MS Windows
briani 27239
Fejl ved opstart i Windows (svchost.exe)
Fra : Bianc@

Dato : 30-12-06 13:57

Hej gruppe!

Jeg har lidt problemer med en computer ved opstart.

Kort tid efter opstarten, kommer den med et fejlvindue hvor der står:
"The instruction at "0x745f2780" referenced memory at "0x00000000". The
memory could not be "read".

Derefter kommer det velkendte vindue med at Windows har været nødsaget til
at lukke programmet ned og at de gerne vil ha' rapport. I det vindue står
der:

Generic host Process for Win32 Services has encountered a problem and needs
to close.

Hvis jeg ser nærmere på rapporten er det her der står i den:
szAppName : svchost.exe szAppVer : 5.1.2600.2180 s zModName :
msi.dll
szModVer : 3.1.4000.2435 offset : 00012780

Nogle gange fryser computeren helt efter de fejlmeddelelser og andre gange
kan der arbejdes videre på den. Fælles er dog at kort tid efter fejlerne så
bliver processlinien grå i et kort øjeblik og derefter blå igen.

Har lige prøvet at køre Belarc, og alle opdateringer er i orden.

Mon der er nogen der har en idé til problemet.

På forhånd tak!

Bianca

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 14:57

Bianc@ wrote:
> [...]
> blå igen.
> Har lige prøvet at køre Belarc, og alle opdateringer er i orden.

Hmm, du skriver ikke hvilken Windows version du kører med.

Men det som du beskriver, kunne godt minde en hel del
om den fejl, som MS omtaler her:

http://support.microsoft.com/kb/916089/

Hvis det ER den omtalte fejl, så prøv at slå den automatiske
opdatering af Windows FRA og reboot maskinen. Det bør
få problemet til at forsvinde. Skal problemet løses ordentligt,
så læs den sidste del af artiklen.

Jeg har selv samme problem på en PC på jobbet. Men den
sidder i et AD domæne og de automatiske opdateringer er
låst med en policy, så den ikke kan slås fra.

Det frustrerende ved denne fejl er, at MS insisterer på at man
skal kontakte dem for at få løsningen, som en ny version af
filen MSI.DLL (version 3.1.4000.2805).

Hvis du får fat i den, eller hvis der er andre, som har den, så
er jeg MUY interesseret i en kopi.

-E.G.

Fra : Bianc@

Dato : 30-12-06 17:02

Hej og tusind tak for godt svar

> Hmm, du skriver ikke hvilken Windows version du kører med.

Min fejl, Windows XP Prof., sp2

> [...]
> opdatering af Windows FRA og reboot maskinen. Det bør
> få problemet til at forsvinde. Skal problemet løses ordentligt,

Gjorde det og det hjalp med det samme.

> [...]
>
> Det frustrerende ved denne fejl er, at MS insisterer på at man
> skal kontakte dem for at få løsningen, som en ny version af

Den beskriver problemet med at det er office der forstyrer. De
sidste par uger har der 2 opdateringer fra Office stået og ventet,
men de har fejlet hver gang de skulle opdateres. Lige pludselig
kunne de, og computer kører problemfrit nu.

> Hvis du får fat i den, eller hvis der er andre, som har den, så
> er jeg MUY interesseret i en kopi.

Skal se hvad jeg kan gøre. Endnu engang mange tak for hjælp.

Bianca