MS Windows
briani 27239
Kan det passe??
Fra : BoBan

Dato : 28-12-06 11:55

Hej.
Er far til 2 hjemmeboende drenge, med hver deres PC.
Hvis vi skal ha' udateret vores styresystemer til noget der er (host)
lovligt så siger
forhandler og Microsoft at jeg skal købe 3 licenser af formodentligt Home
xx.
Jeg synes det er underligt, da jeg kan nøjes med én licens til DR selvom vi
har 20-30 fjernsyn. (Overdrivelse fremmer...)
Er sammenligningen helt til grin eller.....

Godt nytår til alle
Poul

Fra : Holst

Dato : 28-12-06 12:06

BoBan wrote:

> [...]
> har 20-30 fjernsyn. (Overdrivelse fremmer...)
> Er sammenligningen helt til grin eller.....

Ja, blot fordi ordet "licens" anvendes i begge tilfælde, kan du ikke
sammenligne de to ting bare sådan lige.

Bag ordet "licens" gemmer der sig nogle nærmere specifikationer. Og det
gælder både for DR og Microsoft.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-12-06 15:46

"BoBan" <p_bekfjerndette@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> vi har 20-30 fjernsyn. (Overdrivelse fremmer...)
> Er sammenligningen helt til grin eller.....

Ja du skal også købe 3 billetter hos DSB eller 3 gange entre i svømmehallen
osv osv..

DR har valgt at du betaler per husstand - hos alt software betaler du
naturligvis for det antal af produktet du bruger..

Troede du at Novo fx kun betalte een licens til microsoft..

Fra : Pico

Dato : 28-12-06 22:31

:: news:4593a271$0$13929$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
[...]
:::
::
[...]
Ja det er ligeved at være sådan, men det er selvfølgelig ikke en
almindelig Home licens
Pico

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-06 16:01

BoBan used his keyboard to write :
> Er sammenligningen helt til grin eller.....

Ja, de ting har intet med hinanden at gøre.

Did you ever walk into a room and forget why you walked in? I think
that's how dogs spend their lives. - Sue Murphy

Fra : J.K.Arning

Dato : 28-12-06 19:30

On Thu, 28 Dec 2006 11:54:45 +0100, BoBan wrote:

> Er sammenligningen helt til grin eller.....

Ja det er den faktisk

--
:: J.K.Arning :: 28-12-2006 19:29:20 :: http://arning.dk ::

Fra : Pistolprinsen

Dato : 29-12-06 19:03

> Jeg synes det er underligt, da jeg kan nøjes med én licens til DR selvom
> vi har 20-30 fjernsyn. (Overdrivelse fremmer...)

Max 28!

Pistolprinsen