MS Windows
briani 27239
xp vil ikke finde USB 2.0 enheder.
Fra : www.mamegames.dk

Dato : 02-01-07 20:06

Hej

http://www.asrock.com/product/K7S41GX.htm

En kami har sådan et bundkort, hvor der efter hvad jeg kan finde ud af burde
være usb 2.0 på,
men når vi tilslutter den nye mp3 player fra samsung som han har købt, så
virker det ikke.

USB 2.0 Controler er Enabled i Bios.

Vi har også prøvet at sætte et webcam til som han har fået i julegave med
samme negative resultat.

WinXP Home med SP2 opdager at vi sætter en ny enhed til, men så sker der
ikke rigtig mere,
vi kan så gå ind i indstillinger, for USB, og her bliver mp3 og webcam bare
fremstillet som ukendt enhed.

Vi har prøvet at fjerne alle usbporte, i enhedshåndtering, genstartet
computeren, og så finder xp fint både printer og usb mus igen, uden
problemer, men altså ikke de nye enheder.

Vi har prøvet mp3 playeren i samtlige USB porte på computeren, alle med
negativ resultat.

MP3 playeren bliver fundet med det samme, ved afprøvning i min bærebare
computer, så den fejler ikke noget.

Nogen ideer til hvad der kan være galt.

Hygsom
Leo

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-01-07 20:10

On Tue, 2 Jan 2007 20:06:22 +0100, "www.mamegames.dk" <leo@leo dot lir
dot dk> wrote:

>Nogen ideer til hvad der kan være galt.

Jeg gætter på der skal installeres en bundkort og/eller USB driver,
det ku' f.eks. være den SIS USB 2.0 Driver der ligger på ASRock's
site....

<mlr>

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 02-01-07 20:24

> Jeg gætter på der skal installeres en bundkort og/eller USB driver,
> det ku' f.eks. være den SIS USB 2.0 Driver der ligger på ASRock's site

Den eneste driver jeg kan finde til SIS USB 2.0, er til win 98 og ME og dem
vil XP ikke kendes ved.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-01-07 20:44

On Tue, 2 Jan 2007 20:24:11 +0100, "www.mamegames.dk" <leo@leo dot lir
dot dk> wrote:

>Den eneste driver jeg kan finde til SIS USB 2.0, er til win 98 og ME og dem
>vil XP ikke kendes ved.

Det har du sgu' ret i - Og der er ingen opdateret USB-driver på SIS's
site.

Har I prøvet at køre Guiden 'Tilføj Hardware' fra kontrolpanelet ?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-01-07 21:08

Michael Rasmussen <michael@invalid> skrev :

>Det har du sgu' ret i - Og der er ingen opdateret USB-driver på SIS's
>site.

Det er ikke nødvendigt med XP Sp1 eller Sp2.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Lyrik

Dato : 03-01-07 01:08

Den 02.01.2007 kl. 20:06 skrev www.mamegames.dk dot lir dot dk>
<"<leo"@leo>:

> [...]
>
> USB 2.0 Controler er Enabled i Bios.
>
> Vi har også prøvet at sætte et webcam til som han har fået i julegave med
+++

Prøv at bruge den software der fulgte med til apparaterne. Der må være
installationssoftware til begge dele.
USB er på plads i XP.
Alternativt kan det være at kammien hvis han selv har samlet ,maskinen,
ikke har installeret de 5 små ledninger rigtigt i USB-pinnene på
bundkortet.
Det er nogle gange der at hunden ligger begravet. De små ledninger kan
også meget let falde af inde i kassen.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 03-01-07 19:06

> Prøv at bruge den software der fulgte med til apparaterne. Der må være
> installationssoftware til begge dele.
> USB er på plads i XP.

Vi har installeret den software der fulgte med begge dele, uden det hjalp.

> Alternativt kan det være at kammien hvis han selv har samlet ,maskinen,
> ikke har installeret de 5 små ledninger rigtigt i USB-pinnene på
> bundkortet.

Der er ikke nogen ledninger, stikkene sidder fast på bundkortet.

Tak for idéer.

Fra : Rado

Dato : 03-01-07 08:45

dot dk> wrote:

>vi kan så gå ind i indstillinger, for USB, og her bliver mp3 og webcam bare
>fremstillet som ukendt enhed.

Prøv at tage strømmen fra maskinen (hiv stikket ud af stikkontakten) i
et minuts tid, og så prøv igen.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 03-01-07 19:07

> Prøv at tage strømmen fra maskinen (hiv stikket ud af stikkontakten) i
> et minuts tid, og så prøv igen.

Tak for idéen.

Det vil jeg lige prøve næste gang jeg kommer der ind.