vedr. smertefri tandbehandling
Fra : kim

Dato : 28-06-01 11:47

hej.
jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen her i gruppen der kan
anbefale en tandlæge i storkøbenhavn hvor deres motto er : smertefri
tandbehandling, eller at Jeres egen erfaring siger at tandlægen tager hensyn
og er meget god til at man som patient skal undgå smerter ved rodbehandling
og lignende ?

Adresser og telefonnummere ønskes.

Med Venlig Hilsen
Kim
Kio@e-box.dk
-------------------oooOOooo----------------------

Fra : Stefan

Dato : 29-06-01 18:00

"kim" <kio@e-box.dk> wrote in message
> [...]
hensyn
> og er meget god til at man som patient skal undgå smerter ved

Det kan vel aldrig blive mindre smertefrit end den smerte der fremkommer ved
at bedøve?

Venligst Stefan

Fra : kim

Dato : 29-06-01 19:24

jo....det kan det faktisk godt Stefan.
jeg har telefonisk for et par dage siden snakket med Tandlægerne i Farum (
http://www.gerdes.dk/) som siger at de kan skikke UDEN man kan mærke det...
Desuden har jeg ingen problemer med nåle da jeg som gammel sportsmand har
været på hospitalet mange gange pga. sportsskader og blevet stukket og
blevet stukket mange gange (blodprøver, smertestillende.mm.)... det rør mig
ikke. Men det er de smerter der kommer i forbindelse med f.eks. en
rodbehandling og klargøring af en kindtand til guldkrone, hvor tandlægen
borer en syl ned i roden for at skrabe hele rodnerven ud...det kan jeg
mærke:(
Jeg har været både omkring telefonbogen, internettet og Den Danske
Tandlægeforening (http://www.dtfnet.dk/), ringet og spurgt om de kunne
hjælpe, men nej...
Derfor denne forespørgsel her i NG ;)

Med Venlig Hilsen