manually uninstall
Windows Defender before you can install this newer version. To configure or
remove the existing version, use Add/Remove programs in the Control Panel.

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 05-01-07 08:11

"Bjarne Chr" <Ude@Af-Drift.invalid> skrev :
> [...]
> uninstall Windows Defender before you can install this newer version. To
> configure or remove the existing version, use Add/Remove programs in the

Mange tak for hjælpen til jer alle. Det vil jeg forsøge at gøre.

/Viggo

Fra : Brian S Jensen

Dato : 05-01-07 14:02

"Bjarne Chr" <Ude@Af-Drift.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> uninstall Windows Defender before you can install this newer version. To
> configure or remove the existing version, use Add/Remove programs in the

Hej BC

Jeg har gjort det på 10-15 PC inden for de sidste par dage, og jeg har ikke
afinstalleret på nogen af dem - har dog heller ikke tjekket hvilken version
der lå i forvejen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-01-07 17:48

> [...]
> ikke
> afinstalleret på nogen af dem - har dog heller ikke tjekket hvilken

Hej
Man har jo lov til at være heldig, selv om man ikke altid gør som "mor"
siger jeg tror faktisk også at Defender hed Windows AntiSpyware (Beta)
engang?

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : vagn

Dato : 05-01-07 13:37

On Thu, 4 Jan 2007 23:13:04 +0100, "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Bare hent den nye (ikke Beta) Defender og installer den
>
>Du behøver ikke at afinstallere den gamle (som "KIJ" siger)

det ovenstående forvirrer lidt !
den nyeste udgave af Defender på Microsoft's sider er Beta 2 -
andre udgaver har jeg ikke set ?

venlig hilsen,
Vagn

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-01-07 17:38

"vagn" <vkp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> det ovenstående forvirrer lidt !
> den nyeste udgave af Defender på Microsoft's sider er Beta 2 -
> andre udgaver har jeg ikke set ?
>
> venlig hilsen,
> Vagn

Ja det er lidt forvirrende men når du vælger download får du den færdige

Fra : vagn

Dato : 05-01-07 23:59

On Fri, 5 Jan 2007 17:37:52 +0100, "Bjarne Chr" <Ude@Af-Drift.invalid>
wrote:

>"vagn" <vkp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Ja det er lidt forvirrende men når du vælger download får du den færdige
> [...]

Tusind tak for hjælpen,- jeg må have haft slørede briller,- nu er det
igen helt i orden !

hilsen,
Vagn