MS Windows
briani 27239
XP - Stifinder: Generer filliste...
Fra : Magnus

Dato : 29-12-06 13:48

Jeg vil lave en oversigt over hvad jeg har på mine mange backup dvd'er
derfor så vil jeg gerne kunne lave en alm. txt-fil som indeholder en liste
over alle de mapper og filer som findes på dvd'en?

En identisk liste med det man ser når man i Stifinder står i roden på sin
data dvd.

Jeg har også Windows Commander 5 hvis ikke Stifinder har denne funktion?

Er der nogen der kan hjælpe mig?

/Magnus

Fra : Villy Jensen

Dato : 29-12-06 15:25

| Jeg vil lave en oversigt over hvad jeg har på mine mange backup dvd'er
| derfor så vil jeg gerne kunne lave en alm. txt-fil som indeholder en liste
| over alle de mapper og filer som findes på dvd'en?

tast <WIN> + R for at åbne et kommandovindue
skriv " cmd " og tast <Enter>
tast " dir D:\ > C:\DVDfil.txt /s " (Forudsat at D: er dit DVD-drev)
tast " exit " for at lukke kommandovinduet

c:\DVDfil.txt indeholder nu seneste fil- og dir-liste fra dit Drev

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-06 15:50

On Fri, 29 Dec 2006 13:48:19 +0100, Magnus wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig?

Villy gav dig svaret. Jeg vil bare sige hvad jeg bruger til at holde styr
på mine CDer/DVDer:

http://mac.sourceforge.net/

Og ja, den kan også lave database over noget der ikke er musik.

Fra : ivan olsen

Dato : 29-12-06 16:34

Magnus skrev:
> [...]
> data dvd.
>
> Jeg har også Windows Commander 5 hvis ikke Stifinder har denne funktion?

jeg bruger flashfxp og vælger "copy directory to clipboard" fra f.eks.
en usb-disk og sætter ind i en tekstfil.
Ivan !

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-12-06 10:19

On Fri, 29 Dec 2006 13:48:19 +0100, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

>Jeg vil lave en oversigt over hvad jeg har på mine mange backup dvd'er
>derfor så vil jeg gerne kunne lave en alm. txt-fil som indeholder en liste
>over alle de mapper og filer som findes på dvd'en?

Ud over txt-fil-metoden kunne dette program måske også have interesse:

http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : J. E.

Dato : 30-12-06 12:00

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse news:45950e94$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg har også Windows Commander 5 hvis ikke Stifinder har denne funktion?

Dette program kan blandt meget andet i forbindelse med at generere links
og oversigter dette :

http://www.cd2html.de/index.en.html