MS Windows
briani 27239
Undgå boot i fejlsikret tilstand?
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 29-12-06 10:27

Hej NG

Jeg har store problemer! Jeg kan ikke få min computer til at boote færdig.
OS er XP Pro.

I forbindelse med et forsøg på at fjerne et spam-program slog jeg vha.
msconfig boot i fejlsikret tilstand til i boot.ini.

Nu går computeren helt i stå, når jeg har indtastet brugernavn og
adgangskode. Det skal måske siges, at computeren er tilknyttet et domæne,
som der ikke er adgang til herhjemmefra.

Jeg kan ikke finde ud af at boote i almindelig tilstand. Selvom jeg trykker
F8 og vælger de forskellige boot-muligheder, booter den i fejlsikret
tilstand alligevel.

Hvordan får undgår jeg at boote i fejlsikret tilstand - som jo giver fejl
hver gang ;-(.

/Rasmus
[pt. 3790]

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 30-12-06 01:20

Jeg skrev:
> Hvordan får undgår jeg at boote i fejlsikret tilstand - som jo giver fejl
> hver gang ;-(.

Nå, nu har jeg så selv fundet en løsning. Det tog lang tid, men sådan er det
jo med mange gør-det-selv-projekter.

Jeg har downloadet Ultimate Boot Cd v. 3.4 - Basic fra
www.ultimatebootcd.com og brændt image-filen over på en cd. Den har jeg så
bootet fra, og efter en del leden dukkede det rigtige tool op - YES!
EditBINI er et tool til at redigere boot.ini, og så kunne jeg gå ind og
fjerne "/safeboot:network". Og nu virker min computer så endelig igen.

Men hvorfor computeren gik helt i baglås, når jeg ville boote i fejlsikret
tilstand - det forstår jeg ikke.

/Rasmus

Fra : Guru

Dato : 30-12-06 03:12

Rasmus Jakobsen wrote:

> [...]
> EditBINI er et tool til at redigere boot.ini, og så kunne jeg gå ind og
> fjerne "/safeboot:network". Og nu virker min computer så endelig igen.

Hmm, du burde eller kunne boote med command prompt og så redigere
boot.ini med "edit boot.ini".
Du kan også boote fra XP installations CD-en og gøre det samme.