MS Windows
briani 27239
Automatisk deaktivering af WLAN?
Fra : Peter J.

Dato : 27-12-06 21:54

Hej NG

Hvordan kan jeg lave en policy der automatisk deaktivere/aktivere det
trådløse netkort i en bærbar pc, hhv. når der isættes/udtages et netkabel?

Formålet er at der ikke kan være en aktiv LAN- og WLAN tilslutning på
samme tid.

Det er Windows 2003/XP miljø med AD.

Håber på jeres hjælp.

Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-12-06 22:05

Peter J. <pjanews@get2net.dk> wrote:

> [...]
> trådløse netkort i en bærbar pc, hhv. når der isættes/udtages et netkabel?
>
> Formålet er at der ikke kan være en aktiv LAN- og WLAN tilslutning på

Metric

Fra : Peter J.

Dato : 27-12-06 22:13

Axel Hammerschmidt wrote:

> Metric

er det noget som du kan uddybe lidt mere?

På forhånd tak
Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-12-06 22:38

<http://tinyurl.com/aykrr>

Fra : Peter J.

Dato : 28-12-06 18:28

Axel Hammerschmidt wrote:
er det noget som du kan uddybe lidt mere?

> <http://tinyurl.com/aykrr>

Tak Axel.
Men er det ikke korrekt at det med Metric "kun" sikrer den rette
gateway? Umiddelbart styres Metric automatisk korrekt (med undtagelse af
10BaseT og Wireless) så default gateway altid er de trådførte LAN.

Jeg havde håbet på en automatisk dis- enable'ing af det trådløse netkort.

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 13:23

"Peter J." <pjanews@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> trådløse netkort i en bærbar pc, hhv. når der isættes/udtages et netkabel?
>
> Formålet er at der ikke kan være en aktiv LAN- og WLAN tilslutning på

Teknologien er indbygget i Windows Vista og hedder så vidt jeg husker
Networking Awareness - læs mere her
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/aa905086.aspx

Jeg ved godt det ikke er et præcist svar, men bag ved teknologien ligger en
eller anden server-enhed, og med den kan du vist enable dine XP klienter.
Jeg kan ikke huske om serveren kun virker med en Longhorn, men du kan
garanteret finde ud af det på nettet.

mvh
///M

Fra : Peter J.

Dato : 29-12-06 22:40

///M wrote:
> [...]
> eller anden server-enhed, og med den kan du vist enable dine XP klienter.
> Jeg kan ikke huske om serveren kun virker med en Longhorn, men du kan

Ja det lyder af noget. Havde dog håbet på noget tilsvarende på XP.
Men mange tak for linket.

Godt Nytår
Peter