MS Windows
briani 27239
Administratoren har fjernet muligheden....
Fra : Almo

Dato : 17-12-06 06:13

Hej. Jeg får denne meddelelse, når jeg forsøger at starte
registreringsdatabasen.

"Administratoren har fjernet muligheden for at redigere i
registrereingsdatabasen"

Det hele startede med, at jeg ikke fik adgang til joblisten. Den er dog
tilbage igen, med en reg fil !
Jeg kan ikke længere trykke "luk computeren" da dette også er væk. Jeg er
klar over, at der er noget galt med min brugerkonti, men jeg er eneste
bruger, på min egen pc, så jeg kan ikke lige hitte ud af det. Når jeg søger
på nettet, er der en masse hjælp, men det hvis man kører WinXP pro. Jeg
kører med Win XP Home.
Jeg vil gerne ind i "user restrictions" men kan man det, med XP Home og
hvordan så ?

Kan nogen hjælpe ?
På forhånd tak.

mvh
Almo.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-12-06 08:54

Almo wrote:

> Hej. Jeg får denne meddelelse, når jeg forsøger at starte
> registreringsdatabasen.
>
> "Administratoren har fjernet muligheden for at redigere i
> registrereingsdatabasen"

Det lyder fornuftigt.

Og hvis ikke du tør spørge administrator så er der jo nok en mening med
at du ikke skal pille/ødelægge.

Findes der en IT politik pågældende sted?

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Almo

Dato : 17-12-06 09:07

Hej Peter.

Tak for dit svar.
Nej der findes ingen IT politik, for det på min helt egen hjemme-pc, at det
foregår.
Har kørt med samme windows version, i godt 2 år og har først fået problemet
nu.
Jeg bruger ikke log-in, når jeg starter op og der er kun en brugerkonti, som
jo så er min egen.
Jeg har været ivrig med, at rense min pc, for forskellige vira mv og kørt en
reg-cleaner. Men jeg synes ikke, at det var derefter, at jeg fik problemet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-06 09:14

Fischer & Døssing skrev:

> Det lyder fornuftigt.

Du har vist ikke læst ordentligt på lektien. Der er kun én bruger
på et privat system, så der er ikke meget fornuft i at
'administrator' har lukket for det varme vand.

--
Bertel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-12-06 10:54

On Sun, 17 Dec 2006 06:12:42 +0100, "Almo"
<mortensen_allan@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kører med Win XP Home.
>Jeg vil gerne ind i "user restrictions" men kan man det, med XP Home og

Der er alvorlig ged i din Windows opsætning - Og som du beskriver det,
får man mistanke om at der er 'ubehagelige gæster' på maskinen.

Under alle omstændigheder vil det tage alt for lang tid at rydde op i
opsætningen. Tag en hurtig backup af alt du ikke vil undvære. Derefter
sletter du harddisken og installerer XP påny...

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 13:51

Almo wrote:
> [...]
> kører WinXP pro. Jeg kører med Win XP Home.
> Jeg vil gerne ind i "user restrictions" men kan man det, med XP Home

Din Windows XP har på én eller anden måde (sikkert via noget
Malware eller Virus) fået sat en række restriktive policies.

Desværre er der ingen Policy Editor i Home Edition, så du må
ned og pille direkte i registreringsdatabasen.

Og her kommer så dit første problem:
Én af de førnævnte policies har låst for adgangen til regedit.

Men der findes en måde at fjerne denne policy på.
Prøv at se her:

http://windowsxp.mvps.org/tweakuirest.htm

Det handler ganske vist om TweakUI, men problemet
og løsningen er den samme. Gør som der står på
web-siden, så skulle der være låst op for REGEDIT.

Herefter kan du køre REGEDIT og navigere hen til

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Policies\Explorer

Find den nøgle, der hedder "NoClose". Det er et DWORD
med værdien 1. Det er denne policy, som har fjernet din
"Luk computeren" -knap fra start menuen.

Du kan enten vælge at SLETTE hele nøglen "NoClose"
eller du kan sætte værdien til NUL. Så skulle du igen kunne
lukke korrekt ned.

Der findes i øvrigt en udmærket web-site med en ganske
fin oversigt over HVOR i registreringsdatabasen man kan
finde de forskellige policies, her:

http://www.j79zlr.com/gphome.php

Behøver jeg at nævne, at du skal være meget forsigtig når
du piller i registreringsdatabasen?

God fornøjelse.

-E.G.

Fra : Almo

Dato : 17-12-06 20:40

Tusind tak for jeres svar. Jeg går straks i gang, med at prøve det med
registreringsdatabasen, men vil også forsøge, at få lavet en backup NU. For
da jeg startede min computer i dag, var der "rodet" endnu mere, ved min
opsætning. Sker hver gang, at jeg genstarter. Bare besynderligt, at det kan
ske, da jeg kører med firewall, anti-virus og Ad-Aware mv og jeg mener selv,
at jeg har ganske godt styr på det med IT. Har da kørt med denne udgave af
XP, uden at reinstallere den, i 2½ år: Men nu det vist også på tide. Tak
igen.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 22:13

Almo wrote:
> [...]
> med IT. Har da kørt med denne udgave af XP, uden at reinstallere den,
> i 2½ år: Men nu det vist også på tide. Tak igen.

Hvis det er SÅ slemt, som du beskriver, så vil jeg også
nok sige, at en komplet reinstallation af Windows på en
frisk-formateret partition vil være den bedste løsning i dit
tilfælde, fremfor at du forsøger at reparere dig ud af det.

Der findes desværre ikke et anti-virus program, der er
100% perfekt. Så du kan sagtens have fået noget "snavs"
ind på din maskine uden at opdage det. Det er også sket
for mig.

P.S. Du har for vane at top-poste!
Skriv UNDER det, du citerer.

-E.G.